PDA

View Full Version : Onze eerste single



Gijs Heijnen
29 augustus 2013, 16:44
Hallo,

Als promotie voor onze EP Release op 21 september in muziekcafé Helmond hebben we met onze band Voltage op 21 augustus onze eerste single 'Back home' gelanceerd. Ik ben erg benieuwd wat jullie er van vinden. Check spotify:

https://play.spotify.com/search/voltage%20back%20home

Gr. Gijs
http://www.voltage-rocks.com

olaf 77
29 augustus 2013, 18:00
Ja, daar hou ik wel van. Goeie single. Ook wat ik voor de rest op jullie site heb gehoord vind ik lekker gespeeld.
Met recht High Powered Blues and Rock & Roll.

Groet,

Olaf

paulusdeBKB
29 augustus 2013, 22:07
Wacht ff, dan trap ik m'n Indian aan en rij ik met jullie mee. Jullie coveren all the bases, en dan moddervet! Krijg spontaan zin in bierdrinken en knijpen in in leer gehulde billen.

M'n monitors staan overigens uit, dus het doet me deugd je te kunnen melden dat de mix ook prima overeind blijft op laptopspeakers. Goed werk!

Gijs Heijnen
2 september 2013, 13:52
Bedankt voor de positieve reacties. Super, we hebben het zoveel mogelijk live opgenomen in de studio. Bijna geen tijd om op te nemen, dus het moest snel (en zonder clicktrack). Op 21 september gaan we overigens de hele EP presenteren en online zetten.

Baker
2 september 2013, 21:23
Dit is inderdaad iets voor bij ons in de motorclub. Lekker hoor.

Baker
2 september 2013, 21:27
Nog wel even een dingetje, de geluidskwaliteit is niet helemaal jofel lijkt het op Spotify.
Enig idee waar dat aan ligt? Of is het gewoon de opname?
Soms hoor ik zelfs wat oversturing (niet de gitaren :roll:
)
Op 2.25 de drums bijvoorbeeld.

Gijs Heijnen
3 september 2013, 11:48
@Baker: Thanks, we hebben ook al op verschillende harley dagen mogen spelen.
Qua oversturing weet ik niet waar het aan ligt. De kwaliteit zou voldoende moeten zijn, aangezien ik deze in .wav formaat naar de distribiteur heb gestuurd.

Waarschijnlijk is het de productie en is het ons tijdens het mixen niet opgevallen. Beetje jammer misschien, maar ik denk wel dat de song overeind blijft toch?

Ik zal na 21 september ook even de rest van de EP posten :D.

paulusdeBKB
3 september 2013, 12:39
Gijs, kun je vertellen welke distributeur jullie hebben gekozen, en waarom?

10us
3 september 2013, 13:18
Klinkt lekker! Alleen maar 1 nummertje op spotify...
Ik ga d'r maar een potje ZZ-top achteraan draaien!

Gijs Heijnen
11 september 2013, 11:37
Gijs, kun je vertellen welke distributeur jullie hebben gekozen, en waarom?

Hoi Paulus, we hebben hem via Marco Kalnenek uit Heerlen gedistributeerd. Ik ben bij hem terecht via een collega muzikant die al vaker met hem gewerkt heeft.
http://www.marcokalnenek.nl/


Klinkt lekker! Alleen maar 1 nummertje op spotify...
Ik ga d'r maar een potje ZZ-top achteraan draaien!

Op 21 september komt de hele EP uit en zal dan dus ook op Spotify te vinden zijn. Daarnaast zijn we ook bezig met schrijven, dus zodra er weer nieuw materiaal ligt en we hebben budget gaan we weer opnemen.

marter544
11 september 2013, 17:05
Lekker nummer!! Productie vind ik ook wat minder.. Gitaar klinkt een beetje smal doordat ie zo in het midden staat.. Wat meer breedte/ruimte in het gitaargeluid had de mix goed gedaan, en idd zit er volgens mij ik wat oversturing in.

Gijs Heijnen
12 september 2013, 15:58
De productie laat inderdaad wel wat te wensen over. Dat ligt ook aan het feit dat we maar een beperkte tijd hadden om op te nemen, te mixen en te masteren. Al met al denk ik dat we het toch niet slecht hebben gedaan. We willen in ieder geval met de deze EP flink veel gaan optreden en budget maken voor het echte werk.

