PDA

View Full Version : 2 nieuwe covers: coal chamber & love and death (zwaar geweld)



YannickH
15 augustus 2013, 00:48
ik heb vandaag 2 nieuwe covers opgenomen.

de eerste is van love and death.
een gitaar in drop F# redelijk laten klinken is een hele missie.
https://www.youtube.com/watch?v=ux16HZVLZ2A

de 2de cover is van coal chamber.
deze is in drop A en ik vind persoonlijk het geluid al een pak beter.
https://www.youtube.com/watch?v=tJRMKWxZSUo

hopelijk is het wat ;)

Duhsjaak
15 augustus 2013, 03:40
Hi Y
Je werklust is een duidelijke plus. Ik weet geen barst van deze muziek en nummer 1 klinkt zelfs nog fundamentalistischer in mijn oren dan nummer 2.
Als je nou deze drive hebt en dit niveau, is het dan niet een idee dat je een aantal maten opsnort die ook in deze hoek van de muziek zitten? En samen (of via internet - WeTransfer kun je 2Gb kwijt en voor weinig zelfs 5!) je hand legt op een paar originals? Nu ben je steeds binnen de lijntjes van een ander aan het kleuren. Je kunt meer/beter aan!

Doen, zou ik denken. Kon best nog wel eens heel verrassend uitpakken.
Niet meer twijfelen of bescheiden, de volle blaf erop!
Vriendelijke groet, Gus

YannickH
15 augustus 2013, 14:14
bedankt Duhsjaak!

ik zou doodgraag een groep beginnen maar vind maar eens een drummer en zanger...
tegenwoordig wilt iedereen alleen maar hardcore maken en gewone metal zit er niet meer in... kl#te hype als je het mij vraagt!
hopelijk vind ik ooit nog een groep en tot die tijd maak ik gezellig covers :p

Cageman
16 augustus 2013, 23:07
tegenwoordig wilt iedereen alleen maar hardcore maken en gewone metal zit er niet meer in... kl#te hype als je het mij vraagt!

Ik had de stukjes nog niet geluisterd toen ik dit voor het eerst las. Inmiddels heb ik dat wel. Dat je het hebt over hardcore als kl#te hype en zelf liever 'gewone' metal speelt, had mij allerminst doen verwachten dat jouw stukjes nu metal zouden zijn. Dat lijkt me ook een redelijk 'hypig' karakter hebben als ik dat zo mag stellen. :soinnocent:

Desalniettemin vind ik wel dat je het goed strak gespeeld hebt. Sterker nog, ik heb het eens vergeleken met het origineel, en het klinkt eigenlijk identiek (verschil in studiogrootte daargelaten). Gezien het feit dat je dat ook op het oog had: --:ok:--.
Het is al gezegd, maar ik zou toch ook proberen zelf eens iets in elkaar te knutselen.

Loeters,

Merijn

YannickH
17 augustus 2013, 12:31
ik wil zeggen met die hardcore hype dat iedereen die vroeger metal speelde (paar jaar geleden) dat ze allemaal overstappen op hardcore en metalcore.
ineens komen overal op de grote metal festivals hardcore groepen die daar niet thuis horen. dat volk zelf is gewoon niet fijn.
eerst waren het vriendelijke metalgasten en nu zijn het van die agressieve "badass" 2step flippo's...
als je er nog maar naar kijkt flippen ze al door.
je moet al uitkijken voor welk tshirt je draagt of ze willen je al bij elkaar timmeren... dat vind ik toch niet normaal hoor.
en hun pitgedrag slaagt al helemaal op niets.

ik kan ze niet uitstaan! plus breakdowns in metal is als een autostrade: eerst ga je lekker tegen 120km/u en dan is het file tegen 20km/u... en dan weer 120 en dan weer 20.

nu ik wil gewoon zeggen dat de mensen door die muziek veel te hard veranderen van karakter en dat vind ik zonde. je kan jezelf niet gewoon blijven en dat is jammer. en dat allemaal door gewoon muziek...
(ik weet nu niet hoe het is gesteld met het hardcore volk in nederland maar hier in belgie is het verschrikkelijk)
mijn vriendin ging vroeger naar zo'n underground hardcore optredens toen het nog niet zo populair was en ze is er ook mee gestopt omdat het volk dat er kwam zo veranderd is.

in ieder geval, erg bedankt voor de reactie :)
enja nu metal vind ik persoonlijk wel lekker. bijlange niet allemaal hoor! linkin park moeten ze hier niet proberen te draaien!
maar korn, love & death en coal chamber zijn toch 1 van mijn favo bands.

ja zelf nummers maken doe ik maar ik heb geen drums ofzo he dus dan klinkt het zo raar als ik alleen gitaar zou opnemen.

Cageman
18 augustus 2013, 00:03
Ik heb nooit de bedoeling gehad om jou al je frustraties over een hardcore-fan eruit te laten smijten! Sorry daarvoor.
Dat massa's mensen een karakterverandering ondergaan doordat ze andere muziek luisteren, lijkt me overigens sterk. Zijn allicht andere mensen dan.
Ik luister zelf van alles, waaronder ook (post) hardcore (Converge, The Ocean, Kvelertak etc.). Met de scene die hier omheen hangt ben ik alleen minder bekend; ik ben zelden bij een dergelijk concert geweest.

Wat bedoel je met je vergelijking met een 'autostrade'? Die snap ik niet helemaal.

Ik zie dat je een flinke berg met gear hebt en ook behoorlijke opname-apparatuur. Misschien valt er dan een degelijk drum/ritme partijtje uit de computer te toveren voor een eigen ding.

Groeten,

Merijn

Fusion
18 augustus 2013, 00:38
Ik vindt t afgrijselijke muziek, maar de lage tonen klinken goed gedefinieerd hoor Wat voor soort snaren en elementen heb je? En welke Ibanez is dit?

YannickH
18 augustus 2013, 13:02
frustratie is het niet hoor, het is gewoon dat tegenwoordig iedereen alleen nog maar hardcore wil maken...
en ik ben daar helemaal niet kwaad voor in tegendeel, ik vind het alleen jammer.
en er zijn nummers die ik wel goed vind maar dat zijn er niet veel want veel van deze groepen klinken hetzelfde.
maar inderdaad de scene heb ik het wel moeilijk mee.

haha de autostrade vergelijking is gewoon dat je bent een lekker nummer goed door aan het spelen en dan komt die lompe breakdown die supertraag is en dan gaan we terug lekker snel spelen... breakdown is in dit geval de file...

drums op pc maken zou geweldig zijn maar die programma's kosten behoorlijk veel geld vind ik zelf.


@fusion: het is een Ibanez K7 met dimarzio paf7 pickups.
ik gebruik nu dean markley 0.10-0.60. en ze staat in drop A.
voor de drop F# downtune ik gewoon met mijn whammy zodat ik geen andere snaren enzo moet leggen.
ik vind de dean markleys wel niet zo goed. op 2-3dagen zijn ze al helemaal naar de kl#ten maar ik kan zoieso maar max een week met snaren doen.

nu ik moet wel zeggen dat ik mijn dikste snaar elke 2 minuten moet stemmen want die gaat altijd veel te hoog. ik weet niet wat ik hieraan moet doen maar daar open ik nogwel eens een topic voor.