PDA

View Full Version : Skinned!



paulusdeBKB
27 augustus 2013, 23:34
BAM! Eindelijk een nieuw liedje af. Skinned heet het, en ik ben er fokking trots op! Maar ik sta open voor commentaar, dus shoot :)

https://soundcloud.com/paul-van-egmond/skinned-demo

Cageman
28 augustus 2013, 00:08
Uiterst relaxed. Dat steeds terugkomende akkoordje vind ik erg leuk met dat basloopje eronder.
Ik heb Distance ook nog eens geluisterd en ik vind de zang in Skinned echt een stuk beter. Waar het in Distance een beetje laid-back is op een 'lollige' manier (denk aan Mr. Bungle o.i.d.), klinkt het in Skinned laid-back op een aangename manier. Ook net wanneer je denkt "hmmm.. nu gaat het wat zeurderig klinken", neem je weer gas terug. Prima getimed als je het mij vraagt.
Mijn enige puntje van kritiek is dat ik de gitaarsolo erg kort vind. Hij knalt er goed in, maar het blijft eigenlijk een beetje bij de knal.

Voor de rest: :ok:
Heel fijn.

Groeten,

Merijn

paulusdeBKB
28 augustus 2013, 00:16
Dank voor het luisteren :) Ik heb enorm zitten pielen met die gitaarsolo - ik wilde per se NIET dat het een rockballad zou worden, en elke noot die ik speelde, bracht de gevreesde ballad-feel dichterbij. Voor mijn gevoel is het nu net op het randje, maar niet erover.

En tja, het zingen... ik ben gewoon geen zanger, maar heb vorige maand wat tips gekregen van Mirjam van Dam, een zangeres en docente hier in Amsterdam. Daar probeer ik een beetje op te letten. Ik wil dolgraag zangles maar geen tijd en geen geld :(

Duhsjaak
28 augustus 2013, 05:43
Hi Paulus
Leuk dat je weer een lied hebt gepost. Ik had eerst de tekst al gelezen in het 'je eigen songtekst' draadje.

Wat er de oorzaak van is dat ik iedere keer bij je liedjes zo'n über Engels gevoel krijg ben ik nog niet helemaal uit, maar goed... dat zal ooit wel een keer duidelijk worden. Über Engels en über 1967-1972. De solo LP's van Mike d'Abo.

En über blij (ik), nu we toch aan het überen zijn.

Na een beetje weinig onderscheiden begin neemt het een onverwachte en lugubere wending hoor, die tekst.
Ik heb laatst, niet helemaal top fris, staan betogen dat veel mensen worden gedreven door tegenstrijdige impulsen. Ze willen:
- geborgenheid
- groots en meeslepend leven.

Het lijkt er op dat jij die twee drijfveren in je Skinned tekst op een wat klemmende manier hebt verwoord.
Dat jij niet goed zou zingen lijkt mij een lullificatie. Tenzij ik mij vreselijk vergis hoor ik een stem waarmee weinig is gedaan. Zangles nummer 1: Iedere dag zingen. En ik hoor iemand die het eigenlijk een beetje eng vindt om te zingen.

Ik snap die terughoudendheid en die gêne niet. Mike d'Abo, de tweede zanger van Manfred Mann, waarmee ik jouw muziek heel duidelijk associeer, was geen geniale zanger in de zin van emotionele uithalen of rauwe stem, maar heeft toch Manfred Mann's band jaren van uiterst plezierige en succesvolle vocalen voorzien. En daarna een aantal pracht LP's gemaakt.

Als je je constant bewust bent van je tekortkomingen wordt het nooit wat. Om het maar bot te zeggen. Dus daarmee moet je kappen. Het is een akelig dunne lijn:
- kapsones zit niemand op te wachten
- teveel zelfkritiek haalt de soepele vanzelfsprekendheid (die je eigenlijk nodig hebt) eruit

Probeer van je 'eigenheid' je trademark te maken en you're there.

