PDA

View Full Version : moet maar even dan.....



Akkoord
11 augustus 2013, 14:03
Moeilijk, even iets over jezelf vertellen maar het schijnt hier gewoonte te zijn dus........ Akkoord.

Vroeguh ( ik ben al V I J F T I G :crazyhappy:) nooit iets aan muziek gedaan, alleen heeel veel geluisterd, maar dat zegt niks weet ik inmiddels. Jaren geleden wat Didge gespeeld, daarna een paar jaar Sax getoeterd, beetje muziek leren lezen ( ik toeter als de omstandigheden het toelaten nog :soinnocent: graag... ) maar door de huidige thuis omstandigheden probeer ik nu wat Gitaar te tokkelen...... ( minder lawaai :sssh: ) Onlangs een elec. erbij gekocht, een koopje ( dús het zal wel niks zijn ) met versterker en een KorgAX1G.... lijkt me leuk speelgoed :zz: ik vermaak me voorlopig wel en dus ja:

ik ben op zoek naar tips en trucs, uitleg en kom waarschijnlijk heeel veel vragen Akkoord? :punk:

gitaarvrouwtje
11 augustus 2013, 14:08
Akkoord :p ..gut dat die naam nog beschikbaar was zeg :D
Aan mij ga je wbt electrieke gitaren en zulks weinig hebben, ik ploeter nog op een akoestiek exemplaar ( dat wel versterkt kan worden trouwens middels een fishmanneke)
Maar ik wens je veel lees - en schrijf plezier en vooral de tips die je zoekt en nodig hebt

Duhsjaak
11 augustus 2013, 14:25
Ja, één van de geniale onbegrijpelijkheden van de NL taal.
Akkoord met dubbel K
Accorderen met dubbel C

Het moest dus gewoon voor GN beschikbaar blijven, anders kan het niet.

Hi A
Welkom. Misschien is het handig alle pretenties op een hoop te gooien en te zeggen: Lekker aankloten (met dubbel O) en genieten, want een heuse gitaargod? Dat zit er waarschijnlijk niet meer in.

Ik hoop dat je op je 90e nog speelt. Mocht je voor die tijd de gitaar aan de wilgen willen hangen en dat toch geen leuk idee vinden, neem dan effe contact op. Dan leer ik je hoe ik het doe. Het, te verstaan als gitaar spelen. Lijkt nergens op en die jonge babes houden jij en ik toch niet meer bij dus what the fuck!

Have fun!
Vriendelijke groet, Gus

Akkoord
12 augustus 2013, 00:06
Ik hoop dat je op je 90e nog speelt. Mocht je voor die tijd de gitaar aan de wilgen willen hangen en dat toch geen leuk idee vinden, neem dan effe contact op. Dan leer ik je hoe ik het doe. Het, te verstaan als gitaar spelen. Lijkt nergens op en die jonge babes houden jij en ik toch niet meer bij dus what the fuck!
vertel vertel....... ik ben hier en daar wat aan het frobelen met boeken en online cursussen en neee, inderdaad ik hoef niet op een podium maar wil wel leuk voor mezelf muziek ( ahum ) maken........

Duhsjaak
12 augustus 2013, 15:51
Nou, bijvoorbeeld:


http://www.youtube.com/watch?v=iru0NKm63OY

omdat ik een bloedhekel heb aan een peniskoker rond mijn vinger, een entry van mijzelf dus:

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?161098-Bevrijdingsdag&highlight=bevrijdingsdag

Denk maar zoals Rick Nelson in Garden Party, You can't please everyone, so you gotta please yourself, of woorden van die strekking.

Stuur maar een PM als je er verder over wilt praten/denken.
Vriendelijke groet, Gus

Midwolda
13 augustus 2013, 07:35
Moi mien jong! :D
Wat Duhsjaak zegt, gewoon lekker aanklooten en plezier hebben, daar gaat het om.
Geniet van je instrument en van het forum!

