PDA

View Full Version : Eigen dialect liedje #6



Baker
11 augustus 2013, 23:01
Maar weer eens aan het opnemen geslagen. De tekst is van een local hier. De melodie heeft mijn vrouw geschreven. De rest (productie, instrumenten, zang) heb ik zelf gedaan. Zelf vind ik de mellotron flute vanaf 1.45 wel geinig. Maar goed, die komt waarschijnlijk weer te vervallen, want het is een demootje waar met de band mee aan de gang gaan. De zang is dus ook als demo bedoeld. onze zanger kan dat veel beter namelijk.

Ik ben zoals altijd zeer benieuwd wat jullie ervan vinden. Kritiek mag ook, graag zelfs.
https://soundcloud.com/m-407/juust-zeune

knarph.nl
12 augustus 2013, 01:55
Als ik hier heel even op mag reageren?

Volgens mij luisterde je bij deze mix er alleen maar naar of alles wel te horen was en om daar vervolgens zeker van te zijn heb je alle instrumenten gewoon maar voorin gezet om daar uiteindelijk nog je stem bovenop te leggen.

Als je een liedje bedenkt met alleen maar een gitaar zul je, wanneer je het als een 'band' op wil nemen evenveel aandacht aan de band moeten besteden als aan je stem.

Ik zie het als volgt: een productie begint ALTIJD met een maagdelijk canvas.
Iedere kwaststrook (geluid) moet altijd bewust geplaatst worden zodat je voorkomt dat je schilderij vlekken krijgt die er niet thuis horen.
Met andere woorden: begin langzaam en zorgvuldig met het invullen van je achtergrond. (de band)
Laat één voor één je instrumenten te voorschijn komen doe het overnieuw als het resultaat niet overeenkomt met wat je in je hoofd hoort.
En dán pas, als je de band van je leven hoort spelen geef je je hele ziel en zaligheid aan je tekst.

Gewoon een kwestie van goed luisteren. Zodat je band gelijkmatig in je bloed komt zeg maar. (grapje)

Succes, Knarph.

Baker
12 augustus 2013, 09:34
Als ik hier heel even op mag reageren?

Volgens mij luisterde je bij deze mix er alleen maar naar of alles wel te horen was en om daar vervolgens zeker van te zijn heb je alle instrumenten gewoon maar voorin gezet om daar uiteindelijk nog je stem bovenop te leggen.

Om eerlijk te zijn ben ik in dit geval precies zo te werk gegaan.
In dit geval. Ergens weet ik ook wel dat een mix maken hetzelfde is als een canvas beschilderen, waarbij je elke streek zorgvuldig plaatst en aanzet.

Dit keer is het daar niet van gekomen, en heb ik me laten verleiden om alles hoorbaar te maken, een beetje pannen hier en daar en klaar is kees. Ik heb niet te tijd genomen om er een schilderij van te maken, maar jouw post zet me er toe aan om dat de volgende keer weer wel te doen. Dan duurt het maar wat langer. Bedankt.

B~Rock
12 augustus 2013, 14:43
Prima nummer, persoonlijk heb ik een hoop slechtere mixen gehoord, bovendien had je een bepaald doel voor ogen en daar ben je zeker in geslaagd. Eigenlijk vind ik de zang er ook wel prima bij passen.

Baker
12 augustus 2013, 15:09
Dankjewel B~rock.

Ik ben er ook wel tevreden over. Anders had ik em niet gepost.
maar ik denk wel dat Knarph gelijk heeft dat het beter kan.

Martin_
12 augustus 2013, 15:28
Zou toch zeker proberen de flute er in te houden. Vind dat wel een leuke aanvulling.

Baker
12 augustus 2013, 16:02
Klopt, die flute past er echt bij. Ik hoorde dat geluid al in mijn hoofd toen ik de melodie voor het eerst hoorde. Probleem is dat we live geen toetsen hebben. Voor de live versie zal er dus iets anders bedacht moeten worden. Maar dat komt wel goed, dat is het leuke van een live band. De ideeën ontstaan soms vanzelf. Als we het nummer ooit echt gaan opnemen met de band, zal de flute wel weer beeld komen.

Duhsjaak
12 augustus 2013, 16:07
Ik ben ooit lang, lang geleden in een positie geweest dat 'men' van mening was dat ik naar demo's van The Next Best Thing moest luisteren.
En ik was blij geweest met een demo als deze. Heel erg blij.

En van je muziek word ik als altijd nog blijer.

Geen idee of de bezetting van je band toelaat dat iemand er een fluitsolo tegen aangooit, ik ben het met Martin_ eens dat het helemaal zo'n gek idee nog niet is.
Fijn stukkie muziek.
Vriendelijke groet, Gus

knarph.nl
15 augustus 2013, 03:08
En hoe kan ik in god's naam de audio van deze weergave muten?

Het is nu 3 uur midden in de nacht en de hele buurt kan mee genieten omdat ik de soundcloud-fader niet kan vinden!!!
Kut!!! Alsof de hel hier is losgebarsten!!! Soundcloud crap!!!
Dáaag! Ik verbreek nu de verbinding om te voorkomen dat de politie zometeen voor mijn deur staat!!!!

Baker
15 augustus 2013, 10:29
hehe.. :B

In soundcloud zit helemaal rechtsbovenaan een audio fadertje.

