PDA

View Full Version : Intonatie Squier Bullet Strat



Gerard1793
16 augustus 2013, 13:40
Goedemiddag,

Mijn broertje heeft sinds een paar maand een Squier Bullet Strat, nieuw gekocht. Zodra hij met capo begon te spelen was dat ding zo vals als wat, dus ik heb de intonatie eens nagekeken, waarbij bleek dat alle snaren niet 100 procent zuiver waren op het octaaf. Nu heb ik dit aangepast, maar de hoge e blijft problemen geven. De e op het octaaf blijft ongeveer 10% lager dan de open e, ongeacht de stand van het brugzadel.

Wat kan ik hier aan doen, want dit klinkt niet echt prettig zo...

Groeten Gerard

FruscianteFan
16 augustus 2013, 13:54
nieuwe snaren erop?

Gerard1793
16 augustus 2013, 13:55
Zal het eens proberen:seriousf:

FruscianteFan
16 augustus 2013, 13:58
Als de snaren oud zijn heeft intoneren niet zoveel zin namelijk.

Gerard1793
16 augustus 2013, 14:33
Gelukt, bedankt!

Ijselrobo 07
16 augustus 2013, 14:36
ligt het probleem niet ook aan de capo zelf? mijn 1e capo (zo'n zilverkleurige dunlop capo geloof ik) trok de snaren meteen vals. bij mijn Shubb C3 is dat niet het geval..

Gerard1793
16 augustus 2013, 15:15
Nee, tenminste, bij m'n Peavey is het geen probleem. Het was ook alleen de hoge e die vals was. Had je de capo er wel goed op zitten?

Ijselrobo 07
16 augustus 2013, 15:17
Nee, tenminste, bij m'n Peavey is het geen probleem. Het was ook alleen de hoge e die vals was. Had je de capo er wel goed op zitten?

Jep. capo altijd goed erop gezet. maar sinds ik de Shubb gebruik geen problemen meer met capo's.

FruscianteFan
16 augustus 2013, 15:17
ligt het probleem niet ook aan de capo zelf? mijn 1e capo (zo'n zilverkleurige dunlop capo geloof ik) trok de snaren meteen vals. bij mijn Shubb C3 is dat niet het geval..
Bij die Dunlops kun je de strakheid toch afstellen, net als bij Shubbs?

Nog los van dat je de juiste radius moet hebben.

stijnkenens
18 augustus 2013, 17:36
Hoe ver staan de snaren van de toets?
Enkel aan je brugzadeltjes draaien heeft geen zin bij een veel te hoge actie en een veel te hoge topkam.
Die moet je eerst helemaal juist zetten voor je nog maar denkt aan intoneren.

Hoe verder de snaren van de toets hoe harder ze uitrekken als je ze tegen de frets aanduwt, dus hoe hoger de noot klinkt die je wil ...


s.