Akkoord
13 augustus 2013, 08:48
Maar ik wens je veel lees - en schrijf plezier en vooral de tips die je zoekt en nodig hebt


Moi mien jong! :D
Wat Duhsjaak zegt, gewoon lekker aanklooten en plezier hebben, daar gaat het om.
Geniet van je instrument en van het forum!

Ja dank je,..... inderdaad...... ik wil meteen te moeilijk ( Finger Picking etc ) Eerst het instrument maar eens leren kennen,.... simpel aankloten en GENIETEN :punk: :blast: :metal: :B ( ps jammergenoeg zag ik de snarenvervanghulp pas toen ik,.... nou ja, ach,.... SO DOM :soinnocent:

lcvanderhelm
13 augustus 2013, 10:34
Welkom cheaptara,maar welke gitaar wou je nou eigenlijk aanschaffen.
Sorry,maar dat is me uit je verhaal niet helemaal duidelijk geworden.

gitaarvrouwtje
13 augustus 2013, 11:15
Ja dank je,..... inderdaad...... ik wil meteen te moeilijk ( Finger Picking etc ) Eerst het instrument maar eens leren kennen,.... simpel aankloten en GENIETEN :punk: :blast: :metal: :B ( ps jammergenoeg zag ik de snarenvervanghulp pas toen ik,.... nou ja, ach,.... SO DOM :soinnocent:

Ah neee man , think big hahaha
Fingerpicking , t hoeft niet meteen virtuoos te zijn, je moet ergens beginnen :p
Maarre hoe ver ben je met je spel? Acoorden ,..slag...doe je ook at met theorie of geoon lekker aankloten met nummers die je gaaf vindt,..
Je schrijft tips en tricks te zoeken, die staan hier genoeg op t forum maar t helpt als je weet wat je nodig hebt :)
Ik ben ook geen virtuoos en verwacht dat niet te worden,..het is maar at je focus is, ik wilde altijd graag zoiets als paul imon deed, leuke fingerpicking begeleiding , omdat mijn eigenlijk " vak" zang was ( met opleiding in de klassiek, maar toch teruggevallen naar de lichtere muziekstijlen)
Toen ik begon met gitaarspelen wilde ik uiteraard beroemd zijn,..:p maar ja..ik was 15, en gaf t al snel op omdat een meisje van die leeftijd niet van zere vingers houdt en korte nagels ( nou ja DIT meisje niet ) bovendien hield ik van new wave en punk ( jaren 80) en mocht ik geen electrische gitaar van mijn ouders haha

Toch zijn die eerste lesjes blijven hangen, best handig zo jaartje klassiek les hebben op je gitaar als je fingerpicking leuk vindt :D, ik pluk er nu als " middelbare" dame de vruchten van

In elk geval veel plezier!

gitaarvrouwtje
13 augustus 2013, 11:16
Welkom cheaptara,maar welke gitaar wou je nou eigenlijk aanschaffen.
Sorry,maar dat is me uit je verhaal niet helemaal duidelijk geworden.
Ik gok die replica tassen..schijnt een mooi ruw randje te hebben :p

Akkoord
13 augustus 2013, 14:10
Ik denk Hoe komen we nu ineens Tassen maar lees ik daar zomaar lijkt wel spam maar Bam, Ban. Dank.


Ah neee man , think big hahaha
Fingerpicking , t hoeft niet meteen virtuoos te zijn, je moet ergens beginnen :p
Maarre hoe ver ben je met je spel? Acoorden ,..slag...doe je ook dat met theorie of gewoon lekker aankloten met nummers die je gaaf vindt,.. HAHAHAHHAHA,....... nee, zelfs zover nog niet.... alléén nog maar een beetje aankloten, 'k heb een paar beginnersboekjes en das nog best moeilijk hahahhaa


In elk geval veel plezier! Dát dan weer wel, lekker een uurtje of wat per week nergens anders de aandacht bij......

