PDA

View Full Version : Fender Silverface '68RI Princeton Reverb & Deluxe REverb



Mr.Fingers
27 augustus 2013, 21:42
Fender heeft blijkbaar niet alleen de Starcaster & Coronado (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?162221-Fender-reissued-de-Coronado-amp-Starcaster) gereissued, maar ook drie silverface amps, de Twin, Deluxe & Princeton Reverb...

http://www.ebay.com/itm/Fender-68-Twin-Reverb-Re-Issue-BE-THE-FIRST-TO-HAVE-IT-FAST-SHIP-/121166155484?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item1c3610cedc

http://www.ebay.com/itm/Fender-68-Custom-Deluxe-Reverb-Re-Issue-BE-THE-FIRST-TO-HAVE-IT-FAST-SHIP-/121166151314?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item1c3610be92

http://www.ebay.com/itm/Fender-68-Princeton-Reverb-Re-Issue-BE-THE-FIRST-TO-HAVE-IT-FAST-SHIP-/121166595430?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item1c36178566

http://i.ebayimg.com/t/Fender-68-Custom-Deluxe-Reverb-Re-Issue-BE-THE-FIRST-TO-HAVE-IT-FAST-SHIP-/00/s/MTE1OVgxNjAw/z/nbIAAOxym2BSG9SS/$(KGrHqJ,!lQFH4BMi(Y2BSG9SROu(g~~60_57.JPG

http://i.ebayimg.com/t/Fender-68-Twin-Reverb-Re-Issue-BE-THE-FIRST-TO-HAVE-IT-FAST-SHIP-/00/s/MTI1MlgxNjAw/z/EZoAAOxySFJSG9bW/$(KGrHqJ,!oIFIFnKuCRJBSG9bVw7qw~~60_57.JPG

http://i.ebayimg.com/t/Fender-68-Princeton-Reverb-Re-Issue-BE-THE-FIRST-TO-HAVE-IT-FAST-SHIP-/00/s/MTMzOVgxNjAw/z/GLgAAMXQPW5SG9gF/$(KGrHqRHJBwFIM1bBNI(BSG9gDtmng~~60_57.JPG

jutter
27 augustus 2013, 21:45
Fender heeft blijkbaar niet alleen de Starcaster & Coronado (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?162221-Fender-reissued-de-Coronado-amp-Starcaster) gereissued, maar ook twee silverface amps...

http://www.ebay.com/itm/Fender-68-Custom-Deluxe-Reverb-Re-Issue-BE-THE-FIRST-TO-HAVE-IT-FAST-SHIP-/121166151314?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item1c3610be92

http://www.ebay.com/itm/Fender-68-Princeton-Reverb-Re-Issue-BE-THE-FIRST-TO-HAVE-IT-FAST-SHIP-/121166595430?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item1c36178566

Shit, Gas!!!!!

Pepe
27 augustus 2013, 21:47
Blimy... straks nog de driepunts stratocaster..

oh wacht...

Hendriks
27 augustus 2013, 22:27
Voor hetzelfde geld koop je een 2dehands origineel denk ik dan , maar wel grappig ,vooral de Princeton en de Deluxe zullen vast goed verkocht worden.

Midwolda
27 augustus 2013, 22:40
Ik vin mooi. :cheerup:
Zelf zou ik altijd voor het origineel gaan, zeker te weten een PR, maar deze re-issues kan ik zeker waarderen, de podia worden weer een beetje mooier. Alu drip rulez! Nog afwachten hoe het klinkt natuurlijk, dit zal wel gewoon een PCB met SMD zijn?

Pepe
27 augustus 2013, 22:45
Ik vraag me af, aangezien de blackface en Silverface 6v6's nauwelijks verschillen waarin deze modellen dan zouden verschillen van de '65 reissue's. Alleen cosmetisch en een andere speaker?
Nah, geen HW natuurlijk.. dan zouden ze in de 3000 range zitten.

Maar wat Hendriks zegt. Ik voel.. even kijken... nee.. totaal geen enkele aandrang om mijn Silverfaces in te ruilen.

Mr.Fingers
27 augustus 2013, 22:51
Er staan ebaylinkjes ;) daar staan de specs in, en de prijzen...

Little Jay
28 augustus 2013, 08:18
Een custom-channel en een vintage-channel ipv normal en vibrato.....en celestion speakers...... hmmm...... kweenie....

