PDA

View Full Version : Verwijderbare wielen



bollocks37
29 augustus 2013, 17:03
Ik ben op zoek naar zogenaamde 'popout casters', verwijderbare wieltjes voor bijvoorbeeld 4x12 kasten.

Op internet zie ik Ernie Ball ze heeft, maar ik heb ze tot nu toe alleen de VS kunnen vinden.
Ze kosten daar 22 dollar.
Ik heb gebeld met een nederlandse muziekwinkel en die kunnen ze bestellen en dan kosten ze plotseling 40,- per set.
Aangezien ik vier sets nodig heb is dat verschil me iets te groot.

Weet iemand waar ik ergens in de buurt die dingen kan kopen?

Thanks :blast:

joeyonfire
29 augustus 2013, 17:30
Als je de moer met plaatje al in je cab hebt zitten gewoon bij de bouwmarkt.
Al vind ik €40 per set nog niet eens zo heel gek duur, voorop gesteld dat die wieltjes van redelijke kwaliteit zijn.

joeyonfire
29 augustus 2013, 17:33
http://www.tonefactory.nl/shop2/buizen-parts-cabinet-parts-cabinet-hardware-wielen-c-1_88_279_605.html

nico verduin
29 augustus 2013, 18:47
Ik heb gebeld met een nederlandse muziekwinkel en die kunnen ze bestellen en dan kosten ze plotseling 40,- per set.
Valt me inderdaad ook mee:
- Btw 21% mag er eerst af. Blijft er 32 euri over
- Moet nog verzonden worden uit de VS. Inkoop US22$US. stel 17.50 inkoop (korting 0 op zo'n klein bedrag)
- moet nog verzonden worden (met dat gewicht al gauw iets van (setje wielen goede wegen al gauw iets van een paar kilo)) 40 euri / 4 = 10 euri.
Verdienen zij er toch nog 4.50 euro per set aan als de douane meewerkt......
En van die 4 x 4.50 (toch een hele 18 euro) moeten een factuur betaald worden, jij gebeld worden, verkoop factuur gemaakt worden en de bijdrage boekhouding en andere administratie kosten etc. Dus als ie er al iets op verdiend is ie spekkoper.

bollocks37
29 augustus 2013, 19:29
Beste Nico, dat begrijp ik allemaal wel, maar een Amerikaan betaalt dus maar 18,- voor een setje.
En die komt toch echt ook gewoon uit Taiwan tenzij er ergens in Detroit toch stiekem nog wat geproduceerd wordt ;)

Met de link van Joey (waarvoor dank) heb ik 44, bespaard.
De tip van de bouwmarkt snap ik nog niet helemaal maar ik zal hem even onderzoeken :)

Thanks mannen!

nico verduin
29 augustus 2013, 19:58
Beste Nico, dat begrijp ik allemaal wel, maar een Amerikaan betaalt dus maar 18,- voor een setje.
Yep en die amerikaan heeft een customer base van ruim 300 miljoen itt 17 hier. Duitsland is al een veel grotere markt met ruim 50 miljoen en dat merk je ook al in de prijzen. Pakketje uit Duitsland naar Nederland is goedkoper dan de andere kant op.

bollocks37
29 augustus 2013, 22:12
Wordt een leuke discussie zo maar als je het zo wilt benaderen dan kun je europa gerust als één markt nemen.
Als je een product vind wat in duitsland 18,- kost en in NL 40,- laat het me dan even weten want dan ben ik de eerste om erop te duiken.

Ps ik misgun geen nederlandse handelaar zijn winst en kan begrijpen dat er dingen zijn die aan de ene kant van de oceaan goedkoper zijn dan aan de andere maar ik zie geen reden waarom ik 110% meer zou betalen voor iets simpels als deze wieltjes.
Gelukkig is dat blijkens de link ook niet nodig.

arcane
29 augustus 2013, 22:20
misschien vind je hier wel iets: http://www.thomann.de/de/case_rollen.html

HaroldA
29 augustus 2013, 23:36
Cab gewoon op z'n zijkant gooien als de wielen in de weg zitten?

Frits van Mourik
30 augustus 2013, 00:54
Of.. wielen op een zijkant monteren; vroegâh vonden we dat stoer...

Buzzel
1 september 2013, 01:01
Ik heb een kast met wieltjes die er af kunnen, en ik heb ze er werkelijk nog noooooit af gehaald. Hoop gedoe. Met die wieltjes er onder blijft ie ook wel staan.

guitarnijboer
1 september 2013, 01:21
Mocht je daadwerkelijk de speakerkasten willen verplaatsen (anders dan over een vlakke parketvloer) dan kun je er beter echte flightcase wielen onder zetten. Die veel te kleine rammel wieltjes werken niet echt op straat of op de stoep. Met 100mm wielen is dat geen probleem en kar je overal naar toe met de speakerkasten. Wel even twee van de vier wielen met rem nemen en natuurlijk aan de kast monteren op een plaatje multiplex.

Gearjunkie
1 september 2013, 11:51
Je kan ook overwegen om een steekwagentje met luchtbandjes te zoeken en die te prepareren met restjes tapijt tegen beschadigingen oid.

HaroldA
1 september 2013, 20:10
Volgens mij hadden mijn line 6 flextone 2 cabje ook verwijderbare wielen. Slappe rammeldingen.

showband
2 september 2013, 09:00
een hondje (plank met wieltjes) waaraan je een spanband vastzet. (ik heb zo een ding voor de rhodespiano)

Ukeloeder
2 september 2013, 09:11
een hondje (plank met wieltjes) waaraan je een spanband vastzet. (ik heb zo een ding voor de rhodespiano)

dit dus. tekens

HaroldA
2 september 2013, 16:00
Geef het op, bollocks37 doet toch niets met deze tips.

bollocks37
2 september 2013, 23:21
oh?
Die Harold, die weet dat gewoon hé
;)

Die wieltjes hoef je er inderdaad nooit af te halen tot je cabinetten wilt gaan stapelen.
Als je dat doet op een podium gemaakt van losse vlonders durf je niet echt meer je dure amp erop te zetten...
En ja die hondjes hebben we overwogen maar is het toch ook niet helemaal.
We hebben de setjes bij Thomann besteld, we gaan erachter komen hoe makkelijk dat werkt.

HaroldA
2 september 2013, 23:30
We hebben de setjes bij Thomann besteld, we gaan erachter komen hoe makkelijk dat werkt.

Welke setjes? De Gallien Krueger Castor?