PDA

View Full Version : Fender Blues Junior III Chocolate Tweed manual gezocht



gitaargod
11 augustus 2013, 00:05
Ik heb voor een mooie prijs een nieuwe BJ III in de Choc/tweed uitvoering gekocht. Er mist 1 knop (chicken head) en de manual. De knop krijg ik toegestuurd van Fender, de manual niet. Die hebben ze niet meer. Misschien een vreemde vraag, maar heeft iemand toevallig deze over? Of misschien een copy daarvan? Ik wil er wel een vergoeding voor betalen.

De versterker is trouwens best wel oké, zeker als ik terug denk aan een blues junior die ik een jaar of 15 geleden heb gehad. Daar zat veel gerammel in, en was niet netjes afgewerkt. De BJ III choc/tweed heeft een alnico speaker van Jensen (P12Q) een stevige jack input, een authentiek lampje, en soort dempers op de eindbuizen, dus geen gerammel meer. Ik las ergens dat er een toon mod in zit, mijn oren lijken dit ook te horen, als je trebble boven de 2 a 3 zet dan breekt je schedel! Dus ik hou de trebble laag, mid iets meer en bas op 6 a 7. De speaker maakt het geheel dan mooi af. De reverb is nog steeds dramatisch bagger, terwijl ze daar zo trots op zijn.

Ik ben er wel blij mee en het wordt mijn huis, tuin en keuken amp.

Gearjunkie
11 augustus 2013, 09:44
http://support.fender.com/manuals/guitar_amplifiers/Blues_Junior_manual.pdf

gitaargod
11 augustus 2013, 12:03
Dat is 'm dus niet.

BJ III FSR Choc/tweed bedoel ik, Fender heeft deze (hard copy) zelf niet meer of wil hem niet printen/sturen. Ik kreeg wel een pdf van de BJIII standard.

Het gaat mij er meer om dat ik een min of meer originele manual heb ivm een latere verkoop.

Desalniettemin bedankt!


http://support.fender.com/manuals/guitar_amplifiers/Blues_Junior_manual.pdf

mountainman
17 augustus 2013, 14:56
Weet je zeker dat dit model een eigen handleiding heeft? In principe zou die niet af moeten wijken van de standaard Blues Junior III handleiding. Het verschil zit 'm in de speaker en de bling bling en die behoeven geen uitleg.

Aca Ilic
18 augustus 2013, 13:08
Yep, BJ III standard handleiding, rest is alleen cosmetics en mojo

gitaargod
19 augustus 2013, 12:55
Yep, BJ III standard handleiding, rest is alleen cosmetics en mojo

Ja jullie hebben gelijk, alle BJIIItjes heben dezelfde handleiding. Ik heb een copy via Fender gekregen, op de site stond deze nog niet. Een hardcopy zou leuk zijn.

Net nog een bruine Fender BJ hoes gekocht voor 15 euro, 2e hands, maar hij is gewoon als nieuw! Nu nog voor weinig een footswitch.

De chickenhead knop heb ik inmiddels ook gekregen, gewoon gratis van Fender Europe, dat vind ik best wel netjes.

Nu wat meer op gespeeld, maar hij is echt wel lekker!!!! Ik weet niet precies waar 't 'm in zit, ik denk vooral de speaker. De reverb op +/-2 is wel mooi, daarboven kan ik niet helemaal begrijpen.