PDA

View Full Version : de nieuwe bltom delonge gitaar



SonicDeafMonkey
27 juni 2003, 15:32
is nog lelijker dan de oude. check het filmpje op www.blink182.com (even door bijten, in het begin gaat ie zingen, GELUID UITZETTEN!!!) opeen gegeven moment zie je een verschrikkelijk lelijke semi hollow 1 humbucker epiphone (kan ook gibson zijn, maar volges mij zag ik een zo'n E tekentje daarachter) met een oranje headstock, tis echt een sper lelijke gitaar, en je hoort dan die gast zeggen: this is the new tom delong model, it's the coolest guitar ever.

ik dacht, kom, laat ik et ff op gitaarnet posten.

Wilson
27 juni 2003, 15:42
coole gitaar, alleen kutkleuren, en hij mist het belangrijkste element, de hals humbucker, ohja en hij heeft geen tonepots...

Ic3gl0vE
27 juni 2003, 15:43
maar de foto van die knakker met z'n strat zegt toch ook al genoeg?

http://www.harmony-central.com/Newp/2001/Tom-Delonge-Strat-small.jpg

Wilson
27 juni 2003, 15:50
ja ik snap niet waarom hij een strat gebruikt... waarschijnlijk alleen om het uiterlijk. Dat es model is waarschijnlijk ook alleen om het uiterlijk, want het zijn beiden niet echt gitaren bedoeld voor het betere scheurwerk

Bates15
27 juni 2003, 15:51
Nou, ik vind het wel wat hebben. Wat een combi zeg.... die kleuren

Negative K3 fan
27 juni 2003, 16:22
ja ik snap niet waarom hij een strat gebruikt... waarschijnlijk alleen om het uiterlijk. Dat es model is waarschijnlijk ook alleen om het uiterlijk, want het zijn beiden niet echt gitaren bedoeld voor het betere scheurwerk

hij stopt toc h overal een invader in, dan kun je zelfs met de banjo van opa nog wel scheuren :)

the_trooper
27 juni 2003, 16:31
Ach what the hell, ik heb in mijn strat een EMG 81 zitten. Ik speel er vooral (black)metal mee. Dus dat ik nou een strat heb gekozen voor het uiterlijk lijkt me gezien mijn speelstijl ook niet echt logisch. Ik heb voor een strat gekozen omdat ze gewoon super fijn spelen en nog beter klinken en daarmee een erg goede prijs/kwaliteitverhouding bieden.

Ik verwacht binnen 5 minuten reacties van mensen die zeggen dat een EMG81 overal hetzelfde op klinkt en voor diegenen: dat is GELUL. Ik hoor dus echt wel degelijk een enorm verschil tussen mijn strat of een Jackson RR1, allebij met EMG 81's en hoor van beide gitaren de typische klankeigenschappen duidelijk terug. :evil:

Izegrim
27 juni 2003, 16:47
dat een EMG81 overal hetzelfde op klinkt

BLOK182
27 juni 2003, 17:25
Ik heb hiero een Stagg met een BL 500XL erin, kan je heerlijk blink mee spelen ;-)

green_day
27 juni 2003, 17:27
gatverdamme wat een fucking lelijk ding!! da's echt nog erger dan die strat van hem!
die gothic es-335 vond ik p00p.. maar dit is echt zonde!
Volgens mij is het een epiphone.. aangezien die epi case daarachter.. en die vorm van de headstock lijkt meer epiphone.. cheapass dude

guitar
27 juni 2003, 17:37
Volgens mij is het een Gibson. Later in de video zie je namelijk een koffer waar de gitaar in zat. Daarop staat het Gibson logo en aan de koffer zelf te zien als de gitaar in beeld is, is het ook een Gibson-koffer waar die gitaar in zit...

gerrekat
27 juni 2003, 17:53
Het is een GIBSON, en een duncan Invader is IMO na de Bill Lawrence het vetste scheurelement wat er is!


Ach wat een gelul gun die gast ziojn succes, akltijd worden mensen zoals hem geflamed, en vai en petrucci kunnen geen kwaad doen FUCK dat!

Ik hou helemaal niet van punk, maar man man man.......laat toch.

Tom kan best aardig gitaar spelen die liedjes hebben een hoop succes, ze hebben meer platen verkocht dan petrucci en vai en malmsteen bij ekaar!

Welke muziek is beter dan??

green_day
27 juni 2003, 18:29
Het is een GIBSON, en een duncan Invader is IMO na de Bill Lawrence het vetste scheurelement wat er is!


Ach wat een gelul gun die gast ziojn succes, akltijd worden mensen zoals hem geflamed, en vai en petrucci kunnen geen kwaad doen FUCK dat!

Ik hou helemaal niet van punk, maar man man man.......laat toch.

