PDA

View Full Version : Zoom delay chorus reverb MS-70 CDR



apekop
24 augustus 2013, 02:53
Benieuwd wat de ervaringen hier zijn met dit Zoom Multistomp pedaal:
http://www.youtube.com/watch?v=cWJ3ZelxPT4

Misschien dat niet alle losse effecten even goed zijn maar ik vind het toch ongelofelijk wat ze voor dat geld kunnen maken. Dit kan ook meteen weer het nadeel zijn, want misschien is er wel te veel in 1 pedaal gestopt? zit er geen addertje onder het gras hoe dit allemaal kan voor nog geen 100 euro?

apekop
27 augustus 2013, 23:37
niemand ervaring met dit pendaalke zo te zien? :)

peter_heijnen
28 augustus 2013, 00:01
Niet met de ms70, maar wel met de simpelste 50 zonder bluetooth. Ik gebruik hem voor modulatie, als tuner, en in geval van nood gaat de cabsim me ook wel uit de brand helpen. Idd zeer veel waar voor je geld. Verder is het ook fijn dat ie probleemloos werkt op een enkele output van mijn fueltank jr -120ma dus- itt de 500ma die volgens alle beschikbare documentatie nodig zou zijn.

Het ding scheelt ook aardig ruimte op je bord. Als je hem in een tb-loop hangt kun je met de doorstepfunctie heel makkelijk 3 a 4 verschillende effecten klaarzetten en die met de tb-loop bedienen.

Topper!

telecastermaster
5 september 2013, 16:58
Ik heb de MS-100 en ben nog steeds content. Ik vind de modulatie effecten eigenlijk erg goed. Nu moet ik erbij vertellen dat ik eigenlijk niet zo'n fan ben van modulatieffecten, dus ik ben daar niet superkritisch in. Eigenlijk doet de multistomp mij nog het meest denken aan de Yamaha Magicstomp (what in the name?). Als ik hem daarmee vergelijk komt ie er helemaal niet zo slecht vanaf. De Magicstomp kan gelijktijdig 8 delays prodceren (zoals je weet) en kan daarom dingen die de Zoom niet kan, maar de modulaties en delays van de Zoom klinken zeker niet slecht. Verder vind ik de noise reduction van de Zoom erg goed en die staat eigenlijk altijd aan bij mij.

Die CDR heeft alleen maar modulatie delay en reverb, maar ik zag daarnaast toch ook nog een paar hele handige dingen als EQ's, filters en noise reduction.

Ik heb overwogen om te wachten met aanschaf van mijn MS-100 tot deze uitkwam maar uiteindelijk ben ik voor de MS-100 gegaan, omdat die nog wat extra effecten heeft. Maar die CDR lijkt me een koopje.

Had je verder nog specifieke vragen?

Groet,

Peter

apekop
5 september 2013, 18:45
Ik dacht dat het een leuk dingetje was voor erbij voor thuis. Omdat er zoveel op zat voor zo weinig geld was ik benieuwd naar de kwaliteit van de effecten. Of het zeg maar allemaal net niet was, aangezien hij zo vol zit met van alles. Maar moeilijk te beoordelen a.h.v de filmpjes. Ik zal hem toch eens moeten gaan uitproberen.

telecastermaster
1 november 2013, 18:17
Heb je nog naar die MS-70 gekeken, Apekop?

Ik zit er nu eigenlijk ook een beetje op te Gassen. Het lijkt een beetje een poorman's Blue Sky te zijn, afgaande op de demo's die ik op YT zie.


http://www.youtube.com/watch?v=66Dgsz-1t30&feature=player_detailpage

apekop
2 november 2013, 10:21
Heb je nog naar die MS-70 gekeken, Apekop?

Nee nog niet, ik ben hem nog niet tegengekomen bij de muziekzaak. Ik zocht eigenlijk nog een handig delay pedaaltje voor erbij waar ik live lekker real time mee kan freaken met de knoppen. Maar ik weet niet zeker of deze daar geschikt voor is aangezien er allerlei menu's zijn. Ik zou hem eerst een moeten proberen. Wel benieuwd naar de ervaring van mensen die hem hebben.

