PDA

View Full Version : Opzoek naar een linkshandige Tele



spriggan
14 augustus 2013, 12:37
Sinds enige tijd ben ik op zoek naar een betaalbare (niet zwarte) linkhandige telecaster voor "erbij".
Ik heb al een LC comet en een Squier Classic vibe geprobeerd maar blijf me storen aan de dikke glimmende laklagen op de hals.
Heeft er nog iemand een idee waar ik nog naar op zoek kan? Mijn budget is +/- 400 euro.

jan jansen
14 augustus 2013, 17:43
Sinds enige tijd ben ik op zoek naar een betaalbare (niet zwarte) linkhandige telecaster voor "erbij".
Ik heb al een LC comet en een Squier Classic vibe geprobeerd maar blijf me storen aan de dikke glimmende laklagen op de hals.
Heeft er nog iemand een idee waar ik nog naar op zoek kan? Mijn budget is +/- 400 euro.

Koop zo`n LC of een squire,demonteer de hals en schuur hem kaal. vervolgens zet je de hals in de Danisch oil....en klaar ben je. Een tweedehand richwood en daar andere elemeten inzetten is ook niet verkeerd.

Buzzel
14 augustus 2013, 17:53
De oplossing van Jan Jansen lijkt mij ook de meest voor de hand liggende. Best veel tele's hebben toch een gelakte neck, vind ik trouwens wel heel fijn.

Johannes
14 augustus 2013, 18:12
Binnen jouw budget zullen de meeste tele's een gelakte neck hebben. De bovengenoemde oplossing lijkt mij ook het makkelijkst. Anders zou je nog kunnen kijken naar het vervangen van de neck voor een nieuw ongelakt exemplaar.

spriggan
15 augustus 2013, 01:48
Bedankt voor jullie advies. Schuren is wellicht een optie. Maar als ik het budget oprek naar 600 euro, waar kan ik dan het beste naar uitkijken?

Duhsjaak
16 augustus 2013, 22:28
Ik zet tegenwoordig alles dat ik tegenkom, in de absolute matlak van NL fabrikaat.
Eigenlijk is het een parketlak, waardoor het een heeeel behoorlijke slijtvastheid heeft, een heel behoorlijke watervastheid en (ongehoord - fenomenaal) niet vergelend is.

- mijn aanrecht
- mijn 'salon' tafel
- het bed van mijn kind
- de hals van mijn ehm.....

Als je wilt weten wat de fabrikant is/waar je het product voor een bijzonder nette prijs per kilo kunt kopen, zend mij dan een PM. Dan zoek ik de exacte naam even voor je uit.

Het zou mij in ieder gavel niet tegenhouden. Zie je een gitaar waarop je verliefd bent? Heeft ie een plakkrende glanzende en foeilelijk vergelende nek?
Koop hem! En pas hem voor weinig aan aan je wensen.

Naschrift:
King of the leffffties is Ukeloeder. PM hem maar, want hij is ook GN!
Gogogo voor de lefties! Lefties rule!

Vriendelijke groet, Gus