Tom kan best aardig gitaar spelen die liedjes hebben een hoop succes, ze hebben meer platen verkocht dan petrucci en vai en malmsteen bij ekaar!

Welke muziek is beter dan??

kijk tom delonge maakt echt geen betere muziek dan petrucci of vai. Ze verkopen meer platen omdat ze bekender zijn. Er zullen ook zeker betere gitaristen dat alledrie bovenstaanden zijn, maar niemand heeft ooit van ze gehoord.. dus afgaan op verkoopcijfers heeft totaal geen invloed op wat nou betere muziek is

Ic3gl0vE
27 juni 2003, 19:16
Vai vind ik ook niets, en die ibanez john petrucci modellen zien er ook niet uit.

Negative K3 fan
27 juni 2003, 19:40
Het is een GIBSON, en een duncan Invader is IMO na de Bill Lawrence het vetste scheurelement wat er is!


Ach wat een gelul gun die gast ziojn succes, akltijd worden mensen zoals hem geflamed, en vai en petrucci kunnen geen kwaad doen FUCK dat!

Ik hou helemaal niet van punk, maar man man man.......laat toch.

Tom kan best aardig gitaar spelen die liedjes hebben een hoop succes, ze hebben meer platen verkocht dan petrucci en vai en malmsteen bij ekaar!

Welke muziek is beter dan??

kijk tom delonge maakt echt geen betere muziek dan petrucci of vai. Ze verkopen meer platen omdat ze bekender zijn. Er zullen ook zeker betere gitaristen dat alledrie bovenstaanden zijn, maar niemand heeft ooit van ze gehoord.. dus afgaan op verkoopcijfers heeft totaal geen invloed op wat nou betere muziek is

hangt er vanaf hoe je de begrippen "goed" en "beter" in deze context defineert.

Vai Himself
27 juni 2003, 19:57
om eerlijk te zijn vind ik em echt niet lelijk! ikken lelijkere gitaren (danelectro enz enz)

gerrekat
27 juni 2003, 20:20
Het is een GIBSON, en een duncan Invader is IMO na de Bill Lawrence het vetste scheurelement wat er is!


Ach wat een gelul gun die gast ziojn succes, akltijd worden mensen zoals hem geflamed, en vai en petrucci kunnen geen kwaad doen FUCK dat!

Ik hou helemaal niet van punk, maar man man man.......laat toch.

Tom kan best aardig gitaar spelen die liedjes hebben een hoop succes, ze hebben meer platen verkocht dan petrucci en vai en malmsteen bij ekaar!

Welke muziek is beter dan??

kijk tom delonge maakt echt geen betere muziek dan petrucci of vai. Ze verkopen meer platen omdat ze bekender zijn. Er zullen ook zeker betere gitaristen dat alledrie bovenstaanden zijn, maar niemand heeft ooit van ze gehoord.. dus afgaan op verkoopcijfers heeft totaal geen invloed op wat nou betere muziek is

En hoe wordt je bekend dan??

zomaar?

Volgens mij komt dat omdat ze muziek maken die veel mensen aanspreekt met lekker in het gehoorliggende deuntjes met de juiste dyanamiek.

da's een grote verdienste als je zulke songs schrijven kan.

Waar het op neer komt is dat ik me gigantisch irriteer aan al die gitaarforums waar van die muzikanten zitten die alleen maar kikken op techniek en snelheid!

dat is zooo kortzichtig, ja ik weet dat petrucci leuk gitaar kan spelen SO WHAT!

Het gaat ook om een emotie overbrengen originaliteit, songs en compositietalent.
Er is ooit eens uitgeziocht op een universiteit in Scandinavie hoe de songs van AC/DC is elkaar zitten en het schijnt dat die zo goed in elkaar zitten qua dynamiek en opbouw dat het mensen een goed gevoel geeft......fysiek!

Ik ben geen deskundige op dat gebied dus ik doe er verder geen uitspraak over, maar het gaat altijd om die snelheidsmonsters.

Ik ben gek op snelle extreme muziek, daar niet van en ik hou helemaal niet van BLINK 182, of whatever.

Maar waarom wordt iedereen die toevaalig liever 5 accoorden speelt (mar dat wel goed doet!) altijd oautomatisch geflamed, die gats is wel strak, ik heb in NL nog geen band gezien die kan concurren met de bands die uit Duitsland of de US komen!

Maar wel lekker commentaar leveren, deo het zelf dan beter, verkoop meer platen dan Blink, wordt de eerste band sinds de GOlden earring of Herman Brood die en hit scoort in de US!

Of UBERHAUPT in het buitenland, wees nu eerlijk hebben we 1 band van internationale allure, dacht het niet!

