PDA

View Full Version : kind van mij



myra
12 augustus 2013, 16:26
Hoi,

ik kan m op het net nergens vinden, hoop dat iemand hier me kan helpen! Ik zoek de akkoorden van kind van mij van Dana Winner. Liefst natuurlijk in de songtekst maar als ik al weet welke akkoorden er gebruikt worden kan ik zelf ook wel aan de puzzel...
Ik hoop dat iemand me kan helpen, wil dit nummer graag aanpassen en spelen bij de doop van mn jongste.

groetjes Myra

Riny
13 augustus 2013, 12:09
Myra,

Eind van deze maand komen er honderden partituren mijn kant op en wie weet zou het nummer er tussen kunnen zitten.
Als dit inderdaad het geval is zal ik bij de beschikbare tekst op internet, wanneer deze uitgeprint is, de akkoorden voor je noteren.
Heb er alleen niet teveel hoop op want het zou een teleurstelling kunnen zijn wanneer het nummer er niet tussen zit.
Zoals je zelf al aangaf is alleen de tekst te vinden, echter zonder akkoordenschema's.
Heb ook even voor je gezocht.

Ik zal het ook laten weten als het nummer niet tussen de partituren- overname zit.

Kim Wilson
13 augustus 2013, 12:25
Wanneer is die doopdienst?

myra
13 augustus 2013, 13:55
dat je meedenkt en wilt kijken. De doopdienst is 7 september. Wordt dus krap vrees ik (al zouden het best eens makkelijke akkoorden kunnen zijn, met een g en een d kom ik al een end) Als je m krijgt hoor ik dat dus toch heel graag!

groetjes Myra

Kim Wilson
13 augustus 2013, 14:00
Ik zal binnenkort eens kijken of ik het schema kan uitpluizen.

myra
13 augustus 2013, 14:39
zou super zijn Kim !!!

groetjes Myra

myra
19 augustus 2013, 11:09
Hoi hoi,

de dochter van onze voorganger heeft t nummer voor me uitgeplozen. Heb het niet precies op papier staan aangezien ik een kladje heb en er nog wat op veranderd heb.
Begint met het D-akkoord, verder worden A, E, E7, C#m, Em en B7 gebruikt.

groetjes Myra

Kim Wilson
19 augustus 2013, 11:23
Ik ben er ook even mee bezig geweest, maar die akkoorden komen me niet bekend voor. Het intro kan ik zo niet precies herleiden, maar het couplet en refrein wel redelijk.

Het makkelijkst is een capo op de eerste fret. Dan begint het couplet met G - C - G - C. Verder zit er een E, A, B7 en nog wat akkoorden in. Ik zal de akkoorden deze week even boven de tekst zetten.

peter_heijnen
20 augustus 2013, 05:50
Gefeliciteerd met je jongste Myra!

Ik kan de slaap vannacht niet vatten en heb het even uitgezocht. Als intro kun je het makkelijkst de eerste maat van het couplet spelen tot je gaat zingen, maar als je het feestelijker wilt kun je het intro spelen dat ik heb opgeschreven. Dat is een afgeleide van het origineel.

Het stuk staat in As, maar ik ben uitgegaan van A zoals de dochter van de voorganger heeft gedaan. Ik heb van iedere vierkwarts maat iedere tel genoteerd, dus als je de maat tellen gewend bent, hoef je ook niet meer te puzzelen.

Intro:
A A G G / D D F#m F#m / Bm Bm C#m C#m / D D E E
A A D D / A A D D

couplet:
A A D D / A A F#m F#m / Bm Bm E4 E / A A E4 E
A A D D / A A F#m F#m / Bm Bm E4 E / A A Bm C#m

D D Bm Bm / C#m C#m F#m F#m / D D Bm Bm / E E A A
D D Bm Bm / C#m C#M F#m F#m / Bm Bm Bm Bm / E4 E4 E E / E4 E4 E E

refrein:
A A D D / A A A A / F#m F#m B7 B7 / E E E E
A A D D / A A F#m F#m / Bm Bm E4 E / A A D D / A A D D