Na de 21e als de rest van de EP uitkomt zal ik de rest van de songs ook even posten. Bedankt voor de tips iedereen.

Duhsjaak
26 september 2013, 08:02
Hi H
Ik ga dit eerst maar eens bumpen.
Stiekum posten als ik op vakantie ben? Dacht ik al. Niet trots genoeg.
Ik vroeg me al af hoe het kon dat ik deze had gemist.

Leuk leuk leuk! Kom erop terug.
Vriendelijke groet, Gus

Gijs Heijnen
26 september 2013, 09:42
Afgelopen zaterdag is dus de hele EP uitgekomen. Ik ben benieuwd wat jullie van de rest vinden:
http://voltage4.bandcamp.com

Komende maanden (t/m november) hebben we een korte tour ter promotie van de EP gepland. Fucking veel zin in :D

Duhsjaak
28 september 2013, 05:27
Ongeveer alles in huis krijgt een andere plaats, dus op dit moment ben ik zo slagvaardig als mijn pa.
De opmerking van paulus over billen en leer snap ik, maar billen die tot net nog in leer waren gehuld vind ik toch net iets lekkerder.

Ja, je kunt horen dat het een net-niet-te-dure-productie is. Maar waarom zou dat een probleem zijn? Een eerlijk geluid in plaats van al die breed gepande en in galm verzopen meuk die over ons wordt uitgestort.

Ik heb mij 4 nummers heerlijk vermaakt.

Paar puntjes die weinig kosten, tips dus:
- laat de tekst van je site eens door een native speaker controleren*
- laat de zangert op zijn uitspraak letten**

* ....isn't only for the oldies... lijkt Engels maar is het niet
** Racoon heeft een verdomd goede zanger. Helaas heeft die een eigen soort Engelse uitspraak uitgevonden. Da's jammer, want het doet de overige voortreffelijke prestaties te kort en hindert doorbraak in Engeland. Duidelijk guttural Euro mainland Engels is geen probleem. Zie Little Green Bag. Net als of Engels wordt beschouwd als hurktaal. De taal waarmee ten onrechte peuters worden aangesproken. Doe dat, en de Engelsman (Engelsvrouw trouwens ook) voelt zich niet serieus genomen.

Verder? Ja, graag. Rustig bouwen aan een mooi portfolio/repertoire. Als je die mooi en rond laat klinken en je zet de nummers van je EP ertussen ben je zo aan de 12 prachtnummers. Luister eens naar de klank van de Olympic B in London (studio). Ik heb zo maar het gevoel dat het geluid van Perzische tapijten de band goed zal doen.
Fijn stuk werk deze EP.
Vriendelijke groet, Gus

gitaarvrouwtje
28 september 2013, 09:43
Over all aangenaam, sfeer van ZZ top video s , schuurfeesten, bier gooien, aanrijdende choppers,
Ben wel overgevoelig voor iets dat Gus hieroven ook noemt,.,hillbilly dutsj :)
Ik weet echter ook hoe lastig het is zingen als hollander in het engels, zonder cus te zingen in plaasts van cause( cozz)
En dat te willen compenseren met een amerikaanste " twang" in je uitspraak
Waardoor je een would be accent neerzet

Beschouw dit laatste niet als kritiek, het is nu eenmaal wat het is,..we benne hollanders :) tenzij je tweetalig bent opgevoed ( ben ik maar zelfs DAN) is dit bijna niet weg te poetsen,..ik ben een sucker ( weer zo n lekker veramerikanisering van mijn taal) voor bluegrass, en daar hoor je t erger dan waar dan ook :) grappig om de tsjechische, duitse en hollandse bandjes te horen zingen en I aint wordt ai eent

Dat hezegd hebbende stoort mij de opname totaal niet, het is lekkere stevige recht toe recht aane blues rock, en dat kan ik zeer waarderen
Zanger heeft behalve de uitspraak een lekkere stem
Ik vond het plezierig en heb warempel alles afgespeeld,..dat geduld breng ik niet vaak op..compliment dus