PDA

View Full Version : The Virus



Cageman
19 augustus 2013, 23:02
Goedenavond allen,

Ik heb me laten inspireren door Titzenpitzer, die hier vorige week een gigantisch stuk psychedelische ambient geplaatst heeft. Natuurlijk is het niet zo groots, zowel in lengte niet, als in algehele kwaliteit niet, maar ik ben zelf in ieder geval tevreden. Het begint met een groove met een Oosters vleugje. Daarna wordt het lied opgegeten door noise.

Instrumenten:
m'n trouwe Eastwood bariton,
Fender tele,
Ocean drum
Chocotof blik
Kazoo
Donderdrum
Veel effectpedalen.

TIP: mocht je van percussie houden, zoals ik: in Delft is donderdags een markt met een kraampje vol met allemaal leuke percussie-instrumentjes voor niet al teveel centen.

Voor de vorm heb ik ook eens een soundcloud account aangemaakt. Lijkt gelijk net of het beter klinkt.
https://soundcloud.com/cageman-2/the-virus

Ook ouderwets een youtubeje erbij:


https://www.youtube.com/watch?v=gwlWEEH_eTo

Ik hoor graag wat men hiervan vindt. Alle commentaar is welkom. :)

Loeters,

Merijn

Duhsjaak
20 augustus 2013, 02:47
Leuk hoor en verdraaid avontuurlijk.
Hoewel zelf een strikt-liedjesman, kan ik vreselijk goed de lol van dit soort geluidsdingen inzien. Als een ander ze maakt; zelf lijk ik er niet toe te komen.

Knap gemaakt. Als je gek bent op kazoo*, heb je dan toevallig ook een jug?
Of is dat teveel een primitief liedjes ding.

Hoe dan ook. Klopt het dat de Soundcloud alleen de audio van YouTube bevat?

Hoor ik daar 'we want more' scanderen? Ja, ik geloof het echt.

Vriendelijke groet, Gus

*het enige democratische instrument; ik gebruik m nog steeds regelmatig

Cageman
20 augustus 2013, 13:12
Thanks!
Bedoel je met democratisch dat iedereen met een stem een kazoo kan bespelen? xD
Zo'n jug kende ik nog niet. Klinkt ook grappig zeg. Eens kijken of ik hier nog een geschikte vaas heb liggen.

Loeters,

Merijn

Duhsjaak
20 augustus 2013, 21:49
Precies! Iedereen kan het. Kinderen van 2 of 3 krijgen van mij zo'n ding (moeten ze er wel mee blijven zitten - maar doorgaans lukt dat prima, want ze vinden het magisch!) in hun mond en kabaal maken maar.

Berend Botje? You say it, we play it.
Ooit met 24 man in kostuum, echt in stijl, in Paradiso een apestrakke uitvoering van 'In the mood'? Reken maar.
Mensen die zeggen dat ze geen instrument kunnen bespelen in 10 minuten over de brug. Verrek! Ik kan wat.

Daarbij, ik vind het nog een gaaf geluid ook.
Vroegâh, je weet wel, toen alles nog zoveel beter (??) was, was de kazoo, de theekistbas, en de jug nog serieus business. Ik ben autoharpspeler van origine. De mijne is uit 1926. Toen niemand zijn neus voor dit soort instrumenten ophaalde.

Ik schiet een beetje door, sorry. Maar wat waar is, is waar.
Terug naar eenvoud is soms vreselijk leuk.

Als ik al mijn hartje niet aan je muziek had verpand, is dat met de intrede van de kazoo definitief een feit.
Ik ga een fanclub oprichten.

Een echte. Met een bestuur, een koffieautomaat en notulen. En: WVTTK. Wat verder ter tafel komt. Die rubriek hebben ze hier bij de Doe Het Zelvers (het hoofdstuk: Zelfbouw) ook: Wie ligt er op je werkbank. Het blijven gitaristen. Altijd in voor een lolletje.

Kortom: Even een kort antwoord op een uitgebreide vraag.
Vriendelijke groet, Gus

Cageman
20 augustus 2013, 23:21
Kazoo is inderdaad gewoon fantastisch. Ook leuk om saxofonisten te treiteren door te zeggen dat een kazoo veruit het mooiste/beste blaasinstrument is dat er bestaat. Worden ze blij van. :lovelove:



Als ik al mijn hartje niet aan je muziek had verpand, is dat met de intrede van de kazoo definitief een feit.

Ik voel me zeer vereerd. :cooler:

Duhsjaak
21 augustus 2013, 06:18
Kazoo is inderdaad gewoon fantastisch. Ook leuk om saxofonisten te treiteren door te zeggen dat een kazoo veruit het mooiste/beste blaasinstrument is dat er bestaat. Worden ze blij van. :lovelove:


Ik voel me zeer vereerd. :cooler:

Precies! En helemaal blij als je zegt dat je er niet eerst een kwartier aan hoeft te sabbelen voor dat ie geluid geeft. Dan hebben ze helemaal het groene schuim op de bek.
Prachtig.

paulusdeBKB
28 augustus 2013, 09:51
Heel gaaf gedaan. Goeie geluidskwaliteit ook! Vraagje: hoe maak je zoiets? Verzin je het eerst en neem je het dan op, of is het op record drukken en gaan?

Cageman
28 augustus 2013, 11:00
Het zit er een beetje tussenin. Ik had de percussie van tevoren wel helemaal uitgedacht. Het baritonloopje was ook iets dat ik al langer in m'n hoofd had, maar ik alleen nog iets heb aangepast aan de percussie. De rest is er redelijk spontaan bij gekomen. Wel na meestal 2 of 3 takes. Ik heb hier ook eerst die vaststaande partijen opgenomen en een dag later pas de rest. Dus daar is nog wel een nacht overheen gegaan.

O en, dat lijkt me wel duidelijk, alles na ongeveer 1.30 is ter plekke. Maar goed, een toon aanhouden en daarmee wat met effectjes kloten vergt ook niet de grootste inspanning en concentratie. :sssh: Daarbij is een 'donderdrum/veerdrum' ook niet het meest complexe instrument xD.

Bedankt voor het luisteren en de reactie. :)