PDA

View Full Version : Ibanez AD-9 missing link!



dacrow
15 augustus 2013, 17:03
Heeft iemand een (oude) Ibanez AD-9 thuis liggen?

Ik heb er eentje waar de grijze draad is van afgebroken (ander uiteinde heeft iemand verwijderd)

Als je het printje kantelt zit er in de linkeronderhoek een bruine draad en daarlangs een grijze, kan iemand kijken waar die op aangesloten zit?

Alvast bedankt!!

HaroldA
15 augustus 2013, 19:10
Er staan zo'n 1000 gutshots van de AD-9 op Google ... kun je het daar niet aan zien?

dacrow
15 augustus 2013, 19:28
Er staan zo'n 1000 gutshots van de AD-9 op Google ... kun je het daar niet aan zien?

Inderdaad Harold maar daar kan ik het nét niet op zien!

Thx

guitarnijboer
15 augustus 2013, 20:21
De grijze draad loopt naar het (met geopende behuizing open op tafel liggend) bovenste lipje van de effect output zo te zien.

dacrow
15 augustus 2013, 20:48
De grijze draad loopt naar het (met geopende behuizing open op tafel liggend) bovenste lipje van de effect output zo te zien.

Dat is de witte draad...

De blauwe gaat naar de Dry OUT, gele naar de input en witte naar de OUT.

Dirk? :)

guitarnijboer
16 augustus 2013, 01:39
Dat is de witte draad...

De blauwe gaat naar de Dry OUT, gele naar de input en witte naar de OUT.

Dirk? :)

Sloop ik daarvoor mijn AD9 open? Ik was even in de war met de outputs omdat hij ondersteboven lag. Bovenste lipje van de dry ouput is de grijze draad. Dit is het zelfde lipje als waar bij de andere output de witte draad zit. Blauw zit inderdaad ook aan de dry output

Succes ermee

dacrow
16 augustus 2013, 18:57
Echt bedankt voor de moeite!!

Grtjs

Dacrow

Dirk_Hendrik
16 augustus 2013, 19:16
Grijs gaat naar de dry out. Tip connectie. Want, de Dry out is een stereo jack. De Ring connectie van de plug gaat naar de blauwe. Als in de Dry out nu een mono jack wordt gestoken heeft dat tot gevolg dat het dry signaal op de delay output gemute wordt en je daar dus alleen wet signaal hebt.