PDA

View Full Version : Western, dreadnought, linkshandig, onder de 200?



Benno
21 augustus 2013, 11:50
Hoi Mensen!

Ik ben me aan het oriënteren voor mijn lieve, linkshandige moeder, die een ''ongelukje'' heeft gehad met haar gitaar: Ze is er achter gekomen dat je gitaren (net zoals hondjes en babies) niet in een hete auto moet achterlaten. Ze liet me onlangs de nieuwe klank horen; Ik had het gevoel dat er een poort naar de hel was opengegooid en dat ik, door het geraas van de vlammen heen, in de verte mensen levend hoorde verbranden. Slapeloze nachten zijn sindsdien voor mij inmiddels meer regel dan uitzondering.

Nu zijn we dus op zoek naar wat nieuws waar ze heel blij van gaat worden! Bij de zoektocht is de massief bovenblad toch echt wel een voorwaarde die aangehouden wordt.

Deze is tot nu toe in het oog gesprongen

Greg Bennett GD 100 S/LH

Ik hoop dat jullie misschien wat leuke tips hebben mbt modelletjes?

Groetjes,

Benno

Plant
21 augustus 2013, 12:57
Welkom op het forum, prachtige eerste post.
Een gitaar die in het oog valt lijkt me pijnlijk.

Je noemt geen budget, maar wel een gitaarmodel van rond de 130 Euro (als de LH net zoveel kost als de RH). Da's niet veel, maar misschien hebben jullie niet meer te besteden.

Een massieve top is mooi, maar in deze prijsklasse zal dat naar verwachting weinig bijdragen aan de (klank)kwaliteit.

Een aantal mensen zullen haar nu gaan aanraden 2dehands te kopen, omdat je dan voor een bedrag binnen je budget een veel betere kwaliteit kunt krijgen. En dat is ook zo.

Koop in ieder geval niks online, maar ga shoppen en laat je moeder gitaren bespelen. Zelfs tussen gitaren van hetzelfde merk en model zitten verschillen, geen 2 gitaren zijn gelijk.

Succes.

Kim Wilson
21 augustus 2013, 13:12
Budget staat in de topictitel. Onder de 200. ;)

Ik weet niet waar je woont, maar Van der Glas in Heerenveen heeft diverse leuke budgetgitaren.

Plant
21 augustus 2013, 13:23
Budget staat in de topictitel. Onder de 200. ;)

:soinnocent:

Benno
21 augustus 2013, 13:43
Bedankt voor de reactie Plant. Let is inderdaad zo dat de lefty's duurder uitvallen dan hun rechtse tegenhangers. Die Greg Bennet komt standaard voor 180.-

Ook is het lastig om samen een roadtrip op poten te zetten, aangezien moederlief een slordige 400 km van mij vandaan woont (N-DU). Als het binnen de mogelijkheden viel had ik het echt wel gedaan.

Ps: 'In het oog gesprongen' heb ik er maar van gemaakt. Nog steeds pijnlijk, maar nu wel gramaticaal correct.

LaurentB
22 augustus 2013, 10:38
(...)

Koop in ieder geval niks online, maar ga shoppen en laat je moeder gitaren bespelen. Zelfs tussen gitaren van hetzelfde merk en model zitten verschillen, geen 2 gitaren zijn gelijk.


Op zichzelf waar, maar met name linkshandige gitaren heeft lang niet elke winkel op voorraad. Misschien is hier online kopen met terugkeergarantie toch een beter plan.

LaurentB
22 augustus 2013, 10:45
Linkshandig zie ik bij Thomann een Ibanez: http://www.thomann.de/nl/ibanez_v72lecent.htm
en een Cort: http://www.thomann.de/nl/cort_earth_100_lh.htm

Die Corts zijn wel netjes gemaakt, weet ik. Zijn ook vrij sober gehouden, dus je betaalt weinig aan tierelantijnen.

Edit: had link naar de Ibanez niet goed gemaakt. Die heeft trouwens wel een element erin en dat kost ook al gauw een paar tientjes, en in die prijsklasse is dat een relatief groot deel van de prijs. Dan zou ik de Cort prefereren.

Kim Wilson
22 augustus 2013, 10:47
Cort maakt idd goeie gitaren. De exemplaren die ik in handen heb gehad, waren zonder uitzondering gewoon goed. Ook de goedkopere, van pakweg 150 euro. Die zou ik online nog wel durven te bestellen.

grayfink
22 augustus 2013, 12:17
......Ps: 'In het oog gesprongen' heb ik er maar van gemaakt. Nog steeds pijnlijk, maar nu wel gramaticaal correct.

Grammaticaal is met dubbel m.

denis.hermans
22 augustus 2013, 13:46
Maar dat is spelling en heeft niets met grammatica te maken :soinnocent:

Maar goed back on topic ?;)

barno
22 augustus 2013, 13:48
Ik raad alle beginners die bang for budget willen een Cort aan. Gewoon heel goed gemaakt.

denis.hermans
22 augustus 2013, 13:51
Ik heb in een gitaarwinkel inderdaad ook kort even een cort budgetgitaar bespeeld en was inderdaad verbaasd over de kwaliteit. (Cort Earth).



Denis