Zou ze wel eens van binnen willen zien. Zal vast niet veel verschillen van de '65 RI, maar misschien hebben ze toch de sound wat getweaked (eenvoudig te realiseren met wat andere waardes weerstanden en caps her en der).

edit: oh custom is een bassman tone-stack en de negative feedback is kennelijk wat 'losser' geworden (grotere weerstand dan de standaard 820 ohm van de oude Fenders vermoed ik, waarschijnlijk 1k5 of zelfs 2k7). Regelbare feedback zou nog mooier zijn geweest, maar soi. Reverb en tremolo op beide kanalen is wel een heel goed idee, heb ik bij mijn beide Silverfaces ook gedaan (zo simpel dat je je idd afvraagt waarom Fender dat niet standaard deed) en dan kan je inderdaad het ene kanaal anders voicen voor meer flexibiliteit. Dit is denk ik toch wel een erg goede zet van Fender. Nou maar hopen dat ze niet al te cheapo PCB-constructies hebben gebruikt. Als ze zo zijn als de eerdere Blackface reissues - geen buizenvoeten op de prints - dan is het goed genoeg.

jacky
28 augustus 2013, 11:20
Waarom laat fender dat ptp deel liggen dat begrijp je gewoon niet er zijn mensen zat die graag zon amp ptp nieuw willen kopen.
De keuze van silverface met trim snap ik al helemaal niet .
Doe een mooie bf ri maken met goede speakers en trafos ..hoe moeilijk kan het wezen
Te zien aan de prijzen zijn het volledige opgebouwde amps met printjes.

jutter
28 augustus 2013, 11:24
Waarom laat fender dat ptp deel liggen dat begrijp je gewoon niet er zijn mensen zat die graag zon amp ptp nieuw willen kopen.
De keuze van silverface met trim snap ik al helemaal niet .
Doe een mooie bf ri maken met goede speakers en trafos ..hoe moeilijk kan het wezen
Te zien aan de prijzen zijn het volledige opgebouwde amps met printjes.

Maar zou je het verschil horen?

jacky
28 augustus 2013, 11:28
goeie parts wat denk je zelf ? daarnaast is het prima verkoopbaar aan de massa

jutter
28 augustus 2013, 11:44
goeie parts wat denk je zelf ? daarnaast is het prima verkoopbaar aan de massa

Tja, er zijn toch ook ampbouwers die gewoon pcb gebruiken en die vreselijke goede versterkers bouwen? Met een blinddoektest hoor ik het verschil niet.

Hendriks
28 augustus 2013, 11:47
goeie parts wat denk je zelf ? daarnaast is het prima verkoopbaar aan de massa
Precies , het gaat om verkoopcijfers en de bijbehorende winst . Binnenkort zullen de eerste verslagen wel op het web verschijnen van mensen die hem ptp maken , voor rond de €150 koop je een eyeletbord van een AB 763.

jutter
28 augustus 2013, 11:51
Precies , het gaat om verkoopcijfers en de bijbehorende winst . Binnenkort zullen de eerste verslagen wel op het web verschijnen van mensen die hem ptp maken , voor rond de €150 koop je een eyeletbord van een AB 763.

Juist! Want zou het een PTP zijn dan zou hij verkocht worden als een Custom Shopper! Met de daarbij behorende pegels.....

Luke-wannabe
28 augustus 2013, 12:24
Vet! Ik gas al heel lang op een Princeton reverb! Deze zijn ook wat goedkoper dan de Blackface Reissues geloof ik?

jacky
28 augustus 2013, 12:44
Juist! Want zou het een PTP zijn dan zou hij verkocht worden als een Custom Shopper! Met de daarbij behorende pegels.....

dat bedoel ik die custom shoppers kunnen ze volgens mij makkelijk slijten

jacky
28 augustus 2013, 12:49
Vet! Ik gas al heel lang op een Princeton reverb! Deze zijn ook wat goedkoper dan de Blackface Reissues geloof ik?

de vraag is of ze gelijk klinken dus en als goedkoop de insteek is vraag ik me af of je blij gaat worden je kan beter naar een originele zoeken.

Little Jay
28 augustus 2013, 12:50
Maar zou je het verschil horen?

Ik betwijfel het ten zeerste.