Negative K3 fan
27 juni 2003, 20:27
focus? van halen? :D shocking blue?

green_day
27 juni 2003, 20:31
ik denk dat je in america echt gewoon veel meer kans hebt om beroemd te worden. Je kunt ons land niet vergelijken met een enorm land als amerika. Blink 182, sum 41 en dat soort bands (ja ook green day) worden gewoon makkelijker beroemd omdat daar een veeeel breder publiek is. Plus het feit dat hier alles draait om de top 40 (echt het grootste grut luisterd naar muziek in de top 40). Een nederlandse band The Travoltas (surf-punk) zijn daar helden. De punkscene komt voornamelijk uit californie. Bijna alle grote punkbands komen daar ook weg.
En ga me alsjeblieft niet vertellen dat een liedje waarin staat hoe je je opa geneukt hebt echt zo briljant in elkaar zit dat het echt briljant is.

gerrekat
27 juni 2003, 20:32
Van halen is geen Nederlandse band, Focus is uit 1967 ofzo, en shocking blue is hetzelfde tijdperk , kan je nagaan!

Idd Jan Akkerman is ook een goede gitarist, maar je begrijpt de strekking van het verhaal wel!

gerrekat
27 juni 2003, 20:44
ik denk dat je in america echt gewoon veel meer kans hebt om beroemd te worden. Je kunt ons land niet vergelijken met een enorm land als amerika. Blink 182, sum 41 en dat soort bands (ja ook green day) worden gewoon makkelijker beroemd omdat daar een veeeel breder publiek is. Plus het feit dat hier alles draait om de top 40 (echt het grootste grut luisterd naar muziek in de top 40). Een nederlandse band The Travoltas (surf-punk) zijn daar helden. De punkscene komt voornamelijk uit californie. Bijna alle grote punkbands komen daar ook weg.
En ga me alsjeblieft niet vertellen dat een liedje waarin staat hoe je je opa geneukt hebt echt zo briljant in elkaar zit dat het echt briljant is.

ja makkelijk om je altijd maar achter de grootte van ons landje te verschuilen, maar op 17 miljoen mensen zouden er toch een paar moeten zitten nietwaar???

tegenwoordig in het internet tijdperk zijn er geen grenzen meer, green day is ook zon band ja, zoals blink 182.

de Travolta's HAHAHAHAHAHA, die hebben toch ooit eens een CD op Epitapth uitgebracht, helden??? nou ik heb ze nog niet in de billboard gezien!

Het gaat erom dat er een heleboel mensen zijn (ik beschuldig niemand hier!!) die kritiek leveren op alles wat "minder" technisch speelt dan vai en petrucci, terwijl ze vaak zelf in hun slaapkamertje op een marshall valvestate stack en een boss metalzone hun eerste nirvana accoorden spelen! (even heel extreem gezegd, en er is op zich niets mis mee!)

Maar man ik vind dat vreselijk die proberen mee te praten over muziek en denken oooohh die petrucci is wel snel die moet wel heel goed zijn en dan zelfs bands als metallica (oook zeker mijn favoriet niet!) uitmaken voor simpele muziek.

Man ik meoet de eesste slaggitarist hioer nog tegenkomen die zo strak is en zo'n vet geluid heeft als james hetfield (ten tijde van RTL en MOP, van mij part het black album!) en maar zagen en maar zagen nee, steve vai die is pas goed!

Of was het nu satriani, er zijn heus wel mensen die dat serieus goed vinden, maar als je een serieuze muziekliefhebber bent kun je ook respect opbrengen voor iedere goede muzikant en snel kunne spelen is niet per definitie goed!

Ik bedoel, Johnny ramone is in zijn genre geweldig! Scott Ian is miosschien wel de strakste slagitarist van de wereld, wat dacht je van Malcolm Young Albert King, John Sykes, Keith Richards whatever!

Ik hou van keiharde thrash metal, maar kan heel goed wardering opbrengen voor een goed jazz of blues gitarist, of eentje die misschien niet zo goed is maar wel heerlijke nummers kabn schrijven en de emotie overgrengt op het podium'
Ik heb respect voor gitaristen die speltechniek opofferen om een goede energieke show neer te zetten.

Niemand zit toch te wachten op een stel dooie lijken op het podium, en vooral luisteren tot die bepaalde musikanten dan een fout maken en je daar de hele avond over gana zittenverkneukelen: "HAHAHA zie je wel hij was toch niet zo goed", heb je dan een leuke avond gehad??

jorrit
30 juni 2003, 13:32
wat ik me afvraag.........WAT DOE JIJ OP DIE WEBSITE!!!!!?????? :-D

Bluppie
30 juni 2003, 13:36
idd wat doe jij daar als je het zo kut vind?