Voor de rest met Loeters/Merijn eens: Kom Op met die solo lullo! Doorgaans zijn het gitaristen die overal doorheen lullen, nu zingt de zangert door de solo. Moest verboden worden.

En weer die prachtklank van die opname hè? Misdadig! Moest niet mogen. Ik pleit al een tijdje voor een pure kennisdelingshoek hier op GN. Dus niet dat iemand weer discussies aanhaalt. Daarin contractrecht, wetgeving, aansprakelijkheid, garantie en dat soort onderwerpen. En een tabblad: Hoe maak ik een mooi klinkende opname. Dan hoop ik dat jij daaraan gaat bijdragen.

Knap stukkie werk man. Ik heb weer met veel plezier geluisterd. En de volgende keer zing je me de veters uit de schoenen.
Vriendelijke groet, Gus

B~Rock
28 augustus 2013, 09:50
Top! Ik mag dat wel...dat "op het randje"-karakter. Verder gewoon erg mooi gedaan, en inderdaad een fijne sound.

paulusdeBKB
28 augustus 2013, 10:19
Thanks allemaal!

Kennis delen, daar ben ik ook helemaal van. Dus hierbij wat notes:

- Akoestische gitaar opgenomen met 2 verschillende condensatormicrofoons: een MCA en een AKG C1000S. De ene hard links gepanned en de ander hard rechts. Allebei de tracks een subtiel andere EQ-curve, met wat midlaag uitgefilterd. Een van de partijen 20 ms naar achter geplaatst om faseproblemen tegen te gaan en wat ruimtelijkheid te creëren.
- low cut 30Hz op alles. Het verschil hoor je toch niet in de muziek die ik maak, en het maakt energie vrij om de levels iets hoger te krijgen.

De drums zijn ingespeeld en opgenomen door Joram Helmer (kudo's!!) . Hij stuurde 4 verschillende takes op. Ik heb van alle 4 iets gebruikt; vooral fills en hihatgeintjes. Als je goed luistert, hoor je de knip hier en daar nog zitten. Omdat hij eerst een liedje moest hebben voor hij iets kon inspelen, heb ik een vrij definitieve versie naar hem opgestuurd, inclusief click track. Hij heeft vervolgens de partijen ingespeeld en teruggestuurd. Let bij dit soort samenwerkingen goed op de specs van het project: Samplerate, bitdiepte en BPM moeten minimaal overeenkomen, anders krijg je gelazer met het importeren van de partijen. Les voor de volgende keer: opnamelevels afspreken. De snare was nu nogal heet opgenomen; dat heb ik opgelost met volume automation.

Door de gehanteerde werkwijze had ik eigenlijk (maar dat heb ik dus niet gedaan) alle instrumenten opnieuw moeten opnemen met de drumtrack als referentie, in plaats van de click. Maar ik woon enorm gehorig en probeer het muziekmaken te beperken omwille van de buren. Resultaat is dat het meer had kunnen grooven dan het nu doet.

Elektrisch gitaar: als je een modeler plug-in gebruikt, kun je de sound na opname nog radicaal aanpassen. Ik heb daar deze keer weinig aan gedaan, maar een trucje dat voor mij goed werkt is: solo's inspelen met iets meer gain dan je voor de sound eigenlijk nodig hebt. Dan smeert het een beetje dicht en ik vind dat lelijk, maar wel lekkerder spelen. Daarna rol je de gain weer terug en heb je een partij met meer definitie :)

De strijkers waren een hels karwei. In eerste instantie een monofone partij ingespeeld en die vervolgens met de muis in piano roll view net zo lang zitten klikken en slepen tot dit er uit kwam. Lastig: om de strings optimaal in het geluidsbeeld te krijgen, moet je eigenlijk eerst het arrangement helemaal afmaken op 1 track (anders heb je geen overzicht), en dan per stem een aparte track maken. Dat heb ik een beetje half-half gedaan - het gaat me nog te langzaam om dat rigoureus door te voeren. De in Logic ingebakken strijkers hebben een wat trage attack voor de snellere passages. Die frases heb ik een stukje voorgetrokken om te voorkomen dat de strijkers aan het tempo gaan lopen trekken.