Einzeln
2 november 2013, 13:19
Heb die ms-100 deze week heel kort bij een vriend doorgenomen. Ik was wel verrast. Zou zelf denk ik eerder voor die g3 gaan die feitelijk hetzelfde doet.

Nitefly7
2 november 2013, 14:20
Ik heb sinds gister ook een 70 CDR, om mijn 'niet modelling plank' (als er ergens een 'echte versterkert' staat) aan te vullen.
Ik zocht weer een goede delay, maar heb reverb als effect ook weer herontdekt.
Keus was dus tussen een losse delay + reverb, of iets als een Zoom.

Nu heb ik de G3 ook hier staan (thuis stoeien, of laatst als modeller in de orkestbak), dus ik wist wat ik ongeveer kon verwachten.
De algoritmes van de losse effecten in de MS-70 (of in ieder geval: de presets) lijken net wat verfijnder dan die in de G3.
Ook zijn de extra delays (Carbon Copy-kopie en de verschillende tape/space echo-achtigen) een welkome aanvulling t.a.v die in de G3.

't is wat mij betreft een echte aanrader!

Goed:
- hoeveelheid effecten
- meerwaarde t.o.v. de G3, met andere reverbs en delays
- klank van de effecten (vind vooral de vibe, analoge echo's en EP-3 echoplex dingetjes tof)
- bypass is niet vervelend (zal wel goede buffer zijn)

Wat kan beter:
- stroomvoorziening: hij werkt op zich bij de geïsoleerde uitgangen van mijn Harley Benton jr (120ma), maar volgens Zoom heeft hij in mono minimaal 125ma nodig.
Dit ontdekte ik vandaag toen hij een beetje opstartproblemen leek te hebben op de 120ma uitgang.
Hij kwam niet voorbij het 'startscherm' en gaf toen een soort 'reboot'.
Na een paar keer wisselen van uitgangen op de power supply, werkt hij voorlopig wel ok.

- Rotary lijkt op het eerste gezicht een soort snelle chorus/nep-leslie (waar ik m'n Arion ook al voor gebruik);
dit is niet erg, maar ik had iets warmers verwacht met misschien de mogelijkheid om snel te schakelen tussen snel/langzaam. Ik denk dat ik dit ga oplossen door een snelle/langzame bij elkaar te zetten en dan de doorstap-methode toe te passen.
- USB-poort zou geschikt moeten worden voor de Edit & Share software, die bij de G3 e.d. wel werkt
- de effecten zouden via de Zoom Stompmarket/Stompshare/whatever, tussen G3, MS-100BT, MS-50g etc uitwisselbaar moeten zijn.

telecastermaster
2 november 2013, 15:54
Ah, bedankt Nitefly voor deze review. Ik had al begrepen dat deze CDR een goede aanvulling is voor de G3/MS-50G/MS-100BT. Slimme jongens, die Japanners.
Ik begreep ook dat die effecten van de CDR voorlopig niet in de Stompwinkel komen. Anders koopt natuurlijk niemand meer die CDR.

@Apekop: voor een multifx kun je de parameters van die multistomp eigenlijk heel snel en intuitief aanpassen. Die drie draaiknoppen om geven je direct toegang tot drie parameters. En als je naar de volgende 'pagina' gaat weer drie, etc. Enfin, je merkt het wel als je ermee aan de slag gaat, maar het is niet erg moeilijk.

telecastermaster
10 november 2013, 13:36
Ik heb sinds afgelopen week ook een MS-70 CDR. Ik had al een MS-100 en een G3, en nu dus ook de MS-70. Ik kan deze drie dus redelijk goed vergelijken.

Ik moet zeggen dat ik erg happy mee ben met de CDR. Heel veel effecten en ook van verrassend goede kwaliteit.Hoewel de technologie ongetwijfeld dezelfde is in alle drie, vind de CDR toch het beste klinken. Ik vind b.v. de springreverb van de CDR beter en muzikaler klinken dan van de G3/MS-100. Ik had dit al gelezen op andere fora, maar kan dat nu uit eigen ervaring bevestigen. Misschien dat Nitefly dat ook kan bevestigen?

