PDA

View Full Version : Symphony X elementen



Thom TK
27 juni 2003, 16:55
Met welke elementen krijg je (voor een deel) dat lage, diepe geluid die je kan horen bij Pharaoh en The haunting (de solo's daarvan) van Symphony X?

Izegrim
27 juni 2003, 17:04
Volgens mij met een DiMarzio ToneZone, maar dat is een gok vaag vermoeden...

Jay Cal
27 juni 2003, 17:39
Was dat niet de beruchte X2N van DiMarzio?

lupoloco
27 juni 2003, 17:48
Was dat niet de beruchte X2N van DiMarzio?
idd

gerrekat
27 juni 2003, 17:49
X2N idd!

Phoenix Rising
27 juni 2003, 18:02
Michael Romeo heeft geloof ik ToneZone als brug element maar ook zijn gitaar een hele stap naar beneden getuned.

gerrekat
27 juni 2003, 18:19
X2N heb het zelf gezien!

Ibanez RuleZ
27 juni 2003, 18:45
allemaal fout.

in die tijd gebruikte michael romeo nog emg elementen. EMG81's geloof ik. pharaoh staat op the devine wings of tragedy, en hij gebruikt pas vanaf TiO de X2N en een Evolution

Harrald

Timmer
27 juni 2003, 21:37
allemaal fout.

in die tijd gebruikte michael romeo nog emg elementen. EMG81's geloof ik. pharaoh staat op the devine wings of tragedy, en hij gebruikt pas vanaf TiO de X2N en een Evolution

Harrald

Helemaal correct.

Hoewel het geluid op zowel de oude als de nieuwe albums onwijs vet is. Zijn EMG geluid is misschien iets rauwer, maar het klinkt allemaal top.

En de muziek is al helemaal super, vooral The Odyssey. Man wat een album! Als je het mij vraagt nog beter dan het legendarische Divine Wings of Tragedy (en dat zegt heel wat)

Ibanez RuleZ
28 juni 2003, 00:07
momenteel zijn ze mijn favo band. Ik vind het lead geluid van Romeo voor TiO te dun, of schel, al zijn de boventonen wel heel gaaf en het ritmische geluid ook, maar het staat in geen verhouding tot het geluid van V en The Odyssey, erg vet!

Harrald

Ibanez
28 juni 2003, 11:12
Inderdaad, mijn favoriete band op dit moment is ook symphony x. Het sologeluid van tdwot vind ik niet echt mooi maar daarentegen is het rhytm geluid heel erg vet. Cool dat er zoveel symphony x fans op dit forum zijn.

Phoenix Rising
28 juni 2003, 12:49
het is natuurlijk wel een beetje een band die gitaristen erg aanspreekt, dus zo verwonderlijk is het niet :)

Maarja de eerste paar keren dat ik het hoorde vond ik het niet zo maar nu ga ik het steeds meer waarderen. Ze zijn echt best wel goed.

Mithrandir
28 juni 2003, 12:59
Symphony X is vet, niet alleen Romeo speelt daar een belangrijke rol in, maar Russel Allen is een geweldige zanger. Ik denk ook mijn favoriete band van dit moment samen met Porcupine Tree.

Ibanez RuleZ
28 juni 2003, 17:23
eigenlijk luister is voornamelijk symphony x vanwege russell allen, t is wat zang betreft mijn grote voorbeeld (ik begin namelijk meer zanger dan gitarist te worden, heel slecht :-? ). Die gast is wel zo fenomenaal goed!

harrald

Mithrandir
28 juni 2003, 17:30
Als je zo kunt zingen is dat niet slecht lijkt me, dan zou ik ook voor zang kiezen. Daarbij klagen buren ook minder over mensen die zingen dan over mensen die Symphony X proberen mee te spelen op hun gitaartje :roll:

Thom TK
28 juni 2003, 18:33
Dus die emg's van hem veroorzaken dat diepe geluid?
Welke emg is dat dan, de emg 81? (ik dacht dat dat element rauw klonk en niet zo warm als op Pharaoh en The Haunting).

Ibanez RuleZ
28 juni 2003, 19:11
dat is inderdaad het emg element, maar ik zelf zou echt ff kijken of je de X2N niet wat leuker vind!

harrald

Thom TK
28 juni 2003, 21:15
Wat is het verschil tussen die twee dan?

SiNiSTRaL
28 juni 2003, 21:22
EMG is actief en die x2n niet geloof ik, mensen zeggen vaak dat emg heel steriel en op elke gitaar hetzelfde klinkt (heb je mooi wel, ongeacht de gitaar je michael romeo sound ;) )

Ibanez RuleZ
29 juni 2003, 01:07
X2N heeft een natuurlijke hoge output en dat heeft een EMG81 niet, die wordt versterkt. Die X2N heeft wat mij betreft ook gewoon een lekkerdere klank van zichzelf.

Harrald