PDA

View Full Version : Give me more



B~Rock
12 augustus 2013, 15:35
Simpel accoustisch liedje dat ik recentelijk geschreven heb. 'Tis een demo versie en productie-/performance technisch zeker niet optimaal, maar het ging er in dit geval om het nummer vast te leggen. Ik ben er best blij mee...

http://soundcloud.com/brock-1/gmm-mp3

Heffie
22 augustus 2013, 16:32
Dan ben ik benieuwd naar de officiële versie. Het nummer heeft het in zich om goed te worden maar probeer 'm dan eens wat de nodige rust in te zingen. Probeer geen Bruce Dickinson te zijn als je dat niet bent ;). En niet zo te heen en weren met de zang. Dat kan af en toe iets extra's brengen maar een nummer lang is een beetje overkill naar mijn mening.
Mooie gitaarpartij iig en als die nou ook nog ff zorgvuldiger ingespeeld wordt...ga ik 'm goed vinden, denk ik:noob:

B~Rock
22 augustus 2013, 16:36
Thanx. Wat bedoel je exact met "heen en weren"?

Heffie
22 augustus 2013, 19:37
Zo te horen(maar wie ben ik:soinnocent:) is elke zin apart ingezongen en dan krijg je een "heen en weer" effect(Drs. P., anyone...:blast:). Vaak wordt dat wel benadrukt met de ene stem links en de andere rechts te plaatsen.
Maar zoals je al zei was dit meer het vastleggen van het idee dus is het misschien onbedoeld in dit geval.

B~Rock
23 augustus 2013, 11:26
Nou, met je gehoor is niet veel mis hoor, al is de huidige vocal track meer een comp van een aantal takes, en heb ik de cleanup niet al te exact uitgevoerd (met het botte mes gesneden zeg maar)waardoor je dit effect krijgt. Ik wilde vooral ook gevoed door enige euforie gewoon het moment vastleggen, de gevolgen daarvan voor lief nemend. Ik ben zelf ook wel benioeuwd wat dit uiteindelijk gaat worden, ik laat 'm nog even sudderen...

paulusdeBKB
23 augustus 2013, 20:55
Ik hoor er direct een bandje bij... Prima song! En misschien wel leuk om met 2 zangers te zingen! Om de beurt een tekstregel.

B~Rock
23 augustus 2013, 21:45
Thanks! Misschien nog niet zo'n slecht idee, 2 zangers in z'n huidge vorm zit de tekst nu eenmaakl dicht op elkaar dat maakt het ademtechnisch nogal een utidaging.

Duhsjaak
24 augustus 2013, 07:52
In ons dorp had je een vrijwilligers organisatie, die 'Ouderen aan de knoppen' heette.
Omdat veel senioren problemen hebben met het ingebruik nemen van dingen met knoppen. Vooral omdat de gebruiksaanwijzing vaak is geschreven door een techneut. Die kunnen zich niet voorstellen dat het niet werkt op hun manier.
Door ons natuurlijk 'Ouderen naar de knoppen' genoemd natuurlijk.

Daaraan moet ik nog wel eens denken in situaties als deze. Want ik vroeg me af wat ik hier op ook al weer had geschreven en mijn hele bijdrage is pispleite.

Zal wel weer aan een verkeerd knopje hebben gezeten.

Mijn voorstel was een leuk vriendingetje (nee hoor, geen typefout) opzoeken en heerlijk tegen elkaar op te zingen met dit lied. Veel duetten zijn zo zoet dat het glazuur van je tanden spat, maar hier zou je er gewoon een ruw randje op kunnen laten staan.

Niet echt tegen elkaar schreeuwen, maar wel een beetje powerzingen. Rustig beginnen en telkens een tandje erbij. Zul je eens zien.....
Wordt weergaloos! Alle elementen zijn er. Ik geloof er echt in.

Zo, nou eerst controleren of ie ook zichtbaar wordt.
Vriendelijke groet, Gus

witterwit
24 augustus 2013, 10:03
ik vind die zang helemaal perfect; vind het zo heel goed klinken.