Meer kennis kan ik even niet verzinnen :)

O, en qua zang: je hebt gelijk Gus. Ik zal je de volgende keer van je sokken zingen, en de meisjes uit hun broekje.

gitaarvrouwtje
28 augustus 2013, 10:45
Zonder geluisterd te hebben ( ja das pas een reactie he) ik ga nog luisteren maar ipad ondersteund soundcloud volgens mij niet want ik krijd de sound niet uit de cloud op dit ding

Wil ik als ( geschoold) zangeres opmerken dat je nog eens goed moet nadenken alvorens zangles te nemen,..hoewel je goed leert om je stem " veilig" te gebruiken,..ga je met name in ht begin ook akelig stijfjes doen
Het heeft me veel moeite gekost daar weer wat af te komen :) en soms nog ( wel klassiek geschoold gedurende meerdere jaren..)..dat spontane..erin durven duiken was bij mij echt weg..


Maarre ik ga later ff op de pc luisteren want t is te zot om hier te reageren zonder geluisterd te hebben eigenlijk haha

Duhsjaak
28 augustus 2013, 10:53
Hi p
Meisjes? Op onze leeftijd? Vrouwen dan voor jou, vrouw voor mij. Want ik ben ouder. Daarom geloof ik niet in de 18 maagden theorie; daaraan zitten 18 schoonmoeders. Wees voorzichtig met je wensen, denk ik maar zo.

Petje af voor opname techniek. Zonder dat je je dat realiseert mogelijk, is één van de duidelijke indicatoren van de 60's het langzaam aanzwellen van je strijkers. Mellotrons hadden deze eigenaardigheid, omdat het wielen waren, waarop tape (bandrecorder band oneerbiedig gezegd) met de pre recorded geluiden. Gelukkig hadden ze het vernuft geen harde aan/uit dingen te doen, vandaar dat er altijd een vertraging in zat. Prachtig. Iets pompeus, maar who cares. Hoort helemaal bij dat geluid.

Mr. Fingers vroeg zich af waarom in een bepaald lied (Motown?) bijna een halve toon verschil zat tussen begin en eind van het lied. Oorzaak zat in een niet-stabiele power supply uit het stopcontact. Waarschijnlijk gaat dat nu nog zo in de V.S., als je tekort hebt koop je niet extra in, maar lever je iets minder.

Met een mellotron ben je dan de lul. Ehm.... in één keer alle gitaren vals. Het hangt er maar vanaf vanuit welke hoek je het benadert.
Maar goed, daarvan heb jij geen last.

Ik ben altijd met een natte vinger te lijmen voor gasten/gastinnen die iets volmaakt anders doen dan de rest. In dat laatste slaag jij voortreffelijk.
Heel fijne extra uitleg. Thanks.
Vriendelijke groet, Gus


PS Lees Gitaarvrouwtje's post nu pas. Ben ik het mee eens. 'Unselfconscious' zingen. Dat was wat ik bedoelde met: als je je teveel met je vermeende tekortkomingen gaat bezighouden. Dan kijk je jezelf op de vingers. Daar word je niet vrolijk van.

Cageman
28 augustus 2013, 11:04
En tja, het zingen... ik ben gewoon geen zanger, maar heb vorige maand wat tips gekregen van Mirjam van Dam, een zangeres en docente hier in Amsterdam. Daar probeer ik een beetje op te letten. Ik wil dolgraag zangles maar geen tijd en geen geld :(

Mijn opmerking over de zang in Skinned was wel degelijk een plus. Ik zie nu ook dat dat misschien niet helemaal duidelijk eruit op te maken viel.

Edit: Loeters

Ernest01
28 augustus 2013, 11:57
Mooi nummer en sfeervol. Violen klinken erg goed. Knap hoe je dat gedaan hebt.

