PDA

View Full Version : Strat zadels...



Ijselrobo 07
28 augustus 2013, 20:01
Binnen een week heb ik 3x een snaar laten springen op mijn Fender strat. 2x de D en 1x de A.
De 1e 2 geknapte snaren kwamen een dag na elkaar. beiden snaren knapten bij de zadels. Schijnbaar waren mijn Graph Tech zadels (http://www.thomann.de/nl/graph_tech_stringsaver_mex_strat.htm) al na 1,5 jaar versleten. (lagen erop sinds januari 2012).
Dus ik heb maar besloten om de originele zadels terug op de gitaar te leggen. Het viel me meteen op dat er meer "leven" in de gitaar zat (betere sustain en een andere klank). dus ik was er tevreden mee. Maar wat denk je? Jup. D snaar gesprongen. en wat denk je? ook bij de zadels.
De originele zadels waren ook al zo'n jaar oud.

Dus nu ben ik opzoek naar goede zadels voor op mijn (MIM) strat.
Mijn tremolo is gemod zodat deze dieper ingedrukt kan worden. Ik studeer gitaar dus de gitaar krijgt minimaal 4 á 5 uur per dag speeltijd.

Iemand suggesties? Een hele nieuwe brug is misschien ook een optie..

Groet,
Luc

HaroldA
28 augustus 2013, 20:29
Sinds ik overgestapt ben op DR-snaren breek ik niets meer. Al een ander merk geprobeerd?

Hendriks
28 augustus 2013, 20:47
De leeftijd van zadels maakt niet zoveel uit , ik heb 2 strats 1 van 32 jaar en 1 van 35 jaar oud , beide met de originele zadels en ik heb de laatste 5 jaar geen snaar gebroken.

Rinze
28 augustus 2013, 20:54
Ik heb op een gitaar al 18 jaar Graph Tec zadels zitten en nog nooit een snaar gebroken. Sowieso de laatste 25 jaar geen snaren gebroken tijdens het spelen. Ligt denk ik meer aan je aanslag-techniek.

Ijselrobo 07
28 augustus 2013, 21:12
Sinds ik de graphtech's 1,5 jaar geleden op de gitaar had gelegd is me nooit meer een snaar gebroken. Ik gebruik Dean markley helix snaren (0.10). Misschien komt het doordat mijn trem is gemod zodat 'ie dieper ingedrukt kan.
Maar de zadels zien er versleten uit waar de snaren zitten...

Gearjunkie
28 augustus 2013, 21:46