PDA

View Full Version : Nieuwe zanger voor DT Tribute band "Panic Attack"



minoin
30 augustus 2013, 12:43
Hey guys,

Na drie instrumentale covers van Dream Theater, heeft mijn band Panic Attack eindelijk een geschikte zanger gevonden.
En wat voor een! Marcos Rodriguez, bekend van Soundchaser en Diolegacy, heeft zich bij ons aangesloten en gaat de zangpartijen vervullen in onze split screen covers.

Dus hierbij presenteren wij met enige trots:

Fortune in Lies
http://youtu.be/UiEkO5rB4L8

HaroldA
30 augustus 2013, 13:00
Beter dan het origineel!!! :ok: (wat krijg ik een jeuk van die LaBrie)

Aikara
30 augustus 2013, 16:14
Wederom heel vet! Jullie moeten echt live gaan spelen hoor!

En het origineel was niet met Labrie, maar met Charlie Dominici. Just sayin' ;)

Duhsjaak
30 augustus 2013, 16:24
Ik weet er allemaal weinig van. La Brie leg ik op een toastje of op brood. Maar ik vind het vreselijk goed gedaan.
Ik was al eerder enthousiast en dat enthousiasme is alleen maar toegenomen.

Hiervoor zou ik in het natte gras gaan zitten. No problem.

Dit moet voor jullie zelf toch ook wel een kick zijn, toch?
Veer in de (P) pet van de drummer. En wat mij betreft zou ik de bas een klein tandje harder in de mix doen.

Knalluh!
Vriendelijke groet, Gus

edje kadetje
30 augustus 2013, 16:31
Jongens, dit is vet!

Persoonlijk krijg ik helemaal geen jeuk van LaBrie. Maar deze jongen doet het heel goed.
En de band is ook om van te kwijlen!

Fusion
30 augustus 2013, 17:03
Beter dan het origineel!!! :ok: (wat krijg ik een jeuk van die LaBrie)Das apart want die zing t origineel helemaal niet ;)

Fusion
30 augustus 2013, 17:07
"Minoin: ik zou wat kleine puntjes van kritiek kunnen geven (waarmee ik alleen maar aantoon dat ik dit heel hoog inschat en dus ook niet zo veel t melden heb), maar ik doe t niet. Ik neem al mijn petten voor jullie af. De eerste cd is ook mijn favo cd dus draag dit nummer een warm hart toe. De zanger is niet mijn ding (en sowieso ben ik al jarenlang afgeknapt op DT en de meeste 'progressieve' bands), maar ik denk dat ie voor t genre heel goed bij jullie past.

In 1 woord: FAN-TAS-TISCH!!!

gitaarvrouwtje
30 augustus 2013, 17:18
*buiging*. Klapklapklap

Pepe
30 augustus 2013, 17:25
http://www.surfing-waves.com/forum/images/smilies/icon_bow.gif

De naam, Panic Attack associeer ik eerder met een pretpunk band wat niet erg is want als je ze op het verkeerde been zet sta je al 1 punt voor.

Eezz
30 augustus 2013, 20:44
Indrukwekkend!Goede zanger ook voor deze stijl. Ik ga het in de gaten houden!

pasqual
31 augustus 2013, 00:57
Zeer goeie zanger maar de rest van de band mag er ook zijn!

duckman
31 augustus 2013, 09:23
erg goed, DT is niet mijn band maar ik (h)erken de kwaliteit en hoor dit ook bij jullie!

Kefding
31 augustus 2013, 14:35
Awesome!!!

HaroldA
31 augustus 2013, 14:39
Beter dan het origineel!!! :ok: (wat krijg ik een jeuk van die LaBrie)


En het origineel was niet met Labrie, maar met Charlie Dominici. Just sayin' ;)


Das apart want die zing t origineel helemaal niet ;)

Toch heb ik het 'm vaak genoeg horen zingen.

Zo vind ik die nieuwe soloplaat van LaBrie briljant! :crazyhappy: Jammer alleen dat hij zelf meedoet ...

minoin
1 september 2013, 01:33
Wauw heren, bedankt voor de positieve reacties; dat wordt enorm gewaardeerd!

Ik ben zelf ook erg blij met het resultaat en voornamelijk de zang. Er zijn weinig goede DT opnames van dit nummer en zowel Dominici en Labrie vind ik weinig overtuigend in de opnames die ik gehoord heb.
We doen ons best om de kwaliteit hoog te houden!

