PDA

View Full Version : Identificeer mijn pickups?



DLDB
26 augustus 2013, 09:47
Hoi,

Ik probeer al een tijdje the achterhalen wat voor soort pickups in mijn gitaar zitten. Het gaat om een Japanse Les Paul kopie van Pearl. Hier wat foto's: http://s1298.photobucket.com/user/DLDB/library/

Ik dacht zelf dat het ging om Dimarzio's, maar na hen gemaild te hebben bleek dit schijnbaar toch niet het geval. The pickups were not made by us. Our name is not on the baseplate, and the serial number is not ours. I cannot identify the manufacturer from the photos.

Iemand een idee? De gitaar zelf komt uit de late 70's, begin 80's. Het lijkt mij dat de pickups met deze gitaar kwamen gezien de matchende kleuren en de staat van de pickups (zien er behoorlijk oud uit, check de pole pieces).

Iemand?

macwilliams
26 augustus 2013, 09:58
http://www.google.nl/#fp=bd1733ae350caf9c&q=mmk+pickups

Mmk pickups zou kunnen als het factory pickups zijn.

geert1976
26 augustus 2013, 10:03
Zijn Maxons en ze horen in deze gitaar.
De gitaar zelf is gebouwd in Taiwan 80/81.

Pots zijn 300k, dit omdat de hals en body volledig gemaakt zijn van maple.

DLDB
26 augustus 2013, 10:14
Taiwan? Op de pots staat made in Japan? En dat deze 250k zijn.

Edit: zat op wikipedia te kijken naar die Maxons. Als je het serialnumber vergelijkt met wat daar staat, kom je bij mij uit op 23 augustus 1977. Alleen dat was dan wel specifiek voor pickups tot en met 1977, maar het komt wel net precies zo uit (laatste cijfer 23, zeg maar). Zou dat kunnen kloppen?

geert1976
26 augustus 2013, 10:46
Taiwan? Op de pots staat made in Japan? En dat deze 250k zijn.

Edit: zat op wikipedia te kijken naar die Maxons. Als je het serialnumber vergelijkt met wat daar staat, kom je bij mij uit op 23 augustus 1977. Alleen dat was dan wel specifiek voor pickups tot en met 1977, maar het komt wel net precies zo uit (laatste cijfer 23, zeg maar). Zou dat kunnen kloppen?

Ah dus daar zitten 250k pots in?, ik heb hier zijn neefje liggen, identiek aan die van jou en die heeft 300k pots.

Er zijn bij maxon bepaalde coderingen, maar die zijn inderdaad na 77 gewijzigd, deze gitaar is van na 77 :-)
Pearl gitaren hadden grotendeels Japanse hardware aan boord.
Jouw gitaar rolde van dezelfde band af als de Epiphone genesis

DLDB
26 augustus 2013, 10:59
Ah dus daar zitten 250k pots in?, ik heb hier zijn neefje liggen, identiek aan die van jou en die heeft 300k pots.

Er zijn bij maxon bepaalde coderingen, maar die zijn inderdaad na 77 gewijzigd, deze gitaar is van na 77 :-)
Pearl gitaren hadden grotendeels Japanse hardware aan boord.
Jouw gitaar rolde van dezelfde band af als de Epiphone genesis

Hmm, key. Thanks voor de info. Had lichte twijfel over de originaliteit van de pickups. Nergens zie je een Pearl met deze pickups. En Pearl uit Taiwan had ik nog niet eerder gelezen. Overal lees je Japan dit en Japan dat. Bij de mijne zijn denk ik wel de tuners vervangen. Zal de foto bijvoegen in het album. Voor de rest best een fijne gitaar. Wel zwaar. En die knobs dan? Zien er ook nog van vrij recent uit.

RS-Rik
26 augustus 2013, 15:25
Het neefje, de Genesis heb ik gehad (van "The Pearl Guitar Company")

Zonde da'k m heb weggedaan.