PDA

View Full Version : Probleem Marshall 1960A cab



Ijselrobo 07
27 augustus 2013, 21:11
Goedenavond allen :)

Zondag heb ik een setje Marshall 1960's (JCM800) cabs opgehaald. De B cab werkt prima. maar bij de A cab trilt er iets mee. Dit klinkt alsof er een drive op staat, wat niet echt handig is voor cleane stukjes.
Ik heb verschillende head's, kabels en gitaren geprobeerd, maar steeds hetzelfde probleem.
de "tril" is het beste hoorbaar als ik een lage G en akkoorden aansla.
Ik heb gecontroleerd of de speakers niet te hard vastzitten en of de kabels niet ergens tegenaan komen. De achterplaat zit er nu niet op (makkelijker werken) dus die kan het probleem niet zijn.
De speakers (Celestion G12T-75's) heb ik ook gecontroleerd (door het licht drukken op de conus) en daar was niks aan de hand.

Iemand een idee?

Groet,
Luc

Gearjunkie
27 augustus 2013, 21:56
Koppel eens een om de beurt een tweetal speakers los, dan weet je toch waar het probleem ongeveer zit?

dml
28 augustus 2013, 15:00
Zit het typeplaatje "JCM800 of 1960" misschien los? Of zit het Marshall-logo los?
Iets met de handvaten?

Ijselrobo 07
28 augustus 2013, 18:27
Zit het typeplaatje "JCM800 of 1960" misschien los? Of zit het Marshall-logo los?
Iets met de handvaten?

De balk (het gedeelte wat je vastpakt van het handvat) zat iets los, maar heb ik vastgemaakt. plaatje/logo zal ik controleren.
De speakers ga ik overigens nu ff per 2 testen.

Ijselrobo 07
28 augustus 2013, 18:42
De balk (het gedeelte wat je vastpakt van het handvat) zat iets los, maar heb ik vastgemaakt. plaatje/logo zal ik controleren.
De speakers ga ik overigens nu ff per 2 testen.

Edit: misschien een domme vraag, maar weet iemand hoe ik de kabels die aan de speakers zitten loskrijg? is misschien wel handig :)

Gearjunkie
28 augustus 2013, 21:20
Heb je geen mono/stereo inputs? Dan steek je in een input een loos patchkabeltje.

Ijselrobo 07
28 augustus 2013, 23:20
Nope. bij de JCM800 cabs is er maar een input.

Gearjunkie
29 augustus 2013, 08:42
Die speakerkabels zitten toch met kabelschoentjes op de speakers geschoven?
Wel je bedrading checken, ik bedoel als je speakers in serie hebt staan kan je er niet even eentje losgooien. Dat kost je evt een reparatie aan je versterker.

Agent_Smith
29 augustus 2013, 09:56
of gesoldeerd

peter_heijnen
31 augustus 2013, 23:59
Ik heb ook ooit last van trilling gehad met een 1960 kast, bleek het een van de handvaten te zijn. Die kon je ahw los draaien, en dus ook weer vast. ;)

Frits van Mourik
1 september 2013, 00:30
Sterker nog:
Ik heb die ellende ook meermalen mogen ervaren; uiteindelijk bleek dan de buis,
dus de handgreep zèlf in het handvat wat los te zitten & vrolijk mee te resoneren.
In m'n studio-omgeving dus provisorisch opgelost met gaffatape, want time-is-money,
maar daar zijn natuurlijk meer afdoende oplossingen voor!

"Gaffa-tape is like The Force: it has a dark side, it has a lighter side and it keeps the Universe together"...

peter_heijnen
1 september 2013, 01:23
Sterker nog:
Ik heb die ellende ook meermalen mogen ervaren; uiteindelijk bleek dan de buis,
dus de handgreep zèlf in het handvat wat los te zitten & vrolijk mee te resoneren.
In m'n studio-omgeving dus provisorisch opgelost met gaffatape, want time-is-money,
maar daar zijn natuurlijk meer afdoende oplossingen voor!
Ja precies, die buis dus. Maar ik kon die dan gewoon altijd weer vastdraaien dus, scheelde dan ook een strook zwart goud!

Ijselrobo 07
1 september 2013, 22:54
De buis van een handvat zat idd wel wat los. ik had de buis terug vast geduwd maar heb nog niet gecontroleerd of 'ie meetrilt. Morgenvroeg meteen proberen.

Ijselrobo 07
2 september 2013, 21:57
Ik heb beide handvaten losgeschroefd. Maar de tril was er nog steeds.
Dus ik wil even de speakers per 2 gaan testen. Maar ik weet nog altijd niet hoe ik de speakers losmaak en wat dat voor mijn amp (kwa ohms) betekent. Iemand?
De speakerkabeltjes zitten op deze manier vast:
http://img.photobucket.com/albums/v14/itsallinmyh3ad/CIMG1115.jpg
(niet mijn foto)