Verder: heel veel effecten. Mijn favoriet (op dit moment): de modulated delay. Erg lekker.




Heb die ms-100 deze week heel kort bij een vriend doorgenomen. Ik was wel verrast. Zou zelf denk ik eerder voor die g3 gaan die feitelijk hetzelfde doet.

Eigenlijk vermoed ik dat ik er van deze drie uiteindelijk twee overhoud: de CDR en de G3. De G3 heeft als voordeel de eenvoudige en overzichtelijke layout met drie "pedalen" naast elkaar die onafhankelijk te bedienen zijn, plus de looper en drumcomputer die bovendien automatische gesynchroniseerd zijn met de time-based effecten. Erg handig allemaal.

De CDR heeft als voordeel dat ik lekker klein is en veel bruikbare effecten heeft (ik gebruik al die overdrives en distortions van de G3/MS-100 nooit).

Kortom, de ideale Zoom zou voor mij zijn: de CDR in G3 behuizing met looper en drumcomputer. Als die dan ook nog Midi mag krijgen is het helemaal een killer-apparaat.

telecastermaster
10 november 2013, 13:40
Volgens mij lukt copy/paste vanuit Excell erg slecht, maar hier is een lijst met effecten van de CDR:



CDR 70




Type

Effect Name
Model Of







Chorus
CoronaCho
TC Chorona



Chorus




VintageCE
Boss CE-1



ANA234Cho
MXR M234



CE-Cho5
Boss CE-5



CloneCho
EHX SmallClone



SuperCho
Boss CH-1



MirageCho
none - shimmers like a mirage



Stereo Cho




ChoronoTri
TC Corona Tri-Chorus



Ensemble
none- 3d Movement



SilkyCho
none - 2 bands of detuning


Detune
none



Ba Chorus
none




Ba Detune




Ba Ensmbl



Flanger
Flanger
ADA Flanger



BaFlanger
ADA Flanger


Vibrato
Vibrato



Phaser
Phaser



Vibe
TheVibe



Shift
PitchShift




HPS
none - intelligent shift



Ba Pitch
none -bass shift


Trem
DuoTrem



Pan
AutoPan



Rotary
Rt Closet



Delay
DualDigiD
Eventide TimeFactor



Delay
none - long delay



StompDly
none - self oscilate



StereoDly
none - separate times



CarbonDly
MXR Carbon Copy



AnalogDly
none - EHX



TapeEcho




apeEcho3
Maestro Echoplex EP-3



DriveEcho
Line6 M9 TubeEcho



SlapBackD
TC Electronic Flashback - Slap



SmoothDly
Boss DD-20 - Smooth



MultiTapD




ReverseDL




LO-Fi Dly
Strymon Timeline - LO-fi mode



SlwAtkDly
Line6 Auto-Volume Echo



DynaDelay




TremDelay
Strymon Timeline - Trem Mode



ModDelay




TrgHldDly




FLTR Pro
Eventine TimeFactor - FilterPong



FIlterDly




PhaseDly




A-Pan DLY




PitchDly




ICE Delay
Strymon Timeline - ICE mode



ModDelay2



Reverb
HD Reverb




Spring




Spring63
63 Fender Reverb



Plate




Room




TiledRoom




Chamber




LOFI Rev
TC Electronic Hall of Fame - LOFI



Hall




HD Hall




Church




Arena




Cave




Ambience




Air




EarlyRef




GateRev
Digitech RV-7 - Gated



ReverseRv
Digitech RV-7 - Reverse



SlapBack




Echo




ModReverb




TremoloRv
Eventide Space - Tremolo Verb



HolyFLERB
EHX Holy Grail - Flerb



DynaRev
TC Elctronic Nova Reverb



ShimmerRv
Strymon BlueSky - Shimmer



ParticleR
Line6 M9 Particle Verb



SpaceHole
Eventine Space - BlackHole



MangledSp
Eventide Space - MangledVerb



DualRev
Eventide Space - DualVerb


Dyn/Flter
ZNR




St Gt GEQ




St Bs GEQ




LineSel

Rooker
10 november 2013, 15:15
Zelf ben ik ook naarstig op zoek naar een soort pedaal als deze. Maar ik kwam dan ook nog de Line6 m5 tegen wat ook zo'n soort pedaal is. Welke wint het dan? De Zoom of de Line6?

