PDA

View Full Version : vandaag nieuwe amp! Roland cube 40XL



jeffv2
26 augustus 2013, 21:28
Na veel vragen hier en goede antwoorden vandaag toch amps wezen testen. Ging voor een buizen amp maar wist en hoorde al gauw wil ik een rauw randje en een respectabele clean om normaal volume was 5w buizen te hard. Fender mustang 2 V2 geprobeerd maar vond hem alleen goed in z'n clean. Orange AD 5 geprobeerd mooi geluid maar erg hard. Cube 20xl mooi maar te weinig clean bij het harder zetten van volume vandaar de 40XL wat mij weg blaasde was echt de JC Clean en ook alle effecten die gevoelig zijn zodat je veel mooie effecten erop kan laten draaien ook de mogelijkheid van meerdere footswitches sprak me erg aan.
Al met al ben ik heel erg blij met een amp waarvan ik het niet verwacht had! Heerlijk testen!

the sure thing
27 augustus 2013, 07:41
Super! Ik ben altijd een groot fan geweest van de Roland cube serie. Zowiezo van Roland versterkers...

denis.hermans
27 augustus 2013, 08:56
Zeer goede keuze !

Die cubes zijn mi zeer goed en "waardevast".

jeffv2
27 augustus 2013, 21:34
Ja ben er echt blij mee. Heerlijk vol geluid maar ook op hoog volume nog clean! Vandaar de cube40XL en hij kan echt HARD! Nu op zoek naar een paar goede footswitches

jeffv2
27 augustus 2013, 23:05
Heeft of weet iemand nog coole settings voor onder andere John Mayer en Eric Clapton muziek. Heb een schema gevonden voor de cube 20 maar kan van de 40xl niet vinden.

GuitarL91
5 september 2013, 09:57
Heeft of weet iemand nog coole settings voor onder andere John Mayer en Eric Clapton muziek. Heb een schema gevonden voor de cube 20 maar kan van de 40xl niet vinden.

Justin Sandercoe (justinguitar.com) geeft nooit zijn settings weg. Het is volgens hem beter om zelf met je stuff te goochelen en settings uit te proberen, zowel met je gitaren, pedaaltjes als je versterkers. Op deze manier kun je gear leren kennen en weet je wat je mogelijkheden zijn. Heb je de settings die je hebt gevonden al geprobeerd? Je hebt namelijk geen buitenbak dus dat kan redelijk goed overeenkomen?

Hypercub
5 september 2013, 10:38
Goede keuze!
Heb zelf een cube40 gekocht dit jaar na jaaaren versterkerloos te pielen.
Ideaal is de looper, je speelt een stukje in, borduurt daar vervolgens op verder en overdub etc.
Ook de powersqueeze is ideaal voor thuisgebruik!

jeffv2
6 september 2013, 18:28
Ja tis echt een topdingetje! Jij al gave settings ?