De 'voorzichtige' zang is goed te horen in de lage gedeeltes.
Misschien versterkt doordat je zo gehorig woont ?
Maar het stukje vanaf 1.46 is weer veel sterker.
Misschien had het geheel een 1,5 toon hoger gekund ?

Maar je werkt hard aan de zang en dat is - in vergelijking met het andere nummer op soundcloud - te merken.
Inderdaad jammer dat de solo wordt 'onderbroken' door de zang.
Maar niet zo erg storend.

Goed nummer en zeer goed opgenomen.

Fusion
28 augustus 2013, 12:07
Leuk hoor! Heeft in t begin n beetje de Queensryche "Slient Lucidity" vibe :)

Fusion
28 augustus 2013, 12:08
Hoe heb je de strijkertjes gedaan? Klinken mooi! Solo is niets mis mee, precies genoeg vind ik.

paulusdeBKB
28 augustus 2013, 12:46
Gus: alle vrouwen zijn meisjes in mijn ogen :) Ik heb zojuist Mike d'Abo een uurtje opgehad - erg, erg fijn! Je maakt me met je observaties trouwens bewust van iets dat ik nog niet doorhad van mezelf: meestal speel ik een tegenstelling uit in mijn liedjes.

Let's not try again - coupletten grappig en met zelfspot, bridge heel verlangend
Madeleine is de beste - coupletten smartlap, refrein bluegrass
Distance - coupletten erg over mezelf, refrein heel algemeen
Skinned - coupletten intiem en in conversatie, de bridge verwijtend en over de top

Misschien is dat een ding van me? Ik ben sowieso onwijs bewust bezig met het hele proces van liedjes schrijven, arrangeren en opnemen. Als ik daardoor wat self-centered overkom: sorry :) Ik vind het heel leerzaam om mijn dingetjes hier te kunnen laten horen en het er dan over te kunnen hebben.

Gitaarvrouwtje: zelfbewust (als in self-conscious) zingen doe ik al, dus dat valt niet meer te verpesten :)

Cageman: ik vatte het wel degelijk op als een compliment :) Dankjewel!

Ernest01: het voorzichtige in de coupletten doe ik om de intimiteit te bewaren. Helaas wordt het zo laag en zo klein wel onvast. Dat is echt een kwestie van oefenen en veel doen, vermoed ik. Hoger heb ik geprobeerd maar dan kom ik er in de 'lift' niet bij...

Fusion: toen ik het riffje net had bedacht, kwam dat ook direct in me op ja :) Om die reden had ik het liedje bijna niet gemaakt; ben blij dat ik het toch heb gedaan.

Het gitaarsolo-zangdingetje op het eind, daar vallen meer mensen over. Als ik in de toekomst de kans krijg om met een producer te werken, zal hij/zij me vast dwingen tot keuzes. Tot die tijd moet ik het met jullie doen, haha!

Meer over de violen
Alle strijkersounds komen uit Logic Pro zelf. Ik combineer diverse presets: strijkersectie in verschillende varianten, aangevuld met losse cello en staccato samples. Overigens is dit toe nu toe met afstand mijn meest ambitieuze arrangement in Logic. De leeftijd van mijn Macbookje uit 2008 begint door te schemeren - het liedje inladen duurt lang en bij het aanpassen van plugins tijdens afspelen reageert Logic soms langere tijd niet! Zo ziet het arrangement er uit als ik alles op 1 scherm prop:
https://pbs.twimg.com/media/BSv-ErzCUAAGH0G.png:large

gitaarvrouwtje
28 augustus 2013, 13:08
Zelfbewust zingen ..als in bang zijn dat t niet goed genoeg is?
Want dat is niet helemaal wat ik bedoel

Als je zangles krijgt wordt vaak begonnen met het aanleren van het zingen in ' je koepel'. Dat wil zeggen, niet forceren, ontspanning in het lichaam en feitelijk naar de neusholte zingen,..je zingt dan dus niet zo zeer op de borst en in de keel voor het gevoel
Het grote voordeel daarvan is dat je totale ontspanning op de stembanden houdt,..
Hierbij wordt ook het articuleren erg belangrijk, je vormt de woorden voorin de mond met zeer actieve lippen