Einzeln
10 november 2013, 18:54
Ik heb sinds afgelopen week ook een MS-70 CDR. Ik had al een MS-100 en een G3, en nu dus ook de MS-70. Ik kan deze drie dus redelijk goed vergelijken.

Ik moet zeggen dat ik erg happy mee ben met de CDR. Heel veel effecten en ook van verrassend goede kwaliteit.Hoewel de technologie ongetwijfeld dezelfde is in alle drie, vind de CDR toch het beste klinken. Ik vind b.v. de springreverb van de CDR beter en muzikaler klinken dan van de G3/MS-100. Ik had dit al gelezen op andere fora, maar kan dat nu uit eigen ervaring bevestigen. Misschien dat Nitefly dat ook kan bevestigen?

Verder: heel veel effecten. Mijn favoriet (op dit moment): de modulated delay. Erg lekker.





Eigenlijk vermoed ik dat ik er van deze drie uiteindelijk twee overhoud: de CDR en de G3. De G3 heeft als voordeel de eenvoudige en overzichtelijke layout met drie "pedalen" naast elkaar die onafhankelijk te bedienen zijn, plus de looper en drumcomputer die bovendien automatische gesynchroniseerd zijn met de time-based effecten. Erg handig allemaal.

De CDR heeft als voordeel dat ik lekker klein is en veel bruikbare effecten heeft (ik gebruik al die overdrives en distortions van de G3/MS-100 nooit).

Kortom, de ideale Zoom zou voor mij zijn: de CDR in G3 behuizing met looper en drumcomputer. Als die dan ook nog Midi mag krijgen is het helemaal een killer-apparaat.

JE schrijft dat de springreverb beter is in vergelijking met G3. Maar is ie ook goed?

Nitefly7
10 november 2013, 22:27
Goed om te horen dat 'ie bevalt.
De Spring reverb en de '63 Reverb van de CDR vind ik fijner dan die in de G3.
De '63 is wel een stuk minder subtiel (maar ik heb hier geen Fender '63 tank om mee te vergelijken).
De Spring in de G3 is overigens niet slecht, maar ik gebruik 'm alleen voor 'dat tikkie extra'.

Mijn favorieten zijn de Tape Echo (zowel in de G3 als de CDR, in de CDR lijkt hij iets warmer en sterft natuurlijker weg), en de Carbon Echo (Carbon Copy kopie in de CDR).
Die Carbon Echo weet goed de sfeer van de MXR Carbon Copy te vangen.
Ik heb geen vergelijking hier liggen, maar ik heb die CC een tijdje geleend van een vriend, en de Zoom doet er zeker niet voor onder.


Ik heb sinds afgelopen week ook een MS-70 CDR. Ik had al een MS-100 en een G3, en nu dus ook de MS-70. Ik kan deze drie dus redelijk goed vergelijken.

Ik moet zeggen dat ik erg happy mee ben met de CDR. Heel veel effecten en ook van verrassend goede kwaliteit.Hoewel de technologie ongetwijfeld dezelfde is in alle drie, vind de CDR toch het beste klinken. Ik vind b.v. de springreverb van de CDR beter en muzikaler klinken dan van de G3/MS-100. Ik had dit al gelezen op andere fora, maar kan dat nu uit eigen ervaring bevestigen. Misschien dat Nitefly dat ook kan bevestigen?

Verder: heel veel effecten. Mijn favoriet (op dit moment): de modulated delay. Erg lekker.


