PDA

View Full Version : Kiss-Prince interpretatie



pasqual
18 augustus 2013, 00:10
Ik speel naast mijn band ook nog in een coverbandje waarbij we wat mogelijke nieuwe covers aan zoeken waren afgelopen woensdag en ook dit lied passeerde de revue als suggestie. We hebben dit nog nooit gezamelijk gespeeld. Dat ging dus ongeveer zo: "welke akkoordjes?" en "hoe gaat dat riedeltje in het begin dan?".
Het volgende is het resultaat. We spelen het zoals het op dat moment in ons hoofd zat. Achteraf hoor je dan dat er eigenlijk helemaal niet iets van de originele gitaarsolo in zit die toch wel hoort in dit liedje. Opgenomen met een I-Phone.
Anyway, ik vind 'm wel leuk in ieder geval: https://soundcloud.com/smileys-groove/kiss-cover-prince-smileys

barno
18 augustus 2013, 00:19
is dat niet eerder een riff van InXs, een of andere hit die ze hadden?

goede muzikanten wel

arnoldtims
18 augustus 2013, 00:26
Geloof ook dat het niet helemaal klopt maar so what het klinkt lekker, zeker voor de eerste keer doornemen. Met dit bandje zou ik me wel een avond kunnen vermaken.
Heeft de toetsenist ook toeters in zijn arsenaal? zou er ook nog wel bij klinken.

pasqual
18 augustus 2013, 00:34
Nee...klopt zeker niet maar we spelen dit covertje zoals dat op dat moment in je hoofd zit. Ik had 'm zelf nog nooit gespeeld, ook niet thuis of zo. Eigenlijk gewoon spelen en kijken waar het schip strand enne.....INXs? inderdaad ja!!
En het is een toetsenisTE by the way en ik zal het haar eens vragen;)

paulusdeBKB
18 augustus 2013, 14:26
InXS liedje waar je aan denkt heet 'Need you tonight'. Lekker gespeeld hoor!