PDA

View Full Version : storing amp of cabinet



sandercity
17 augustus 2013, 17:17
Hallo ik heb een probleempje waar ik niet uit kom, ik zal het proberen zo duidelijk mogelijk uit te leggen.

Mijn buizenversterkertop of cabinet heeft last van een storing de storing is als volgt, de versterker klinkt clean normaal dan schakel ik over naar de overdrive kanaal dan klinkt er een knal (terwijl het volume op 0 staat van de overdrive kanaal) maar de overdrive klinkt normaal schakel ik terug naar clean dan komt er een storing er zit een onnatuurlijk randje aan en het geluid fade niet uit of valt weg het lijkt wel als of het geluid blijft hangen tussen clean en overdrive. Ik heb alles nagelopen, kabels goed enz. Buizentop laten nakijken ook niets mis mee. Als ik de speakers nameet is daar niets geks mee impedantie is 8 Ohm. luidsprekers per stuk 175 W. Heeft iemand een idee wat ik misschien over het hoofd heb gezien. Alvast bedankt.

jerome
17 augustus 2013, 17:48
Speel je soms over een ongeaard stop contact?
Dan kan je namelijk allerlei rare bijgeluiden en storingen krijgen...

Plant
17 augustus 2013, 18:18
de versterker klinkt clean normaal dan schakel ik over naar de overdrive kanaal dan klinkt er een knal (terwijl het volume op 0 staat van de overdrive kanaal) maar de overdrive klinkt normaal schakel ik terug naar clean dan komt er een storing er zit een onnatuurlijk randje aan en het geluid fade niet uit of valt weg het lijkt wel als of het geluid blijft hangen tussen clean en overdrive.

Lijkt me geen randaarde probleem. Wel een probleem in je top, niet in de speaker(s)

Een knal tijdens tijdens omschakelen duidt op een DC-spaning die ergens voor of achter de schakelaar staat. Mogelijk het gevolg van een lekke koppelcondensator.

Het is handig te weten om welk versterkermerk en -type het gaat. Zit er b.v. ook nog een fx-loop op en zit daar nog wat op aangesloten? Zoja, koppel dat eens los en luister wat alleen je versterker doet.

Dutch66
19 augustus 2013, 19:03
Buizentop laten nakijken ook niets mis mee. .

eh... maar wat zeiden over die knal dan...., hoort zo ?

Plant
19 augustus 2013, 21:34
eh... maar wat zeiden over die knal dan...., hoort zo ?

Daardoor kwam ik op het tweede deel van mijn post. TS levert alleen zijn top in en daaraan hoort men niks. Dus misschien knalt de top op zich niet bij omschakelen, maar wel als er nog iets anders is aangesloten.

Nogmaals: Om welk versterkermerk en -type het gaat. Zit er b.v. ook nog een fx-loop op en zit daar nog wat op aangesloten? Zoja, koppel dat eens los en luister wat alleen je versterker doet.

sandercity
20 augustus 2013, 18:09
Het betreft een London City Bulldog, ben er inmiddels achter dat het aan het schakelknopje ligt (aan zowel de versterker als de footswitch) die dus schakeld tussen clean en overdrivechannel er zit daar waarschijnlijk een contactstoring heb al contact met een techneut die herkende het probleem.