PDA

View Full Version : Brug



Cageman
25 augustus 2013, 19:35
Hello,

Ondanks dat het stukje dat ik heb gemaakt geen gitaar bevat, hoort het in een Sounds forum wat mij betreft toch thuis. Vandaar dat ik het plaats. Het lied komt voort uit geëxperimenteer met een nieuw draagbaar opname-apparaatje. Er zitten dan ook allerlei soorten geluiden in.

Tips, kritiek en andersoortige reacties zijn welkom!

YT:


http://www.youtube.com/watch?v=zwPjjv6vw7M

SC:

https://soundcloud.com/cageman-2/brug

Loeters,

Merijn

titzenpitzer
25 augustus 2013, 20:03
Hier kan ik toch ook een pak van leren hoor :) erg duidelijk, super gebruik van stereo. Lekkrrr

Heffie
25 augustus 2013, 20:26
Goeie soundscape! Ik mag dit wel horen. Minimale input en maximale output. Keep 'm coming :blast:

Fusion
26 augustus 2013, 21:03
Knap gedaan man! Vertel eens wat we allemaal aan bron en bwerkte sounds horen?

Duhsjaak
26 augustus 2013, 21:20
Ik luister nu eerst even naar de zonsondergang! Smiley!
Vriendelijke groet, Gus


PS Leuk gedaan vriend!

Cageman
26 augustus 2013, 23:57
Iedereen bedankt voor de prettige reacties. Ik zeg het vaker, maar reacties hier zijn echt een drijfveer om door te gaan.

@titzenpitzer: Omdat de instrumentatie hier minder interessant was, heb ik me ook inderdaad erg gefocust op het uitmixen en vooral het pannen. Dat pannen zorgt er ook voor dat alles zoveel helderder te eq'en valt: bijvoorbeeld in het linker deel van het 'onder de brug sample' veel laag wegsnijden en in het rechter deel veel hoog weghalen. Op die manier blijft het geluid in principe 'compleet', maar komt er toch ruimte voor andere geluiden om er bovenop te zetten.

Gebruikte geluiden ongeveer op volgorde:

Opname-apparaat dicht bij het klotsende water, staande onder de Spijkenisserbrug met dus overrijdende auto's die je door het wegdek heen hoort. Gedurende het nummer wordt dit langzaam gefuzzd en het krijgt later ook een phaser.

Een druppende kraan.

Vaatwasmachine met links een stilstaande flanger en fuzz, rechts 'clean'.

Een kort sampletje van de bouw van een theater hiero.

Aardappeltjes die met veel olie worden gebakken.

Lang stukje bouw.

Roltrap op een metrostation.

Instrumenten:
Een instrument bestaande uit een reeks stalen buisjes zorgt voor het getingel. Dit wordt later sterk vervormd door een delay en reverb.

In A gestemde 5-snarige bas zorgt voor wat body.

Overig:
Drumcomputer met het tempo op 30. Links sterk geflangd. Rechts is er een 100% wet delay over, wat ervoor zorgt dat de lege ruimtes door het trage tempo worden opgevuld met ritmische (gefuzzde) tikjes.


Nu is het weer tijd voor een wat meer groovend liedjeslied. Moet ik ook eens proberen vind ik.

Groeten,

Merijn

Fusion
27 augustus 2013, 21:40
Leuk! Thanks.