PDA

View Full Version : luchttoevoer spuitpistool



barno
30 augustus 2013, 15:48
Heb enkele spuitsessies gedaan en terwijl in het begin ik de volledige luchttoevoer kon controleren met de trigger, komt er nu constant wat lucht door het pistool. Ik heb niks veranderd aan de instellingen, wel die van de laktoevoer uiteraard.

Is het normaal dat er constant lucht door gun gaat? is dit regelbaar?

stijnkenens
30 augustus 2013, 16:17
Volgens mij moet je dat volledig kunnen afsluiten. Zit er misschien wat opgedroogde verf in het pistool?



s.

barno
30 augustus 2013, 16:24
denk ik niet, altijd goed schoongemaakt. luchttoevoer zit ook voor het lakkanaal.

stijnkenens
30 augustus 2013, 17:40
hmm
Het is te lang geleden dat ik die van mij nog eens heb gebruikt ...
Normaal zit er ook nog ergens een ventieltje waarmee je de luchttoevoer kunt regelen.
Dus niet alleen door de trigger, maar ook nog eens de hoeveelheid !


s.

barno
30 augustus 2013, 18:01
ahaaa, net kunnen maken!! Hele bazaar uitmekaar gehaald: er was een rubber binnenin verschoven. Hoe zoiets kan, weet geen mens, maar soit, we kunnen weer verder met het oo zoo gehate lakgebeuren.

stijnkenens
31 augustus 2013, 11:54
Och, ergens diep vanbinnen vind je het wel leuk, anders zou je niet zoveel moeite doen ;)

Is uitbesteden echt geen optie?




s.

barno
31 augustus 2013, 11:59
het is enkel omdat uitbesteden geen optie is (wie gaat dat betalen), dat ik het zelf doe. Ik krijg er het schijt van. nu weer: testplankje perfect, halsje: een korrelig veld ... testplankje was esdoorn, neck mahonie. blijkbaar maakt dat dus ook nog verschil, pfff

Ike57
31 augustus 2013, 14:50
het is enkel omdat uitbesteden geen optie is (wie gaat dat betalen), dat ik het zelf doe. Ik krijg er het schijt van. nu weer: testplankje perfect, halsje: een korrelig veld ... testplankje was esdoorn, neck mahonie. blijkbaar maakt dat dus ook nog verschil, pfff

Gelukkig heb ik het nu voor elkaar dat iemand het voor me gaat doen, op basis van gesloten beurzen. Het is ook iemand wiens vakmanschap buiten twijfel staat want ik vertrouw het lang niet iedereen toe.

Pak van m'n hart!