Eigenlijk vermoed ik dat ik er van deze drie uiteindelijk twee overhoud: de CDR en de G3. De G3 heeft als voordeel de eenvoudige en overzichtelijke layout met drie "pedalen" naast elkaar die onafhankelijk te bedienen zijn, plus de looper en drumcomputer die bovendien automatische gesynchroniseerd zijn met de time-based effecten. Erg handig allemaal.

De CDR heeft als voordeel dat ik lekker klein is en veel bruikbare effecten heeft (ik gebruik al die overdrives en distortions van de G3/MS-100 nooit).

Kortom, de ideale Zoom zou voor mij zijn: de CDR in G3 behuizing met looper en drumcomputer. Als die dan ook nog Midi mag krijgen is het helemaal een killer-apparaat.

jan7
10 november 2013, 22:46
Volgens mij lukt copy/paste vanuit Excell erg slecht, maar hier is een lijst met effecten van de CDR:

Staan gewoon lekker overzichtelijk op de site van Zoom hoor. ;)

http://www.zoom.co.jp/img/text_img/text_img_3876.jpg

Check de site verder voor de delays en reverbs:
http://www.zoom.co.jp/products/ms-70cdr/spec/

Rooker
18 november 2013, 11:28
Ik heb de CDR inmiddels ook een week in huis en ben hard op weg om hem helemaal onder de knie te krijgen. Ik ben er erg blij mee!! Hele krachtige effecten die ook overeind blijven wanneer je er een stel achter elkaar zet. Ik zit tot diep in de nacht geluidjes te maken haha, pas op, verslavend dus! Ik gebruik hem overigens alleen in de FX Loop, vandaar ook de keuze voor de CDR. Hij is echt heel makkelijk te bedienen hoor. Laat je niet afschrikken door diverse menu's. Geluiden creëer je thuis. Tijdens optreden roep je precets op door op 1 knopje te drukken en aan een wieltje te draaien. Meer is het niet.
Wat ik me nog afvraag is wat er gebeurt als je Firmware update? Wat doet zoiets?

hessepes
22 november 2013, 11:33
Wat ik me nog afvraag is wat er gebeurt als je Firmware update? Wat doet zoiets?

ik heb de MS50 en de firmware al eens geupdate: dan blijven je instellingen/gesavede patches gewoon bewaard. Er komen alleen nieuwe effecten bij. Vindt de MS50 ook een te gek apparaat. Heel handig wanneer je, zoals ik, in een coverband speelt en maar voor 1 of 2 nummers bijvoorbeeld een tremelo/vibrato/delay etc wilt gebruiken.
Ik gebruik 'm dus voor de effecten en dit pedaal staat als laatste in de chain.

beus
7 december 2013, 13:20
ik zit ook naar een pedaaltje te kijken voor alle leuke effecten die je maar 1 keer nodig hebt. de MS50 lijkt mij heel handig maar wat is de handigste plek in de chain? een aantal van de effecten moeten aan het eind maar er zijn er ook die je liever vooraan hebt. hoe los je dat op? (ik heb geen effectloop op mijn amp)
heeft er iemand wel eens de stomplab van VOX geprobeerd? die heeft ook een aantal effecten aan boord maar ik zie er zo niet aan of de bediening wel handig is en of je makkelijk de losse effecten kan gebruiken.

Tonton
19 december 2013, 13:16
Ik heb hem ook en inderdaad is echt het ideale apparaatje voor een fxloop, dit zocht ik precies.
Ik wil juist geen combi met allemaal distortion, overdrives of Wahs erin, want die moeten ervoor.
Bijvoorbeeld met ME-70 zit ik continu te hannesen ervoor ertussen, en ik wil ook geen 4 cable method ofzo..

