PDA

View Full Version : Progressive Rock band The Realms zoekt tweede gitarist.



JimiDylan
24 augustus 2013, 02:22
Progressive Rock band The Realms zoekt tweede gitarist.

Wie zijn The Realms?
The Realms zijn een progressieve rock band uit omgeving Eindhoven/Tilburg. De muziek die we maken komt voort uit een drang om iets unieks neer te zetten, iets wat de luisteraar nog nooit gehoord heeft. Dit resulteert in lange, brede composities die door een breed scala aan sferen heen gaan en niet alleen muziek-technisch gezien interessant zijn, maar ook een duidelijk gevoel en boodschap over brengen. De grootste invloeden van The Realms zijn bands als Porcupine Tree (Steven Wilson), Dream Theater, Karnivool en Muse.

Bezetting:
Nick Pilmeyer (Guitar-Vocals)
Thomas Plandsoen (Keys-Backing Vocals)
Thomas Janszen (Drums)
Sjoerd Baarends (Bass)

Vanwaar de zoektocht naar een nieuwe gitarist?
The Realms zijn altijd een band geweest met 4 leden. Maar omdat de muziek technisch gezien steeds ingewikkelder werd en ook de sound groter en zwaarder werd, gingen we kort geleden op zoek naar een extra gitarist. We hebben toen een tijd samengewerkt met een schoolgenoot van de Rock Academie, maar deze samenwerking is nu helaas ten einde gekomen, we zijn daarom op zoek naar een nieuwe, vaste, tweede gitarist.

Wat kunnen The Realms aan jou bieden?
We staan op het punt om te beginnen met de pre-productie voor ons eerste concept-album genaamd ‘The Game is Rigged’. Daar is dus al een groot gedeelte van geschreven, muziek die staat te wachten op de partijen van een tweede gitarist.
Dit album gaan we professioneel opnemen, uitbrengen en zodra we dat gedaan hebben, willen we ontzettend veel gaan optreden.
Er is altijd een prettige sfeer bij repetities, opnames en optredens, daarnaast gaan we nogal eens met elkaar dingen doen buiten band-activiteiten om.

Waar zijn we precies naar op zoek?
We zoeken een gitarist die affiniteit heeft met het progressieve rock/metal genre, maar ook open staat voor andere dingen. Daarnaast moet hij/zij technisch gezien op goed niveau zijn, en zowel ritme als lead partijen op zich kunnen/willen nemen. Daarnaast is het handig als men woonachtig is in omgeving Tilburg of toegang tot vervoer heeft naar Tilburg (repetities zijn meestal op maandagavond in Tilburg op de Rock Academie.)

Pro’s:
Backing vocals kunnen verzorgen
Leeftijd +- 23 jaar
Motivatie en Ambitie
Goede Gear

We willen jullie ook nog graag een voorbeeld geven van onze muziek, daarom voegen we een filmpje bij, opgenomen met een Zoom Q3HD bij een van onze laatste optredens.

http://www.youtube.com/watch?v=Ub0MFRIE804

Als je geinteresseerd bent, horen we graag wat van je spel, je kan een filmpje of audio doorsturen naar contact@therealmsmusic.com het liefst met een klein briefje erbij waarom jij denkt dat je de goeie gitarist bent voor ons.

pasqual
25 augustus 2013, 00:55
Klinkt goed mannen! Lijkt mij toch dat er wel iemand voor te porren moet zijn? Ik acht mij zelf niet geschikt vanwege de afstand, tijd en vooral de leeftijd (42) ! Ook hou ik zeker van progressief maar dan meer de rock kant als de metal kant (Pink Floyd).
Succes met de zoektocht!

gitaarvrouwtje
25 augustus 2013, 01:02
Klinkt lekker,lijkt me een leuke kans voor " iemand "
Ik hoor Muse wel enigszins terug ( wel 1van mn favo bands trouwens)
Sorry .old lady bemoeit zich er niet tegenaan haha
Succes met de zoektocht!

joh@ndederde
28 augustus 2013, 22:41
Het is dat ik aan de andere kant van het land woon, maar anders had ik jullie graag versterkt.

JimiDylan
29 augustus 2013, 23:25
Thanks voor de complimenten :D Ja het gaat vast wel lukken maar op het moment lijken alle echt goeie gitaristen (in ieder geval de gitaristen die bovenaan mijn 'lijstje' stonden) al een goeie band te hebben. Dus het wordt wel weer een speurtochtje ben ik bang :P Maar thanks iedereen en als jullie nog iemand weten dan hoor ik het graag! :)

vulvasonic
11 september 2013, 09:10
Zeg Nick, voor een 4-mansformatie staan er verdacht veel mensen op het podium (in het filmpje). :D
is het allemaal gelukt? :)

JimiDylan
11 september 2013, 14:05
Ja dat was een gitarist van school waar we een tijdje mee samengewerkt hebben, maar hij had er uiteindelijk te weinig tijd voor en we willen echt een vast lid van de band. Er zijn al wel een aantal goede aanmeldingen binnen gekomen, dus het gaat zeker goed komen! ;-)