SonicDeafMonkey
30 juni 2003, 16:48
nooit gezegd dat ik blink kut vind hoor. et word allemaal steeds beter (boxcar was best wel geinig) maar de sig vinnik gewoon lelijk en Tom is gewoon niet zo'n goeie gitarist... maar dat maakt nie uit want ze hebben wel goeie sfeer en zo.. zoals iemand anders al zei

BLOK182
30 juni 2003, 17:19
Hoezo niet zo goeie gitarist? Ik bedoel, hij maakt punk, daarin hoor je weinig solo's of wat, maar wie weet speeltie thuis hele vette solo's en weet ik wat. Heb een keertje een of andere backstage video gezien van Blink, en toen gooide ie er achter het podium best een leuk rocksolootje doorheen.

SonicDeafMonkey
30 juni 2003, 17:39
ja maar ik heb dat niet gezien :P

hoe heet die backstage video? kan ik em halen van kazaa ofzo?

BLOK182
30 juni 2003, 18:24
geen idee, was op mtv ofzo een keertje, toen waren ze backstage aan het jammen, en toen hoorde je ff een korte lick, wat denk ik toch wel wil zeggen dat die dude meer kan dan powerchords. En aan de andere kant, blink182 bestaat al een hele tijd, die dude speelt dus al een hele tijd, lijkt me ook wel ergens logisch dat je na jaren van intensief gitaren en liedjes schrijven een beetje leuk kan plingelen.

Soulflyhigh
30 juni 2003, 19:50
dude ik dacht ook altijd dat punkers niet zo super konden spelen maar laatst werd ik toch behoorlijk hard op m'n aars getrapt en werd m'n vooroordeel toch de das omgedaan. Ik keek naar een cd-rom extra'tje van de laatste No Use For A Name (ik ben ff kwijt hoe die heet) Die kerel die speelde toch solo's (tapping twee handen :o ) en nog wat Slayer op een of ander raar Steinberger-achtig gitaartje. Man ik moet m'n grote bek dicht houden over punkers. :D

SonicDeafMonkey
30 juni 2003, 20:16
straks zien we spike nog een cover van For the love of God spelen op MTV :P

LJay
30 juni 2003, 20:19
Wat een agressief betoog van gerrekat hier zeg. En dat terwijl er helemaal niemand 'geflamed' word. Natuurlijk moet je bands waarderen om de muziek die ze maken. Maar dat is heel persoonlijk. Ik ga voor het liedje, maar er zullen ook mensen zijn die een orgasme beleven wanneer ze vai, johnson of satriani horen soleren.

Maar er is geen twijfel over mogelijk, Blink 182 is per definitie een commerciele band. Dit zou natuurlijk niets af moeten doen aan de muziek die ze maken. Maar ontdekken in het proces van bekend worden is meestal in handen van hele slimme managers die weten waar vraag naar is. 't is gewoon een kwestie van vraag en aanbod.

Persoonlijk luister ik het liefst naar muziek die ik mooi vind (op het moment Opeth - Damnation, veelzijdige muzikanten!). En ik kan moeilijk boos gaan worden op mensen die dat ook doen. :-D

ohja even on-topic: die gitaar is echt lelijk!!

Anavrin
30 juni 2003, 20:40
ik kan dat filmpje niet vinden...

daron_kurt
1 juli 2003, 15:17
welke moet ik hebben dan? welke video, of zet er ff de direct-link heen aub?

Raffel
1 juli 2003, 15:34
Vai vind ik ook niets, en die ibanez john petrucci modellen zien er ook niet uit.

O_O

SchaapOpJeHoofd
1 juli 2003, 17:03
Ik weet dat ik niet veel meer bereik met een on-topic opmerking, maar die gitaar is inderdaad goed lelijk. Zeker nu er ipv het hals element een gat zit.

gengar
1 juli 2003, 17:17
goede discussie hierzo. Mijn persoonlijke mening is dat als ik zie wat er in nederland muziekland met de scepter zwaait, ik bedoel dan die intens droeve muziekkenners die bijv. bij idols te zien waren, dat ik blij ben dat ik geen professioneel muziekant wil worden hier. Ik vind dat de nederlandse muziek die het gemiddelde publeik te horen krijgt via radio bijv. gewoon verschrikkelijk is.

Ongenuanceerd zijn levert meer reacties op!

LJay
2 juli 2003, 00:22
radio en tv = mainstream, heb je die amerikaanse losers bij trl al eens gezien. das heus niet alleen nederland hoor. in amerika lijkt het alsof je meer kans hebt om door te breken omdat de (elke) scene daar veel groter is.

ik luister niet naar de radio omdat ik over het algemeen bagger hoor, daarom koop ik ceedees. Het kan mij persoonlijk niet zoveel schelen wat andere mensen hiervan vinden, zolang ik maar naar muziek kan luisteren die ik goed vind.

Raffel
2 juli 2003, 14:44
@ LJay / @ Gengar:

Mee eens / Mee eens