Heb net een Marshall DSL5C gekocht en daar zat geen Reverb op maar wel een Fxloop, droom combi met de CDR :)
Ook vind ik de sounds lekker in bruikbare range liggen, waar je direct wat aan hebt en makkelijk even wat kunt bijstellen.
Maar te vaak zijn de patches bij apparaten te bizar om bruikbaar te zijn en is het als showcase: kijk ons eens een plorkie sound met een slapback ring en synth layer eroverheen maken... joh thanks..

erg blij met de CDR
firmware updates zijn er nog niet, misschien komt er nog wel een update.
Jammer dat apparaten op de loop en ervoor (Maxon OD808 ) niet dezelfde powervoorziening kunnen gebruiken, geheid brom :(

telecastermaster
29 december 2013, 21:40
Guys, kan iemand mij uitleggen hoe ik door de verschillende patches kan schakelen met de footswitch?
Ik heb alleen de A/B schakelfunctie aan de praat gekregen en dan kun je tussen twee patches schakelen, maar ik wil door alle patches kunnen schakelen.

Thx.

Einzeln
30 december 2013, 09:34
Volgens mij moet je dan eerst die list functie aanzetten.

peter_heijnen
30 december 2013, 10:40
Is dat dan niet hetzelfde als op de ms50?

telecastermaster
30 december 2013, 14:22
Ja, ik denk het wel. Hoe gaat dat daar?

peter_heijnen
31 december 2013, 09:02
Heb het nog even nagekeken maar volgens mij kan dat idd niet. Ben inmiddels natuurlijk gewend aan de h9 waarop je de presets wel zonder meer doorstept en ging er vanuit dat ik dat op de zoom ook kon. Op de zoom kan dat zo te zien alleen met de geselecteerde patches in die list functie.

telecastermaster
31 december 2013, 11:07
Bedankt voor de moeite.

Nog een reden om over te stappen op een H9. ;)
Nee hoor, ik houdt het bij die MS-70. Hij bevalt nog steeds erg goed.
En over 5 jaar heeft de nieuwe generatie Zoom apparaten ook de kwaliteit die Eventide nu heeft. ;)

peter_heijnen
31 december 2013, 12:54
Daarom doe ik mijn ms50 ook nog maar niet weg. :)

tommus42
2 juni 2014, 11:02
Heb in een dacht ik goede deal een MS-70CDR op de kop getikt.

Nu heb ik een probleem. Als ik een patch maak en een naam geef voor in één van de gebruikersplaatsen van het geheugen kan ik de patch niet oproepen/laten klinken.

Iemand die dit ook aan de hand heeft gehad?

tommus42
3 juni 2014, 12:09
Niemand?
Ga ermee naar de muziekzaak, vrees dat ie naar zoom moet:(.

peter_heijnen
3 juni 2014, 13:28
Niemand?
Ga ermee naar de muziekzaak, vrees dat ie naar zoom moet:(.

Ik heb er weinig beeld bij ahv je beschrijving. Kun je het anders even filmen?

tommus42
3 juni 2014, 15:22
Heb geen camera.
Ik zal het proberen duidelijk te beschrijven.
Als je 'm aan zet verschijnt er een effect uit het rijtje (ik meen 86) effecten die beschikbaar zijn. Deze kunnen ook gewoon klinken als je de footswitch aan schakelt.

Echter, als je een geheugenplaats oproept, maakt niet uit of het een fabrieksprogramma is of een eigengemaakte patch, kun je hem niet oproepen via de footswitch, wat wel zo zou moeten zijn.

Mijn conclusie: de bediening/aansturing van het geheugen is niet in orde.

Nitefly7
3 juni 2014, 19:51
Heb geen camera.
Ik zal het proberen duidelijk te beschrijven.
Als je 'm aan zet verschijnt er een effect uit het rijtje (ik meen 86) effecten die beschikbaar zijn. Deze kunnen ook gewoon klinken als je de footswitch aan schakelt.

Echter, als je een geheugenplaats oproept, maakt niet uit of het een fabrieksprogramma is of een eigengemaakte patch, kun je hem niet oproepen via de footswitch, wat wel zo zou moeten zijn.