Jacky heeft denk ik wel een punt dat je op de kleine commerciële PCBs vaak minder ruimte hebt om dezelfde (grotere) parts te gebruiken als op een eyelet board maar een ruim bemeten PCB met dezelfde parts als op een eyelet of turtet board klinkt volgens mij exact hetzelfde. En trouwens: ook met eyelets, turrets and ptp-constructies kun je goedkope compnenten gebruiken. Dan ziet het er authentiek uit, maar klinkt het nog steeds nergens naar :-)

Ik vind het nadeel meer dat PCBs waar de buisvoeten en pots op gesoldeerd zijn in de loop der tijd toch vaak breuken on de soldeersels gaan vertonen door trillingen agv het gebruik en minder service-vriendelijk zijn, zeker als je wilt gaan modden. Maar deze SF reissues hebben 'hand wired tube sockets' dus ze zullen wel net zo opgebouwd zijn als de '65 reissue-lijn en dat is best prima. Dan zou een dure hand-wired lijn meer voor de buizen-snobs zijn....... ;-)

jacky
28 augustus 2013, 12:51
Precies , het gaat om verkoopcijfers en de bijbehorende winst . Binnenkort zullen de eerste verslagen wel op het web verschijnen van mensen die hem ptp maken , voor rond de €150 koop je een eyeletbord van een AB 763.

stel die deluxe reverb kost hier 1000 euro 150 euro voor je bordje 100 voor een betere speaker nog even een goeie trafo er in tik je ook de 13 a 1400 euro weer aan heb ik het nog niet over de top buizen waar de amp mee afgeleverd wordt

Little Jay
28 augustus 2013, 12:52
Overigens, oude Fender Black- en Silverfaces hebben eyelet-boards, en da's wat anders als PTP hè.......

Hendriks
28 augustus 2013, 13:03
stel die deluxe reverb kost hier 1000 euro 150 euro voor je bordje 100 voor een betere speaker nog even een goeie trafo er in tik je ook de 13 a 1400 euro weer aan heb ik het nog niet over de top buizen waar de amp mee afgeleverd wordt
Op tdpri staan veel verslagen van Deluxe reverb 65 ri's die ptp gemaakt worden en ja , je kunt het zo duur maken als je zelf wilt.

tweng
8 januari 2014, 17:57
Zijn hier al ervaringen mee eigenlijk ? Iemand die zo'n amp gekocht heeft ? Ze beginnen hier nu toch ook wel al beschikbaar te zijn...

soup
8 januari 2014, 19:47
Ik heb de Princeton versie een 2-tal weken geleden gekocht. Vind de amp echt goed klinken, clean is erg mooi. Sowieso eens uitproberen.

tweng
8 januari 2014, 19:59
En in wat verschilt hij met de blackface versie qua sound ? Beter ? Anders ?

soup
8 januari 2014, 20:03
Ik heb nog nooit op een blackface gespeeld, wist ik dat maar. :)

tweng
8 januari 2014, 20:04
ah ok, ik bedoelde wel de blackface reissue he, niet de originele... ;)

vulvasonic
8 januari 2014, 20:20
Aaaaaah nostalgie! Ik heb ooit nog één van de eerste silver face Twin Reverbs gehad. Gekocht voor slechts 600 gulden en uiteindelijk verkocht voor 450. Het zou me bijna 1000 gulden kosten om 'm in nieuwstaat terug te brengen. Veel te veel in die tijd. :D

En toch...., altijd een zwak gehouden voor die verterker. :)

mennen08
8 januari 2014, 21:38
Paar weken geleden op de twin gespeeld bij guitarking,
Leuke Bak! vond de 65twin persoonlijk wel gaver klinken

mennen08
8 januari 2014, 21:42
En in wat verschilt hij met de blackface versie qua sound ? Beter ? Anders ?

Heb alleen de twin bespeeld

De Sf is op het custom kanaal gevoiced naar de bassman (als k me niet vergis) hij klonk wat hotter dan de 65 naar mijn idee,
De 65 klonk voller en mooier naar mijn mening, ook heeft de 65 de reverb met de veer..
De 68 heeft dat niet.

K zou een langs gaan in boekel..daar staan ze alle 3..

