PDA

View Full Version : Guitar Looping #17: spacen met Strymon



Eezz
29 augustus 2013, 20:02
Ik heb deze zomer m'n pedalenbord eens onder de loep genomen en wat dingen veranderd. De Strymon Mobius is erbij gekomen, de Whammy IV vervangen door de V en een nieuwe looper in de vorm van de Digitech JamMan Solo XT. Ook heb ik een nieuwe voeding, de Cioks Ciokolate - bij mijn weten de enige voeding die al mijn pedalen van stroom kan voorzien.

Tijd dus voor een looping video!


http://www.youtube.com/watch?v=ZS0OEHAMwAA

pasqual
29 augustus 2013, 21:32
Geweldige tone heb je (weer)! Je weet er iedere keer weer een mooie loop van te maken!

paulusdeBKB
29 augustus 2013, 22:19
Ik stop maar met reageren op jouw looping video's want ik schrijf toch elke keer hetzelfde: te gek, waanzinnig, mooi gedaan, supergoed etc.

Maar blijf ze toch maar posten, dan blijf ik fijn luisteren :)

Eezz
29 augustus 2013, 22:22
Thanks mannen, altijd weer leuk om te lezen!

Jedeel
30 augustus 2013, 11:05
Ik stop maar met reageren op jouw looping video's want ik schrijf toch elke keer hetzelfde: te gek, waanzinnig, mooi gedaan, supergoed etc.

Maar blijf ze toch maar posten, dan blijf ik fijn luisteren :)

Ik sluit mij volledig bij paulusdeBKB aan!!!!

B~Rock
30 augustus 2013, 11:26
In awe...en wat een sound! Doet me een beetje denken aan de cleane passages in het werk van The Gathering.

Cageman
30 augustus 2013, 18:31
Heel knap gedaan weer hoor. Mooi! :ok:
Ik heb alleen een klein puntje, wat zowel een vraag is, als een (heel) klein puntje van kritiek: ga je ook nog eens liedjes maken die niet perse gebaseerd zijn op een loop? Want ondanks dat je echt het maximale eruit haalt met loopen, ben ik erg benieuwd naar een liedje dat niet 'gelimiteerd' is door een looper.

Groeten,

Merijn

Fusion
30 augustus 2013, 19:07
Wauw. Wat mooi!!

Duhsjaak
30 augustus 2013, 21:54
Ha, prachtvol.
En weer een zeldzaam vertoon van mooie strat geluiden. Ik vind (maak ik gelijk 10 nieuwe vrienden mee) dat er maar twee (!) mooie standjes op een strat zitten.
- De Wind cries Mary stand. Niet bij alle strats, maar echte magie wordt niet uitgesloten.
- De (middelste) Buddy Holly stand. Heilig en niet voor discussie vatbaar*

De brugpup ach.... er moesten er drie op hè?

En jij doet de strat eer aan. Vanwege het toch al idioot hoge I luv EEzz filmpjes gehalte doe ik er verder het zwijgen toe.
Ook al omdat het anders een beetje klef wordt.

Maar - eerlijk = eerlijk - je volgende je weet wel ga ik met plezier voor zitten.
Dat je het maar weet.
Vriendelijke groet, Gus

*Volgens de overlevende Cricket, speelde Buddy uitsluitend met zijn strat in de middelste stand. Ik moet het voor waar aannemen.

Tristan
30 augustus 2013, 21:58
Toffe loop weer, ik vind je sound wel minder geworden met die Mobius moet ik zeggen, wat minder vol en natuurlijk, maar ja, smaken verschillen.
Welke pedalen gebruik je eigenlijk om die koorachtige glissando's te krijgen in dat stukje voordat je de wah aanschakelt, is dat de Pitch Factor met de Capistan (feedback)?
Ik vind het ook knap hoe je die loops altijd weer zo strak krijgt.

Eezz
30 augustus 2013, 22:50
Welke pedalen gebruik je eigenlijk om die koorachtige glissando's te krijgen in dat stukje voordat je de wah aanschakelt, is dat de Pitch Factor met de Capistan (feedback)?


De Capistan staat aan, maar zonder echt te feedbacken, die sound komt vooral van de Strymon Blue Sky met de mix en decay voluit. De Nova Delay staat ook aan, in een stereo kwart noot en achste punt setting.

Tristan
31 augustus 2013, 00:45
Ah, oke, die Blue Sky zag ik niet op het filmpje, ik dacht al waar is die dan gebleven, in eerste instantie meende ik wel de reverb te horen maar toen ik 'm niet zag dacht ik dat ik het mis had, haha. :D

Heffie
31 augustus 2013, 13:47
Fan-tas-tisch gedaan! In awe, zoals B-rock het al zei. Leuk om te zien wat je met de pedalen doet ook. Voegt iets toe aan deze jijbuis. Vaak leiden ze alleen maar af omdat de gitarist-in-kwestie alleen maar keihard aan het terugstaren is en je jezelf afvraagd of hij je misschien wat wil zeggen maar de juiste woorden niet kan vinden.:D

Erg goed!