Midwolda
13 augustus 2013, 16:35
( ps jammergenoeg zag ik de snarenvervanghulp pas toen ik,.... nou ja, ach,.... SO DOM :soinnocent:

Snaren vervangen + afstellen = twee koppen koffie. :D

Akkoord
13 augustus 2013, 17:01
je weet niet :crazyhappy: hoe snel ik koffie drink hihi,......... Leo heeft inmiddels twee pakken leeg, oftewel: m'n elec. ligt er al een dikke week... Hmmm,... maar es bellen? enne ik woon in SoDom... maar dat had je waarschijnlijk al begrepen..... :supercool:

Midwolda
13 augustus 2013, 20:20
Ja, dat had ik al door, heb er zelf ook een jaar of acht gewoond. ;)
Even serieus, ik ben niet zo'n hele goeie dradenplukkert maar als je technische vragen hebt over gitaar, effecten of versterker... da's ook de hobby he!

gitaarvrouwtje
13 augustus 2013, 21:11
Ik woon in daam :D

Midwolda
14 augustus 2013, 07:38
Op daam, toch?

gitaarvrouwtje
14 augustus 2013, 08:55
Nee bie daam in mijn geval, ik woon op maarzm :p

Akkoord
14 augustus 2013, 14:06
Nee bie daam in mijn geval,

bie daam mor net boovn kanoal, achter ziele ......... stelletje draatjevervoelers :mmmm::soinnocent::crazyhappy:
(voor de niet Grúnnigstoaligen, waaronder ik, ........ Bij Appingedam maar boven Stadskanaal, achter Delfzijl........ daarergens.... ) :dance::dance::o

gitaarvrouwtje
14 augustus 2013, 14:25
Achter diek zeg moar :p

Midwolda
14 augustus 2013, 16:33
in klaai :D

Hendriks
14 augustus 2013, 16:51
Nee bie daam in mijn geval, ik woon op maarzm :pbie Holwier.

Duhsjaak
14 augustus 2013, 17:21
bie daam mor net boovn kanoal, achter ziele ......... stelletje draatjevervoelers :mmmm::soinnocent::crazyhappy:
(voor de niet Grúnnigstoaligen, waaronder ik, ........ Bij Appingedam maar boven Stadskanaal, achter Delfzijl........ daarergens.... ) :dance::dance::o

Blij dat je het vertaalt.
Ede Staal (fan) snap ik ook alleen als ik de tekstvellen er bij heb.
Vriendelijke groet, Gus

Ike57
14 augustus 2013, 17:31
enne ik woon in SoDom... maar dat had je waarschijnlijk al begrepen..... :supercool:

Ha, 'n tellerlikker op 't forum ! Welkom hier :ok:

gitaarvrouwtje
14 augustus 2013, 18:02
Juust :)..............

gitaarvrouwtje
14 augustus 2013, 18:03
bie Holwier.

Juust dus.... :) de poarel van grunn.

gitaarvrouwtje
14 augustus 2013, 18:06
Blij dat je het vertaalt.
Ede Staal (fan) snap ik ook alleen als ik de tekstvellen er bij heb.
Vriendelijke groet, Gus
Dan ff naar arnold veeman luisteren , ah zo mooi

http://m.youtube.com/watch?v=zxb3xCgRCOc

http://m.youtube.com/watch?v=929TZ59hz_8

Duhsjaak
14 augustus 2013, 20:38
Juust :)..............

Juust is de naam van de band waarin 'Baker' (van GN kunne) zijn voortreffelijke dialectrock doet. Zeg maar Kampm regio. (Ik weet niet of ie het leuk vindt dat ik zijn woonplaats noem, vandaar).
Luister maar eens wat ie daarover op 'Sounds' heeft gepost en je gaat ter plekke Nederdingest zingen.

O lieve God, sorry aan het adres van TS, want wij zijn dit hele draadje aan het kapen.
Trouwens ik doe ook dialectmuziek. Ooit woonde ik in Aamsterdaam. Ook daam dus, zal wel een zustergemeente zijn.

Zolang het geen Arnold VeeRman is, ga ik ervoor zitten.
Vriendelijke groet, Gus

gitaarvrouwtje
14 augustus 2013, 20:54
Arnold heeft een verkeerd kleurtje voor volendaaam , geen R in de naam :p
Ja ik heb de audio toevallig gsteren gehoorden petjeaf voor " juust" :D