Little Jay
8 januari 2014, 23:28
Heb alleen de twin bespeeld

De Sf is op het custom kanaal gevoiced naar de bassman (als k me niet vergis) hij klonk wat hotter dan de 65 naar mijn idee,
De 65 klonk voller en mooier naar mijn mening, ook heeft de 65 de reverb met de veer..
De 68 heeft dat niet.

K zou een langs gaan in boekel..daar staan ze alle 3..

Pardon?!? De 68 heeft geen reverb-veer? Volgens mij wel hoor! Ze gebruiken dezelfde technologie (zelfde PCBs) als de 65 RI, enkel wat andere weerstands- en cap-waarden op slechts een paar plekken.

tweng
8 januari 2014, 23:32
Ja, ik meen ook dat deze met een echt reverb veer zijn...

mennen08
9 januari 2014, 09:23
Hmm... t klonk wel heel verschillend, zou zomaar wel kunnen heb me er niet echt in verdiept... wel had je reverb en vibrato op beide kanalen bij de 68 wat ik opzich wel fijn vond

Little Jay
9 januari 2014, 09:51
Ik heb ook reverb en vibrato op beide kanalen in mijn Twin Reverb (kopie). Is een hele simpele modificatie, die zelfs nog wel te doen is op de PCB's van de '65 RI-serie ook. Dat vind ik best een geniale zet van Fender bij de 68 Custom serie: ze hebben gewoon een aantal modificaties die vaak worden toegepast al doorgevoerd in de produktiemodellen. Van mij hadden ze zelfs de negatieve feedback regelbaar mogen maken door de pot van het mastervolume te gebruiken!

Tsja, het is dat ik al een silverface Twin heb - weliswaar een Japanse kopie uit de 70ger jaren van Guyatone - maar anders was ik zeker geïntereseerd geweest in de '68 Custom Twin. Stiekem ben ik dat nu wel naar de '68 Custom Deluxe Reverb...... want je hebt toch altijd één versterker te weinig ;-)

soup
20 maart 2014, 19:14
Ik heb een vraag/opmerking, wanneer ik mijn volume boven de 5-6 draai dan verandert mijn tone redelijk hard. Alsof al het leven er uit gezogen wordt. Tot 5 klinkt hij redelijk vol/dik en is het geluid gedefinieerd maar daarboven klinkt het anders? Ik vind het redelijk moeilijk om te omschrijven.

Mijn volumeknop staat meestal rond 3-4 dus uiteindelijk is het geen probleem of storend maar ik vroeg het me maar af waarom dit zo is.

telerocker
21 maart 2014, 14:28
Ik heb een vraag/opmerking, wanneer ik mijn volume boven de 5-6 draai dan verandert mijn tone redelijk hard. Alsof al het leven er uit gezogen wordt. Tot 5 klinkt hij redelijk vol/dik en is het geluid gedefinieerd maar daarboven klinkt het anders? Ik vind het redelijk moeilijk om te omschrijven.

Mijn volumeknop staat meestal rond 3-4 dus uiteindelijk is het geen probleem of storend maar ik vroeg het me maar af waarom dit zo is.

Hoe hard is dat dan precies? Ik ben ook weg van de SF Deluxe. Kan ie een beetje in een band mee? Ik heb begrepen dat de 68 Custom wel een speaker out heeft, maar dat dan de internal speaker wordt uitgeschakeld. Klopt dat?

soup
22 maart 2014, 12:38
Ik heb de princeton versie. Geen idee dus of Deluxe mee kan in een band.

Speeddemon
23 maart 2014, 15:04
Hoe hard is dat dan precies? Ik ben ook weg van de SF Deluxe. Kan ie een beetje in een band mee? Ik heb begrepen dat de 68 Custom wel een speaker out heeft, maar dat dan de internal speaker wordt uitgeschakeld. Klopt dat?
Ik heb een oude SF Princeton; daar kun je interne speaker én extern cabinet tegelijkertijd gebruiken. Het zou zonde zijn als dat bij de nieuwe Customs niet meer kan.
Overigens, ik zou wel verwachten dat je met een Deluxe (22W, 1x12") vooruit komt in de meeste bands. Death/black/thrash daargelaten (weinig subtiele drummers te vinden, kan ik je vertellen :seriousf: ), maar goed, dan zou een Fender Deluxe Reverb ook niet m'n 1e keus zijn. ;)