In de klassieke muziek krijg je als je dit goed onder de knie krijgt dan dag echte klassieke geluid, volume en een natuurlijk vibrato
Maar..luister eens naar klassieke zangers of zangeressen die engels moeten zingen, een popsong ofzo, dat neigt naar het tuttige

Deze techniek gaat diep in je systeem zitten, zorgt er on the bright side voor dat je geen stembeschadigingen oploopt, overbelastingen en zelfs bij verkoudheden nog kunt zingen ( hoewel alles grenzen heeft natuurlijk haha)
Het nadeel is dat je dit zomaar niet meer loslaat
En dat het zingen van pop, rock etc ineens lastig is..
Waar ik vroeger probleemloos in punk en new wave bandjes bleeerde met veel plezier en succes, kon ik dat met de beste wil van de wereld niet meer

Een andere techniek, die meer gangbaar is in de musical wereld en in pop etc is het belten
Dat is eigenlijk " lager " in je keel, en borst, meer geforceerd en meer op kracht
En is ook meer risicovol voor de stem, maar geeft wel weer meer dat pop/rock geluid

Als je je aan technieken ophangt gaat dat ten koste van spontaniteit ..ik zou eerder een vocal coach zoeken dan zangles nemen voor wat jij wilt,

Ik heb ooit een workshop gehad op het conservatorium die ik erg indrukwekkend vond ik weet helaas niet meer hoe het heette, hierbij werden wij als klassieke znagers en zangeressen op het podium gezet en erd met emoties gewerkt, de theorie erachtr was dat een baby kan krijsen zonder de stem te beschadigen omdat de schreeuw vanuit een echt gevoel komt zonder belemmerende overtuigingen
Dat iemand in doodsnood kan krijsen en zijn stem heel houdt omdat het komt vanuit waarachtige emotie..dat een zanger of zangeres zn stem al beschadigen kan bij even verkeerd zingen..omdat daar dan de juiste intntie niet achter zit,

Een ander deel was dat de stem werkelijk een spiegel is van ons diepste innerlijk. Dat we vaak bang zijn voor de naaktheid die door die stem naar buiten kan komen. Ik heb op dat podium een beer van een kerel met een werkelijk onnavolgbaar mooie diepe bas stem als een sopraan zien zingen en in tranen uit zien barsten
En sopranen zien brullen als kerels..met hetzelfde resultaat, emotie die los kwam

Het was denk ik 1van mijn leerrijkste momenten op het conservatorium..omdat we daar werden neergezet en niet gehinderd werden door onze kennis en onze techniek..
Ik weet wel dat mijn zang na die workshop een andere diepte kreeg, qua emotie..interpretatie..

Ik wil er dus mee zeggen dat ik eerder zou gaan zoeken naar wat mij tegenhield om vrij uit te gaan in die zang, dan naar techniek :)

Hoop dat ik t duidelijk heb uitgelegd zo
Warme groet
Kris

Duhsjaak
28 augustus 2013, 13:33
Wat een heerlijk draadje. En wat heerlijk (dank je Kris en TS) dat ik niet meer de enige ben met lappen tekst.

Ik ga er op een rustig moment even voor zitten. Dit zijn de sterke kanten van het forum. Dit, en de meisjes, naar het schijnt.

En zelfbewust zit een element van trots in. In self conscious heeft iets van twijfel. Niet dat er iemand je op de vingers kijkt, maar dat op de vingers kijken doe je zelf.

Vriendelijke groet, Gus

gitaarvrouwtje
28 augustus 2013, 13:52
Uiteindelijk zijn we altijd zelf de waarnemer , het is meer de vraag welk zelf je laat kijken en reageren
Het alledaagse ego dat reageert vanuit angsten , of het hogere zelf dat zonder oordeel kan waarnemer,
de ware waarnemer dus die alleen maar IS

Maar dat voert wat ver hier haha..

