PDA

View Full Version : ESP LTD Alexi-200 met Floyd Rose blijft niet in stemming



lexieboy
20 augustus 2013, 18:40
Ik heb onlangs een ESP LTD Alexi-200 gekocht. Het is een geweldige gitaar, maar ik kan hem nauwelijks gebruiken omdat ik constant aan het stemmen ben. Ben net een kwartier/20 minuten bezig geweest met stemmen, perfect in drop C, gebruik één keer de Whammy Bar en gelijk is hij compleet onstemt. Ik had juist begrepen dat je met een Floyd Rose helemaal tekeer kan gaan met dat ding en dat hij gestemd blijft, maar ik merk er niks van. Dit probleem zorgt er dus voor dat ik er nauwelijks op kan spelen, omdat ik constant aan het stemmen ben.

Iemand een oplossing?

Heb hem overigens bij Bax-shop in Goes gekocht en ben daar al een keer terug geweest om hem af te laten stemmen. Heeft dus niks uitgehaald..

Braindead
20 augustus 2013, 23:44
Ik ken deze specifieke gitaar niet maar het kan zijn dat het een goedkope floyd heeft die slecht op stemming blijft. Dan kan alleen een upgrade naar een echte floyd rose je helpen of je kan de tremolo vastzetten.

Als je wel een goede floyd hebt dan ligt het aan de omgang ermee. Dus als je nieuwe snaren erop legt eerst goed uittrekken zodat de rek er een beetje uit is. Ook altijd zorgen dat je de locking nuts vast hebt zitten. Ook weer niet te vast draaien anderes draai je dat spul kapot.

Dus je stemt je gitaar en hij is goed gestemd en na het spelen is hij ontstemd? Is dit nog steeds zo als je de snaren er al een week op hebt zitten?

misterx
23 augustus 2013, 20:29
Goedkope floyd rose idd, ik zou mijn geld terugvragen of ruilen.

lexieboy
25 augustus 2013, 22:03
Had er denk ik mee te maken dat de snaren nieuw waren. Iedere keer dat ik speelde na dit bericht gepost te hebben ging het gewoon goed. Ook bij gebruik van de tremelo gaat het goed.

Braindead
25 augustus 2013, 22:16
Dan waren het de snaren. Probeer als je nieuwe snaren erop zet altijd de snaar 1 voor 1 te vervangen. Dus nooit een heel setje ineens want dan kan je de ontstemming moeilijk opvangen. En voordat je de snaar definitief vastzet/lockt, de snaar van de hals af bewegen/trekken. Je rekt dan de snaar alvast uit. Je merkt dan dat je als je hem (zachtjes) weer los laat ineens een stuk lager gestemd staat. stem hem dan weer bij en lock het spul daarna pas.

Rock on!

ps: je zal merken dat als de rek uit de snaren is je gitaar met een floyd erg lang in stemming blijft. Eigenlijk is het een heel fijn systeem.