PDA

View Full Version : Fulltone Fat-Boost



marc_o
28 juni 2003, 11:08
Gisteren in winkeltje in Antwerpen zien staan, maar voor 290 euro wil ik 'm eerst op eigen spulletjes testen.
Heeft iemand dit kleine boostpedaal al geprobeerd?

jpb
28 juni 2003, 12:05
Fulltone heeft de fatboost onlangs verbeterd (vorig jaar/begin dit jaar???). Ik heb er zelf niet op gespeeld, maar hij schijnt nu (nog) beter te zijn. Als je er toch een koopt, zou ik een verbeterd model kopen. succes

PeArLjAm
28 juni 2003, 12:10
www.haarguitars.nl is hij veel goedkoper. Bij musicstore jukebox in brabant hebben ze hem ook liggen. 290 voor een fulltone boostpedaal is echt teveel vind ik. En je kunt vast wel je eigen spullen meenemen.

Mitch
28 juni 2003, 14:05
Voor een boost...... reken voor de gein nog even terug naar guldens. -slik-

sash
28 juni 2003, 14:10
De Fulltone Fat Boost is op Harmony Central ook wel bekend als de Mud Boost.
Veelal wordt je signaal d'r alleen maar modderiger door.
Als je een echte goeie boost wilt, moet je bij de Keeley Javaboost zijn! www.javaboost.com

marc_o
29 juni 2003, 14:38
En die Time Machine Boost dan? Is dat wat? De toon op de link is wel ok, maar er staat dan ook niet bij waarop e.e.a. was aangesloten, dus daar kun je niet zoveel mee...
trouwens, wel pittig prijsje voor zo'n Keeley Boost

PeArLjAm
29 juni 2003, 17:57
En die Time Machine Boost dan? Is dat wat? De toon op de link is wel ok, maar er staat dan ook niet bij waarop e.e.a. was aangesloten, dus daar kun je niet zoveel mee...
trouwens, wel pittig prijsje voor zo'n Keeley Boost

225 dollar(de javaboost he) is zon 200 euro, is nog altijd bijna 100 euro goedkoper dan die fatboost dan.. Keeley maakt supergoede producten, mss wel beter dan mike fuller (fulltone)

PeArLjAm
29 juni 2003, 18:03
Trouwens de time machine boost heeft 2 verschillende (en met 2 verschillende voetschakels dus) boostmodes, modern en vintage waarbij je in de vintage mode nog kunt kiezen tussen 67/69 , wat weer een verschillende ton oplevert. Al met al een goed pedaal lijkt mij, wel dur maar het wel waard, als je kijkt naarde prijs van de fatboost in nl (289 :o _ hehe.. Nou ja succes, de keeley is meer een trebleboost en de fatboost maakt je geluid wat dikker, het is natuurlijk ook maar net wat je nodig hebt.

sash
29 juni 2003, 18:38
De Keeley is niet alleen treble boost, hij heeft 3 standen: treble, mid en fullrange boost.
De Javaboost is de opgepepte versie van de vintage kant van de TMB. De '66/'73 switch is niets meer dan mid of treble boost.

Speeddemon
30 juni 2003, 01:18
...waarbij je kunt kiezen tussen 67/69 ,
Switchen van 67 naar 69 is alleen sexueel gezien interessant.

(Sash heeft gelijk, 't is 66/73)

PeArLjAm
30 juni 2003, 12:41
...waarbij je kunt kiezen tussen 67/69 ,
Switchen van 67 naar 69 is alleen sexueel gezien interessant.

(Sash heeft gelijk, 't is 66/73)

Ja dat bedoelde ik.. :oops: Typfoutje kan gebeuren :)

dml
6 juli 2003, 06:46
Ja, ik heb de Fat Boost!!! Wel de "oude" versie (zwarte knoppen ipv wit) maar hij werkt en klinkt erg goed. Dat van die Mud Boost is onzin, je moet gewoon weten hoe dit pedaal werkt, hij heeft nl. geen treble boost. Dus wil je je toon onaangetast houden dan moet je de tone-pot voluit zetten. Tone=voluit, gain=12 uur en volume=12 uur en je schakelt het pedaal in dan hoor je geen verschil met bypass. Ik gebruik 'm als volgt:
Tone=9 uur, gain=1 uur en vollume=1 uur. I.c.m. met een gitaar met een Paf Pro in de brug krijg ik met het pedaal ingeschakelt een ToneZone-achtige klank, dus dik, rond en warm. EN met behoud van dynamiek. Ik heb verschillende "boost"-pedalen gehad maar dit is tot nu toe de enige die niet kleurt (de Keeley heb ik niet geprobeerd......). Er zijn veel exotische merken die plachten een kleurloos boostpedaal te maken. En ongetwijfeld zal het ook waar zijn. Wil je een boost-pedaal dat alleen maar een volumeboost geeft met behoud van toon en dynamiek, dan ben je met de Fat Boost erg goed af. Wil je daarnaast ook nog een trebleboost, dan moet je naar iets anders op zoek.
Hier in NL is men erg onder de indruk van die exotische "boutique"-merken, m.i. geheel ten onrechte. Volgens mij heeft dit vooral te maken met de slechte verkrijgbaarheid van dergelijke pedalen. In de USA wordt men niet koud of warm van Fulltone, Keeley, enz. omdat de pedalen veel makkelijker en goedkoper te krijgen zijn. En alles wat uit Europa komt heeft voor de Amerikanen weer een gouden glans............

jpb
6 juli 2003, 09:56
Deze site kwam ik tegen, daar staan interessante dingen in. Over de Fat-Boost zegt 'ie hetzelfde als dml.
http://www.muzique.com/boost.htm

maestro_nl
7 juli 2003, 12:45
"http://www.muzique.com/boost.htm"

Goeie site! eindelijk een 'in depth'-review.

1)Een pedaal mag het signaal niet downgraden, dus moet thru bypass zijn.
(vanuit gaande dat je goede kabels gebruikt etc...)
2) Naast een gain knop ook een volume knop om geen volume verschillen aan/bypass te krijgen.
3)Adapter aansluiting.
4)Neutraal zijn bij aan staan.

Je kunt sloten dempen met zgn. boost-pedalen, maar er zijn niet veel pedalen die aan deze 4 voorwaarden voldoen. De FatBoost wel!