Het komt er uiteindelijk op neer denk ik dat ee onszelf zien vanuit de eigen angst en dan een interpretatie van de wereld hebben vanuit die eigen geachten die vaak begint met,..ze zullen wel denken, vinden..etc :)

Dat is ook wat onbevangenheid is,..ik zie het in mijn peuter van drie die geheel in haar eigen wereldje een dans uitvoert vol uitdrukking, emotie, en zich niet gehindert voelt door angst over wat men vindt..nog niet..als ze zich bewuster wordt van haar IK en van een ZIJ daarbuiten zal dat onvermijdelijk gaan gebeuren

paulusdeBKB
28 augustus 2013, 14:03
Helemaal mee eens. Ik zie het ook gebeuren bij mijn opgroeiende dochters. Dat onbewuste ben ik al lang geleden verloren; ik probeer dat te hervinden door enerzijds los te laten wat anderen van me vinden (m'n muziekjes zijn daarvoor een mooie proxy). Aan de andere kant heb ik bedacht dat als ik dan toch zo 'bewust' ben van vanalles, ik dat mechanisme maar beter voor me kan laten werken. Spelenderwijs leren is leuker, maar bewust en enigszins gestructureerd leren gaat gelukkig ook :)

Omarmen en loslaten, mensen!

gitaarvrouwtje
28 augustus 2013, 14:44
Amen :p.........

arnoldtims
28 augustus 2013, 15:14
Na al die uitgebreide commentaren voel ik me ook bijna verplicht om een lang stuk te schrijven.
Maar ik kom gewoon niet verder dat ik het heerlijk vind klinken. Er is genoeg gezegd over je manier van zingen maar bovenal vind ik dat je een prettig geluid hebt

Jedeel
28 augustus 2013, 19:10
...
Meer over de violen
Alle strijkersounds komen uit Logic Pro zelf. Ik combineer diverse presets: strijkersectie in verschillende varianten, aangevuld met losse cello en staccato samples. Overigens is dit toe nu toe met afstand mijn meest ambitieuze arrangement in Logic. De leeftijd van mijn Macbookje uit 2008 begint door te schemeren - het liedje inladen duurt lang en bij het aanpassen van plugins tijdens afspelen reageert Logic soms langere tijd niet! Zo ziet het arrangement er uit als ik alles op 1 scherm prop:
https://pbs.twimg.com/media/BSv-ErzCUAAGH0G.png:large

Ik heb zelf (helaas te) weinig kennis van opnametechniek, maar ik vind sowieso dat je de "strijkersbak" gewéldig hebt gearrangeerd!!
Petje af daarvoor!...... effe zoeken naar die smiley.....hmmmm..... kan hem niet vinden.

I.i.g een heel mooi arrangement!!!

paulusdeBKB
28 augustus 2013, 22:53
Thanks Jedeel en ArnoldTims!

Naar aanleiding van de opmerking van Fusion nog eens Silent Lucidity geluisterd. Man man wat zit dat goed in elkaar! Dus ik zoeken naar wie de orchestratie gedaan heeft: Michael Kamen! Die gast was geniaal!

Luister maar: http://www.youtube.com/watch?v=eteUUZ8U4Bs
Kamen dirigeert.

pasqual
29 augustus 2013, 00:07
Erg mooi nummer en goed gezongen. We kunnen het wel gaan analyseren maar als geheel is dit echt niet verkeerd. Je stem past hier goed bij. Distance is naar mijn mening nóg een beter nummer...heerlijk!

gitaarvrouwtje
29 augustus 2013, 08:57
nou nou nou eindelijk tijd om even via de pc te luisteren
super..gewoon echt..mooi
en je stem en zang zou ik me echt niet verder aan gaan lopen vermoeien..dat klinkt super hoor, ik hoor geen forceren, maar wel mooie warmte..
prachtige opname, man dat klinkt echt goed in mijn oren..al ben ik daar geen handigert in zelf :)
mooi nummer, verveeld totaal niet..mooie tekst..lekker lekker lekker
wanneer kunnen we het hele album verwachten? :)

paulusdeBKB
29 augustus 2013, 10:34
Wat fijn dat jullie het allemaal zo leuk vinden! En Gitaarvrouwtje: het is nog erg vroeg om dit op te schrijven maar de ambitie om een plaat te gaan maken groeit gestaag... Eerst nog maar eens wat meer liedjes schrijven.

