PDA

View Full Version : Op zoek naar mijn ideale versterker



TjebbeBroek
10 augustus 2013, 18:59
Hallo,

Rond december 2013 wil ik met mijn band de officiële versie van ons nieuwe black metal album opnemen.
Het album is gebaseerd op het verhaal van Willem Barentsz op Nova Zembla.
Voor die opname ben ik opzoek naar een versterker die perfect bij de sfeer past van het album.

Het geluid moet koud/helder, maar niet te clean klinken. Het geluid moet elke noot zo goed mogelijk hoorbaar maken, dus ik ben niet opzoek naar een dik distortion geluid...Ook houd ik er niet van als het geluid te ''elektrisch'' klinkt.

Heeft iemand een goede tip voor mij? Welke versterker(s) zouden jullie aanraden?

-Tjebbe

the sure thing
10 augustus 2013, 21:21
Als je een geluid zoekt UITSLUITEND voor opnemen, huur dan de duurste Line6 19" rack die je kan krijgen.

caliban
11 augustus 2013, 14:40
http://www.youtube.com/watch?v=1WcsV7hQ1V4

Onmisbaar in dit topic!

Brum
11 augustus 2013, 20:46
Volgens mij is de ouwe 5150 zo'n beetje de standaard in de black metal, maar als ik naar je eisen kijk, ik zou zeggen: JCM800 2203/2204

Bijl
12 augustus 2013, 10:41
Het geluid moet koud/helder, maar niet te clean klinken. Het geluid moet elke noot zo goed mogelijk hoorbaar maken, dus ik ben niet opzoek naar een dik distortion geluid...Ook houd ik er niet van als het geluid te ''elektrisch'' klinkt.

Heeft iemand een goede tip voor mij? Welke versterker(s) zouden jullie aanraden?

-Tjebbe

Een Fryette (voorheen VHT) Pitbull Ultralead, met een Fatbottom 4x12. Achterlijk strakke drive met een nootdefinitie waarvan je je een ongeluk schrikt. Neem wel de versie met ingebouwde grafische EQ.

Guitar Candy in België heeft er geloof ik nog één staan.

arcane
12 augustus 2013, 11:41
Hallo,

Rond december 2013 wil ik met mijn band de officiële versie van ons nieuwe black metal album opnemen.
Het album is gebaseerd op het verhaal van Willem Barentsz op Nova Zembla.
Voor die opname ben ik opzoek naar een versterker die perfect bij de sfeer past van het album.

Het geluid moet koud/helder, maar niet te clean klinken. Het geluid moet elke noot zo goed mogelijk hoorbaar maken, dus ik ben niet opzoek naar een dik distortion geluid...Ook houd ik er niet van als het geluid te ''elektrisch'' klinkt.

Heeft iemand een goede tip voor mij? Welke versterker(s) zouden jullie aanraden?

-Tjebbe

Koud/helder en gedefineerd? Zoek je het geluid zoals Dissection het had? Dat waren volgens mij jcm 900's

TjebbeBroek
12 augustus 2013, 20:07
Koud/helder en gedefineerd? Zoek je het geluid zoals Dissection het had? Dat waren volgens mij jcm 900's

Euhm ja ongeveer wel. Ik denk dat het geluid van de band ''Taake'' al meer in de buurt komt van wat we willen hebben. Ken je die band? Dankje voor de tip! Ik ga eens even kijken!

arcane
12 augustus 2013, 21:18
Ja Taake is een van mijn favoriete bands. Maar persoonlijk vind ik dat niet echt een goed gedefinieerd gitaargeluid. Ze gebruiken erg veel gain.

arcane
12 augustus 2013, 21:22
En met te "elektrisch" bedoel je dan zoiets?

http://www.youtube.com/watch?v=yiqit9kPlr4

arcane
12 augustus 2013, 21:29
persoonlijk vind ik voor black metal het gitaargeluid van de latere Enslaved albums erg fijn. Dat is mijns inziens lekker gedefineerd, in ieder geval voor dat genre.

http://www.youtube.com/watch?v=Rcssy33l04Y

Volgens mij gebruiken ze peavey 5150's. Die hebben een erg droog karakter, dat vind ik persoonlijk wel mooi.

Han S
12 augustus 2013, 21:37
Wat is je budget?

arcane
12 augustus 2013, 21:38
Overigens heeft Khold ook wel een lekker kil geluid:

http://www.youtube.com/watch?v=bvt3IeMdrM8

Kan alleen niet achterhalen welke amps ze gebruiken.

Taake gebruikt overigens ook gewoon marshalls, ik weet alleen niet of ze met de 800 of de 900 spelen.

TjebbeBroek
13 augustus 2013, 00:33
Ja Taake is een van mijn favoriete bands. Maar persoonlijk vind ik dat niet echt een goed gedefinieerd gitaargeluid. Ze gebruiken erg veel gain.

Ah goede smaak! Taake is ook een van mijn favoriete bands. Daar heb je wel gelijk in inderdaad. Het geluid van Enslaved is wel erg helder en strak. Is ook een goede optie! Alleen klinkt de gehele mix wat te nieuw voor wat ik zoek qua geluid voor mijn band. Maar dat is gewoon een kwestie van mixen natuurlijk. De marshall JCM 800 series bevallen me ook wel! Daar kan je volgens mij ook nog wel wat meer dat oudere geluid uit halen.

TjebbeBroek
13 augustus 2013, 00:34
Helaas zitten we niet zo ruim wat betreft het geld. We zijn van plan om voor de officiële versie van het album de ''ideale versterker'' een tijd te huren. Ik heb niet genoeg geld om een goede versterker te kopen vrees ik..

arcane
13 augustus 2013, 14:28
Wat is je budget? Er zijn immers amps die gebaseerd zijn op de jcm's maar goedkoper zijn.