En zodra ik terug ben in Nederland gaan we zeker de podia op! En dan kan een ieder van jullie bij mij aankloppen voor een biertje :D

paulusdeBKB
1 september 2013, 23:25
Ah, als we met biertjes gaan strooien, wil ik ook wel een complimentje posten :)

Zonder dollen: superknap! En wat een goede sound ook. Van iedereen individueel, maar ook de opname als geheel. Zijn jullie allemaal zo bedreven in opnemen, of is er 1 wizard die bepalend is voor de sound?

En gebruiken jullie allemaal dezelfde recording software?

Cageman
5 september 2013, 10:57
Ik weet niet waarom, maar dit is een beetje aan me voorbij gegaan.
Die zanger vind ik het erg goed doen! Hier en daar misschien een beetje over de top met de 'grom' in z'n stem, maar dat is altijd beter dan over de top zingen a la la la brie (of welke DT zanger dan ook). Dat is namelijk gejank.
Hoe jullie zanger zingt is wél de manier om in Dream Theater de metal te behouden. Lekker agressief, maar toch vrij clean.
Echt een goede aanwinst!

Doen jullie hier verder eigenlijk nog wat mee, behalve op Youtube zetten?

Groeten,

Merijn

HaroldA
5 september 2013, 11:00
Doen jullie hier verder eigenlijk nog wat mee, behalve op Youtube zetten?


En zodra ik terug ben in Nederland gaan we zeker de podia op! En dan kan een ieder van jullie bij mij aankloppen voor een biertje :D

Ik heb vrienden van mij (http://www.turbulence-music.nl/) al over een mogelijke package horen praten ;) Toen leerde ik ook dat Pi achter de drums zit? Maar waar ken ik die naam van?!? :???:

minoin
7 september 2013, 18:11
Pi is inderdaad onze drummer! Hij heeft onder andere bij Marcel Coenen in Chained Alice gespeeld, evenals zijn eigen werk band "Feed Forward". Turbulence is inderdaad bekend bij mij, toffe band!


Ah, als we met biertjes gaan strooien, wil ik ook wel een complimentje posten :)

Zonder dollen: superknap! En wat een goede sound ook. Van iedereen individueel, maar ook de opname als geheel. Zijn jullie allemaal zo bedreven in opnemen, of is er 1 wizard die bepalend is voor de sound?

En gebruiken jullie allemaal dezelfde recording software?

Thanks Paulus!

We hebben op de drummer na allemaal een drang om op te nemen ja. Voor zover ik weet gebruikt iedereen Cubase 5; de toetsenist icm een Zoom R16, gitarist (ik) een MOTU Microbook II, bassist een MOTU 2408MKII en een TASCAM FW 1082.
De bassist verzorgt de drummix evenals de gehele mix; hij heeft een home studio waar fatsoenlijk gemixt kan worden.
Hij maakt een aantal tussenmixen waar de hele band een mening aan toe kan voegen, die hij zo goed mogelijk verwerkt. Het masteren wordt geminimaliseerd, aangezien we eigenlijk meer fan zijn van het dynamische/rauwe van de originele mix ipv een vlakke master.
We zijn ook positief verrast dat er relatief weinig aan gesleuteld hoeft te worden, maar alle overige credits gaan zeker naar de bassist!


Ik weet niet waarom, maar dit is een beetje aan me voorbij gegaan.
Die zanger vind ik het erg goed doen! Hier en daar misschien een beetje over de top met de 'grom' in z'n stem, maar dat is altijd beter dan over de top zingen a la la la brie (of welke DT zanger dan ook). Dat is namelijk gejank.
Hoe jullie zanger zingt is wél de manier om in Dream Theater de metal te behouden. Lekker agressief, maar toch vrij clean.
Echt een goede aanwinst!

Doen jullie hier verder eigenlijk nog wat mee, behalve op Youtube zetten?


Ik weet precies wat je bedoeld en die natuurlijke "grom" vind ik wel heerlijk klinken!
Toegegeven, het volgende nummer (Hollow Years) is een ballad en dient anders gezongen te worden, maar we hebben het volle vertrouwen in Marcos!

Als ik over twee maanden weer in NL zit, gaan we de Live gigs plannen. Tot die tijd hopelijk nog 2 van dit soort covers :)

Stay tuned!

FrankC
7 september 2013, 20:39
Ja. La Brie.. dat vreselijke gegil.