Mijn conclusie: de bediening/aansturing van het geheugen is niet in orde.

als ik je goed begrijp, kun je via de footswitch niet door je patches bladeren?
of bedoel je dat als je in 'memory/patch mode' zit, je het effect niet aan/uit kunt zetten?
op de MS-70 moet je kiezen tussen:
- 1 effect aan/uit (je zit dan altijd in de zelfde patch, en schakelen tussen effecten in de keten moet je met pijltje links/rechts doen)
- je patches een letter geven (A, B etc), en dan met de footswitch door deze patches stappen
je zult dus eerst in patch mode (middelste draaiknop induwen), de gewenste patches een letter moeten geven..

als je'm aanzet, zie je eerst een naam van de patch waarin je zit en deze verdwijnt dan.
je kunt dan het effect waar je het plaatje van ziet aan/uit zetten
andere effecten die in de keten zitten (en dus in de patch) kun je selecteren door pijl links/rechts te kiezen naast de footswitch.

als je in patch mode zit, staat het Ledje uit, dus je geluid verandert, maar het lampje gaat niet 'aan'..

tommus42
3 juni 2014, 20:04
......als je in patch mode zit, staat het Ledje uit, dus je geluid verandert, maar het lampje gaat niet 'aan'..
Klopt zover, maar als ik de footswitch indruk gaat het ledje niet branden, je hoort de patch niet.

Net contact gehad met zoom, snelle reactie, dat wel, maar ze zeggen dat 'm naar m'n leverancier moet brengen. Mooi kloten, kom ik net vandaan, tenminste een zaak waar ze het ding verkopen.

Jammer allemaal want het is een top ding dat heb ik wel gehoord. De fabriekspresets kunnen me gestolen worden, ongetwijfeld veel te veel galm en chorus, maar zonder geheugenplaatsen is ie eigenlijk onbruikbaar.

Nitefly7
3 juni 2014, 21:12
scrollt hij wel door de patches dan?

tommus42
4 juni 2014, 11:07
Ja. Je kunt de presets (40 geloof ik) van de fabriek en je eigen gemaakte patches gewoon zichtbaar krijgen in het schermpje. Alleen oproepen lukt niet.

peter_heijnen
4 juni 2014, 11:38
Stuur idd maar naar de reparatie, want er valt niet zo veel op te roepen verder. Je selecteert een patch en die staat dan voor en aan. Enige wat je daar dan nog kunt doen is al dan niet bypassen.

Dry is wel hoorbaar?

tommus42
4 juni 2014, 12:15
Dry is wel hoorbaar, alleen het geheugen is niet oproepbaar is m'n conclusie.
Ik ga ermee naar Tonika of Westerhaven en vraag of ze 'm willen opsturen.
Bedankt allemaal voor de reacties!

tommus42
7 juli 2014, 16:35
Zoom MS-70CDR terug, doet het weer! Nu eindelijk eens de effectlus op m'n versterker in orde maken:satisfie:.

apekop
8 juli 2014, 18:08
Vraagje voor degene die er eentje hebben: hoe is de bypass/buffer van de Zoom MS-70? Zuigt hij toon of is er geen hoorbaar verschil in je normale geluid als je de Zoom gebruikt?
En is de tap tempo makkelijk te gebruiken? of moet je eerst door allerlei menu's?

Nitefly7
9 juli 2014, 10:56
Vraagje voor degene die er eentje hebben: hoe is de bypass/buffer van de Zoom MS-70? Zuigt hij toon of is er geen hoorbaar verschil in je normale geluid als je de Zoom gebruikt?
En is de tap tempo makkelijk te gebruiken? of moet je eerst door allerlei menu's?
Ik hoor weinig verschil qua tonesuck.
Tap tempo werkt prima, alleen moet je dus een keuze maken over de functie van de switch: effect aan/uit of tap tempo. Zou handiger zijn als je bijv kon kiezen tussen lang inhouden=tap tempo, ipv tuner.

tommus42
9 juli 2014, 11:02
Als je de switch ingedrukt houdt, schakelt ie óf de tuner aan, óf tap tempo. Dit moet je in een menu'tje instellen.
De buffer heb ik (nog) geen mening over, mij valt het niet op, maar ik heb nog niet op volume ermee gespeeld, noch in een truebypass loop A/B getest.
Ik vond het een tamelijk lastig bakje om door te krijgen. Moet wel zeggen dat ik uitermate onhandig ben met dergelijke dingen.
Maar als je eenmaal een effect naar je smaak hebt ingesteld, en in een usergeheugen hebt opgeslagen, werkt het goed, en ik vind 'm uitstekend klinken.