Kim Wilson
16 augustus 2013, 09:21
Mooi nummer. Goeie tekst ook. Dit zal elke vader (die het kan verstaan) ongetwijfeld aanspreken.

Baker
16 augustus 2013, 09:50
@ KimWilson Dankjewel! Maarre, wanneer kan ik hier de eerste Tegen Droads opname verwachten ;) ?

Duhsjaak
16 augustus 2013, 09:54
Precies Baker. Goeie opmerking.
@Kim, met bijlevering van een tekstvel alsjeblieft.
Voor (zoals ik) de mindere goden.

Eigenlijk spreek ik alleen Neder Amsterdams, vandaar.
Vriendelijke groet, Gus

Kim Wilson
16 augustus 2013, 10:16
@ KimWilson Dankjewel! Maarre, wanneer kan ik hier de eerste Tegen Droads opname verwachten ;) ?

Binnenkort, hoop ik.

knarph.nl
17 augustus 2013, 22:42
hehe.. :B
In soundcloud zit helemaal rechtsbovenaan een audio fadertje.

Ik heb het gezien.
Toen ik echter wilde luisteren had ik op het beeld ingezoomd zodat hij onzichtbaar was.

Mijn monitor-amps staan altijd helemaal open en soms kost het tijd als ik m'n (virtuele) mengtafel wil aktiveren. Dat is wat lastig als tegelijkertijd, middenin de nacht het stof tussen alle richels los geschud wordt... :crazyhappy:

Ik vind dat bij een site als Soundcloud het noodzakelijk dat er een GROTE en nauwkeurige fader bij zit.


Klopt, die flute past er echt bij. Probleem is dat we live geen toetsen hebben. Voor de live versie zal er dus iets anders bedacht moeten worden. Als we het nummer ooit echt gaan opnemen met de band, zal de flute wel weer beeld komen.

Misschien iemand op blokfluit? (Een fluit die 'n beetje in een delay zwemt?)
Volgens mij kan iedereen dit in een mum van tijd op 'n blokfluit leren spelen.
Succes!

paulusdeBKB
18 augustus 2013, 14:41
Prima folkachtig liedje! De tekst kan ik niet zo goed verstaan, maar ik vind het heel knap dat je een redelijk standaard akkoordenschema toch zo eigen kunt laten klinken.

Baker
21 augustus 2013, 08:39
Dat is een mooi compliment, dankjewel.

Heffie
22 augustus 2013, 15:59
Leuk liedje! De vocalen lijken af en toe een beetje uit de pas te lopen maar zeker niet storend en het past wel bij het intieme sfeertje van van het nummer. Ben het wel met paulusBKB eens: standaard schema maar toch iets eigens. Da's zeker een verdienste.:ok:

gitaarvrouwtje
29 augustus 2013, 09:01
eindelijk soundcloud in de pc kunnen starten ( lukt voor geen meter op een iPad en daarop werk ik toch t meest)
mooi liedeke
mooie tekst
hoop het uiteindelijk resultaat met jullie eigen zanger nog tegemoet te mogen zien, niet dat dit slecht was, maar je zegt zelf dat die t nog beter kan :) en dat fluitje is leuk, zou ook een fiddel kunnen zijn ..eventueel

Baker
29 augustus 2013, 13:25
Dankjewel gitaarvrouwtje,

We zijn er inmiddels aardig mee aan de gang met de band.
Het wordt nogal een metamorfose. Niet qua melodie of tekst, wel qua structuur en arrangement.
Het heeft nu echt een band-geluid. Met een echte zanger inderdaad. Ik doe wel de backings, mag dat? :)
Het gaat nog wel een jaar duren voordat er een definitieve band-opname is. Maar tzt laat ik het hier wel horen. Wat een reacties trouwens, dat werkt nogal motiverend. Bedankt allen.

gitaarvrouwtje
29 augustus 2013, 13:31
Een kind krijg je ook niet in een dag, ik wacht op het kraamberichtje :)

Duhsjaak
29 augustus 2013, 15:00
Dankjewel gitaarvrouwtje,

We zijn er inmiddels aardig mee aan de gang met de band.
Het wordt nogal een metamorfose. Niet qua melodie of tekst, wel qua structuur en arrangement.
Het heeft nu echt een band-geluid. Met een echte zanger inderdaad. Ik doe wel de backings, mag dat? :)
Het gaat nog wel een jaar duren voordat er een definitieve band-opname is. Maar tzt laat ik het hier wel horen. Wat een reacties trouwens, dat werkt nogal motiverend. Bedankt allen.

Mag best effe duren hoor. Als ie net zo goed wordt als de laatste...

Marilyn Monroe zei (niet tegen mij) dat alles dat wat waard is, waard is om op te wachten.
Ik zit straks veel in de auto en hij (CDtje dus) gaat mee.
Vriendelijke groet, Gus

Baker
30 augustus 2013, 09:28
Dankjewel Gus.
"Echte artiesten" zeggen wel eens: Het nieuwe album moet altijd beter zijn dan de vorige.
Wij gaan daar dan ook maar voor. Er zijn ideeën zat. Alleen voor dat het allemaal uitgewerkt, gerepeteerd en opgenomen is stroomt er nog heel wat water door de rivier. Of zoals ze hier zeggen, "Get er nog iel wat waater deur 't Diep."