PDA

View Full Version : pacifica tele



tesstert123
24 augustus 2013, 19:30
hey,
ik heb nog een yamaha telecaster staan, het begint aardig te jeuken om er op te spelen :-), het enige probleem is dat er nogal veel aan mankeert, jack input is er op een bijzondere wijze NIET meer, echter is er ook geen achter bord meer... volgens mij mankeert er ook nog wat aan de bedrading aan de binnenkant. Nou vind ik het leuk om te solderen etc. maar ik heb nog nooit zelf een gitaar gemaakt, is het slim om hier aan te beginnen of zal ik door gaan sparen voor een andere gitaar? het is een redelijk oude Telecaster zo'n 30 jaar
groetjes Tess

Cue Zephyr
24 augustus 2013, 20:12
Ik zou er gewoon voor gaan. Er zijn vast wiring diagrams beschikbaar voor de gitaar en anders is een bekend schema vast wel aan te passen op deze - zal niet zo heel anders zijn lijkt me.

Je kunt sowieso doorsparen, maar ik zou in elk geval wel even kijken of hier nog wat aan te fixen is. Het lijkt mij van wel, tenzij de hals gedraaid is ofzo. Voor een paar tientjes moet het je dan wel lukken, plus je leert weer wat. ;)

Succes!

tesstert123
24 augustus 2013, 20:21
oohja ;) nog helemaal niet aan gedacht! tnx, ik heb nog een paar dagen vrij, kan natuurlijk even kijken op marktplaats voor onderdelen!

Duhsjaak
24 augustus 2013, 21:50
Hi T
Ik heb een Pacifica Tele waaruit ik het een en ander heb gehaald om plaats te maken voor andere onderdelen.

Als je nou eens een inventarisatie maakt van wat er aan jou Yama ontbreekt, en ik heb dat liggen, dan mag je dat zo hebben. Maak een lijstje en PM mij.

Verder maak je de zooi schoon, stel ik voor, en kijk je op de 'Kaart voor kleine reparaties en afstellen' naar iemand bij je in de buurt. En diegene PM je met de vraag of je hulp bij je klus zou kunnen krijgen.

Zo kun je samen en redelijk in de buurt de klus geklaard krijgen. Je hebt dan geen super verfijnde gitaar, maar wel een zeer betrouwbaar werkpaard. Alles doet wat het moet doen. Die van mij is al (schat ik) 12 keer uit- en weer in elkaar gezet en hij weigert om stuk te gaan. Super betrouwbaar.

Die Kaart zie je als je de sectie 'Elektrische gitaren' opent in de onderwerpen die boven aan de bladzij een beetje blauw zijn geaccentueerd.

Nou zei ik 14 dagen geleden in de buurt van een vrouwelijke GN'er over precies deze gitaar, dat je de hond van de buren ermee dood kon knuppelen en gewoon weer verder kon spelen. Zij schrok daar een beetje van. Nou ben ik een veggie, dus die hond haalt opgelucht adem, maar je zou het kunnen doen als je het zou willen.

Kortom, als ik moet gaan zoeken, dan hoor ik het wel.
Succes.
Vriendelijke groet, Gus

Scarface
24 augustus 2013, 21:57
Nou zei ik 14 dagen geleden in de buurt van een vrouwelijke GN'er over precies deze gitaar, dat je de hond van de buren ermee dood kon knuppelen en gewoon weer verder kon spelen. Zij schrok daar een beetje van. Nou ben ik een veggie, dus die hond haalt opgelucht adem, maar je zou het kunnen doen als je het zou willen.

Kortom, als ik moet gaan zoeken, dan hoor ik het wel.
Succes.
Vriendelijke groet, Gus

Een grote lach en de koffie over de tafel!!!!

Thanx Gus

Groet,
Marco

tesstert123
25 augustus 2013, 10:46
He, hartstikke bedankt voor de reacties, ik haal hem vandaag van de muur en ga kijken wat er aan mankeert! Over die hond ghahahahahahaha :)

tesstert123
26 augustus 2013, 17:22
He, ik had nog een vraag
Ik mis nogal wat spullen, heeft iemand nog een oude telecaster staan waar ik wat onderdelen mag overnemen?
Tmx tess

almarvk
28 augustus 2013, 11:45
Daarvoor is Gitaarmarkt.nl

tesstert123
29 augustus 2013, 23:05
Ok... ... ...

Duhsjaak
31 augustus 2013, 10:28
Hi Tess
Ik heb je een beetje teleurstellende PM moeten zenden. Het blijkt dat de kinderen het begrip 'doe het zelf' (uit de bak van pa graaien) tamelijk goed onder de knie hebben.

Ik heb, blijkt dus nu, eigenlijk alleen de pick ups nog.
Ik wens je nog succes met je zoektocht. En ik hoop dat andere GN'ers dit lezen en nog eens hun bakkie, laatje of koffer met onderdelen na pluizen.

Vrienden, Tess heeft een Yamaha Pacifica Tele en mist een paar onderdeeltjes. Wie helpt a young and aspiring guitarist op weg?
Vriendelijke groet, Gus

tesstert123
7 september 2013, 20:32
Hey gus,
Nog hartstikke bedankt voor je hulp, ik kijk nu gewoon rond maar ben wel op weg geholpen om er mee bezig te gaan
Tnx
Gr Tess