Oh, Nitefly gemist

telecastermaster
9 juli 2014, 11:37
Vraagje voor degene die er eentje hebben: hoe is de bypass/buffer van de Zoom MS-70? Zuigt hij toon of is er geen hoorbaar verschil in je normale geluid als je de Zoom gebruikt?
En is de tap tempo makkelijk te gebruiken? of moet je eerst door allerlei menu's?

Koop er nou gewoon maar eentje. ;) Zeven tientjes op Marktplaats...
Hij bevalt mij nog steeds uitstekend.

Rooker
9 juli 2014, 11:48
Hier ook een zeer tevreden gebruiker. Op hoog volume nogsteeds top. Een must have voor in je efx loop voor alle effecten die je niet al te vaak gebruikt. 1 nadeel. Tijdens een optreden moet je presets oproepen met je handen. Dat betekend door de knieën, kan soms echt vervelend zijn als je eigenlijk snel door wilt spelen. Bij mijn oefen plank komt zeker nog de ms 50..

peter_heijnen
9 juli 2014, 14:19
Apekop, de zoom doet wel iets met je geluid. Of het binnen je tolerantie past is alleen aan jou.

apekop
10 juli 2014, 02:31
Apekop, de zoom doet wel iets met je geluid. Of het binnen je tolerantie past is alleen aan jou.

tsja, om er echt achter te komen zal ik hem inderdaad of moeten proberen of hem op de gok kopen.
Ik heb al heel lang een Axe fx II, maar ik wil nog een digitale (stereo) delay voor erbij om snel live ter plekke te kunnen tweaken. En soms is het gewoon handig als je voor bepaalde optredens alleen een paar losse pedalen hoeft mee te nemen. Dat ie geen tonesuck heeft is voor mij echt een deal breaker, ik weet van mezelf dat ik me aan dat soort dingen heel erg stoor en dan staat staat hij binnen de kortste keer weer op MP :). Ik heb al heel wat delays versleten....

tommus42
13 juli 2014, 14:17
Even een vraagje aan bezitters van de CDR.
Ik krijg steeds 'select effect type' in het schermpje als ik gewoon wil spelen. Gaat er iemand een lampje branden wat dat betekent?
Kom er niet uit.

Tonton
15 juli 2014, 14:57
Over tap tempo.
Ik heb schakelknop inhouden op tuner staan, maar dan staat in de delay ook een tap tempo met het zwarte knopje.
Dus je hoeft niet echt te kiezen.

tommus42
15 juli 2014, 19:21
Weet jij misschien hoe het komt dat ie op 'select effect type' floept als je een gebruikersgeheugen oproept?

grayfink
4 november 2014, 14:39
Zondagavond bij Bax besteld, maandagmorgen was hij binnen.
Na thuiskomst van werk er 20 minuten mee gespeeld, toen moest ik weer weg. Na middernacht pas thuis en niet meer aan toe gekomen.
Kon wel de ABC volgorde aan patches toe wijzen maar niet doorheen voetschakelen met het effect ingeschakeld. Dat kan toch wel lijkt mij? Wat doe ik fout? Vanavond repeteren, ook geen tijd meer om uit te vogelen. Misschien iemand een snelle tip?

Rooker
4 november 2014, 16:55
Wanneer je door de abc schakeld moeten die effecten ingeschakeld staan. Echter moet je ze niet selecteren met de zwarte knop. Je gaat willekeurig op ab of c staan en dan trap je direct op de footswitch. Je kunt dan alle 3 de effecten doorschakelen middels 1 trap op de knop. Succes!

grayfink
4 november 2014, 18:02
Thnx, kom er net achter dat de effecten dan gewoon werken, ook als het switch lampje niet brand. Pak het spul zo in, ga repeteren 😊