Duhsjaak
29 augustus 2013, 10:39
Oh, da's easy. Op een plaat hoeven er maar 28, dus da's zo gedaan.
Zo, ik heb er weer een vriendje bij!
Vriendelijke groet, Gus

gitaarvrouwtje
29 augustus 2013, 10:43
paulus, als je plaat klaar is hoor ik dat graag ;)
aan t werk man..niet dralen op dit forum..get a move on
en Gus ..zit je nou alweer vriendjes te worden? man man man..pleaser :p

Scarface
29 augustus 2013, 19:03
Hi Paulus,

Mooi werk!!... Wil en kan geen commentaar of min punt geven...
Imperfecte nummers zijn vaak de beste nummers. Mijn vrouw zij zonder het te weten wat het was,ik zat namelijk eerst op YouTube (slowhand) ...heee dat klinkt goed!!
Kan ik mij alleen maar bij aansluiten....

Dank voor het delen..

Groet,
Marco

paulusdeBKB
31 augustus 2013, 17:41
Thanks Marco! Fijn dat jullie de moeite nemen om te luisteren:)

Heffie
1 september 2013, 10:10
Lekker mellow nummer om de zondag mee te beginnen:cooler:! Ik kan zelf ook geen echte minpunten ontdekken, eigenlijk. De zang is iets(maar dan ook maar iets!) te nadrukkelijk in de mix aanwezig wat mij betreft maar dat is peanuts dingetje. Dat het af en toe op het randje zit bevalt mij ook wel en aan het eind van het refrein (op ongeveer 2.00) had het van mij wel even verder over de rand gemogen. Het klinkt nu een beetje alsof je weet dat het niet helemaal goed zit maar dat je niet weet hoe je het op moet lossen(in mijn oren dan, hè!) . Ga dan maar nog even dichter op het randje staan,wat mij betreft. Je gaf tenslotte al aan dat je de ballad feel wilde ontwijken in dit nummer!;) Gewoon erg lekker!

Ook bedankt voor de uitleg van je manier van opnemen. Altijd leuk dat soort dingen te lezen.

En net als pasqual vindt ik Distance eigenlijk nog beter....:)

Laat dat album maar komen...:ok:

RB-1
6 september 2013, 02:04
Sinds m'n terugkomst uit het verzengend hete Hongarije een hoop achterstand moeten wegwerken, maar zo langzamerhand komt er weer wat lucht, al is het maar voor deze week....

En dan heb ik dus eindelijk even tijd om hiernaar te luisteren en inderdaad, het heeft iets van herkenning:

Een stille vervreemding als van Neil Young komt bij mij bovendrijven en net als bij hem ga ik daardoor eerst in het gevoel zitten van zo'n song om me pas veel later in de tekst te verdiepen.

Bij Skinned ben ik nog niet zover dus... maar het begin is veelbelovend.

Wat vaak vergeten wordt is dat opnametechnieken uit de late jaren 60 en de eerste helft van de 70-ies tamelijk gebrekkig waren, om van de media (vinyl, casetteband) maar helemaal te zwijgen.
Des te verwonderlijker dat ik ook door slechte kwaliteit heen nog makkelijk bij het gevoel van die muziek kan komen.

Als iets me dus helemaal niet hindert is het de 'minder dan perfecte' opname die je hebt gemaakt.
Vooral omdat jouw 'minder dan perfect' van nu nog mijlenver voor ligt op 'state of the art' uit genoemd tijdperk.

En dat het voor de muziek dus niet uitmaakt.

Ik zal vaker en dus verder luisteren en dan laten weten wat het nog meer met mij doet.