PDA

View Full Version : Wie heeft er ervaring met deduurdereIbanez-bassen (BTB, ED)



BassBoy
27 juni 2003, 21:00
Ben van plan om een BTB of Ergodyne te kopen, maar graag eerst jullie kritiek of reacties op deze bassen.
Alvast bedankt!

skabouter
28 juni 2003, 11:21
ik heb erop gespeelt ja. ik vind het 3x niets. kwou serieus een BTB kopen. maar toen ik erop speelde vond ik het echt kut.
hals is VEEEEL te breed, de bas voelt heel kunstmatig aan, en hij klinkt heel plopperig, en zelfs met die super uitgebreide EQ krijg je dat er niet uit. ze ogen mooi, maar ik vind het echt matige bassen.

AllodoX
28 juni 2003, 11:27
't is niet belangrijk wat WIJ er van vinden.. maar wat JIJ er van vindt. een bass is heel persoonlijk.. wat de een zwaar kut vindt, vindt een ander weer supercool.. mijn zul je bijvoorbeeld nooit met een stinkray zien, maar anderen wel. ik heb zelf 2 EDC's, en ik vind ze heerlijk. spelen lekker en klinken goed. dus je moet ze gewoon uitproberen en zelf oordelen ;)

Clunk
28 juni 2003, 12:59
ik heb erop gespeelt ja. ik vind het 3x niets. kwou serieus een BTB kopen. maar toen ik erop speelde vond ik het echt kut.
hals is VEEEEL te breed, de bas voelt heel kunstmatig aan, en hij klinkt heel plopperig, en zelfs met die super uitgebreide EQ krijg je dat er niet uit. ze ogen mooi, maar ik vind het echt matige bassen.

ben ik het best mee eens :(
die dingen zijn breed, en idd, kunstmatig ofzo, geen mooie klank,
daarintegen vind ik de edc, veel beter, maar die heeft een apart 'dynamisch ' geluid erin. wel punchy ook. enneh, uh, tja,zon luthithe body ofzo, speelt wel lekker...

Jeremy B.
28 juni 2003, 16:10
Ik heb de Prestige Serie van Ibanez Soundgear nog gehad, de SR5000 (4-snaar) en daar was ik eigenlijk wel errug tevreden over. Maar ik vond 'm vrij ondynamisch klinken dus daarna heb ik een Musicman Stingray 4, Warwick FNA Corvette en een Fender Jazz gekocht. De stingray ging al snel weer weg, want ik kon niet aan de hals wennen (kleine handen).

skabouter
28 juni 2003, 18:13
die 3 merken die je daar noemt zijn zowieso veel beter. qua netheid enzo.
maar het blijft gewoon smaak inderdaad, zoals allo zegt !
ik vind de enige leuke bas de ATK. de rest vind ik echt maar niets. en zeker niet die plastic basjes, neej, doe maar hout !

Clunk
28 juni 2003, 18:33
die warwick fna corvette zijn jum jum :D
zo smooth :) en dr zit ook nog een actief passief switch op toch???

naja, ik heb het geld niet :'( anders had ik wel een mooie thumb neck-trough gekocht :P

bassopotmus
28 juni 2003, 22:16
ja precies ibi's zijn een nachtmerrie voor me (al was die prestige SR niet slecht) en de stingray is het andwoord op al me gebeden.

Is toch logisch? Niet iedereen valt op blondjes met dikke tieten, ik iig niet.

basswasp
28 juni 2003, 22:26
Volgende topic: Wie heeft er ervaring met de duurdere blondjes met dikke tieten ;)

frenske
30 juni 2003, 09:55
Die van mij was niet zo duur!!!

AllodoX
30 juni 2003, 15:12
Bleh.. geef mij maar kleine tietjes met piercings en een paar mooie ronde billen :cool:

( jah, ik ben een billen-freak :razz: )

ArjenSoundGear
26 februari 2004, 19:37
Zoals iedereen al zegt, ligt het aan jezelf..wat jij prettig vindt. Ik heb zelf een duurdere middenklasser van Ibane, een SR645. Speelt voor mij perfect, ik heb niet zo heel grote handen, en de SR-serie heeft een smalle hals...verder is het een lekker licht ding en komt er geweldig geluid uit (je moet een flink dure Fender hebben om beter geluid te geven als je t mij vraagt)...duur wil niet altijd zeggen beter.