PDA

View Full Version : Rauwe en melodieuze (dubstep met zang!)



Fusion
10 augustus 2013, 18:38
Mn 2e poging tot dubstep. Ik vind t zelf n flinke stap vooruit. Geen overdreven compressie effecten meer op de eindmix. Met de uitmuntende Farisha op vocalen, bedankt! Kritiek welkom, laat me weten wat beter kan!


http://www.youtube.com/watch?v=V-OVEukU8H0

pasqual
10 augustus 2013, 19:46
Je hebt al eerder laten horen dat je een uitstekend muzikant bent. Maar dat was altijd gitaar gerelateerd. Persoonlijk heb ik niets met dubstep en hoewel dit best wel strak klinkt, heb ik hier helemaal niets mee. Dus of dit goed is....? Ik weet het niet. Zit je wel op het juiste forum? Ik bedoel dit niet vervelend maar ik denk dat je meer gerichte feedback gaat krijgen op een daarvoor bestemd forum.
Hoe dan ook, ik hoor dat het allemaal qua productie en balans wel snor zit maar of het werkelijk goed genoeg is? Aan mij ga je niets hebben in ieder geval;)

Fusion
13 augustus 2013, 10:25
Ha, thanks! Ja ik raak de laatste tijd de gitaar niet meer aan haha. Maar binnenkort weer paar diensten in de kerk spelen (ruim 1000 man) dus ik zal m weer moeten afstoffen haha. Thanks voor je commentaar :)

Martin_
13 augustus 2013, 11:18
Leuk gedaan. Persoonlijk vind ik de zang wat te veel vervormd. Vind het mooier als het er wat meer helder doorheen klinkt. Ook binnen dit genre.

Dribbel_
14 augustus 2013, 17:40
Ik mis die vette beukende kick. Deze kick is nogal lafjes. Dikke kick en bass erop en je bent een heel eind :)

Duhsjaak
15 augustus 2013, 03:34
Pascal en Dribbel vinden iets en dan vraag ik mij af of het misschien een generatieding is dat ik daar een beetje van afwijk.
Zou zo maar kunnen, want over het algemeen zijn die gasten niet dom.

Hou er dus rekening mee dat het heel goed kan zijn dat ik het niet goed zie.

Had hem gisteravond al even over de speakers en nu (vanzelf) over de koptelefoon. Ik had graag de dame ook een stuk normaal horen zingen, maar dat de vette klappen (waar ik normaal best de lol van in kan zien) nu ontbreken vind ik het geheel boven de middelmaat uit tillen. Als je gewoon doet wat iedereen doet, vind ik, is de lol er snel af.

Ik vind het dus eerder een pré dat het anders klinkt. En het klinkt voortreffelijk, dus niks te klagen.
Doe de dame de groeten. Misschien dat ze ook eens wat voor mij wil inzingen, want mijn zang is voorbij the best before date. Wordt mij verteld.
Go go go F. Ik vind het gewoon lekker.
Vriendelijke groet, Gus

Fusion
16 augustus 2013, 07:03
Dank heren! Duhsjaak ik weet dat jij altijd n groot voorstander bent van je eigen weg volgen, maar ik orobeer juist altijd de door anderen gebaande wegen te betreden. Ik bewonder je houding enorm maar ik wil me (in dit geval) zoveel mogelijk de stijlkenmerken eigen maken. Het is echt n vak apart al dat laag, reverb en compressie zo luid mogelijk in de mix te hebben en toch alles duidelijk te horen hebben.

Ik heb nog wel ff te gaan :)

Duhsjaak
17 augustus 2013, 03:02
OK, helder. Dan hebben Dribbeltje en Pascal helemaal gelijk: De volle blaf erop.
Neemt niet weg dat ik hiervan al erg heb genoten.
Vriendelijke groet, Gus

Cageman
17 augustus 2013, 10:08
Ik bewonder je houding enorm maar ik wil me (in dit geval) zoveel mogelijk de stijlkenmerken eigen maken.

Dit stukje deed me een beetje denken aan een van de weinige dubstep-achtige muziek die ik nog wel eens luister. De stijlkenmerken (minus de wereldmuziek invloed) van dit soort softere dub heb je zeker in je muziek zitten! Zonder de harde kick en zonder de agressie blijft het nog steeds binnen een genre. Dit:

http://www.youtube.com/watch?v=d8UqpSAPZbw

Ik vind jouw muziekje ook weer prima klinken trouwens. In zekere zin is dit, door de wat softere insteek, ook best relaxend. Persoonlijk ben ik niet zo'n fan van zweverige hoge vrouwenstemmen, maar dat ligt aan mij waarschijnlijk.
Dat je 'nog wel ff te gaan hebt' vind ik echt dikke onzin.

Groeten,

Merijn

Duhsjaak
17 augustus 2013, 10:26
..................................van dit soort softere dub heb je zeker in je muziek zitten! Zonder de harde kick en zonder de agressie blijft het nog steeds binnen een genre.
.................................................. ......................ben ik niet zo'n fan van zweverige hoge vrouwenstemmen, maar dat ligt aan mij waarschijnlijk.
Dat je 'nog wel ff te gaan hebt' vind ik echt dikke onzin.

Groeten,

Merijn

Even je bericht verminken. Sorry.

Voor zover mijn kennis gaat (zo diepgaand als zonnecrême) zijn er ook zachtere dubstep dingen.
De vraag is alleen voor wie maakt ie het? Nick name in acht nemend, gokte ik dat ie er expres op ietsje afwijkende manier mee in de weer is geweest.

Zweverige hoge vrouwenstemmen ergeren mij niet, zeker niet als ze daarna hun mond houden en aan het werk gaan (moet ik hier nog een smiley doen? Ehm....., nee, denk het niet)

Effe wat te gaan? Zeker. Wat mij betreft met een mooi volgend nummer, maar hijzelf denkt daar kennelijk anders over.
Ik ben het alvast met je eens. Maar eerlijk = eerlijk, laten wij ons vertellen wat we moeten doen?
Vriendelijke groet, Gus

Cageman
17 augustus 2013, 10:38
Effe wat te gaan? Zeker. Wat mij betreft met een mooi volgend nummer, maar hijzelf denkt daar kennelijk anders over.


Ik bedoelde zeker niet dat er geen volgend lied moest komen! Meer dat ik vind dat fusion al best op een degelijk niveau zit; hij leek zijn eigen werk met zijn uitspraak lichtelijk de grond in te boren.

Er zijn inderdaad ook uitzonderingen wat de hoge vrouwenstemmen betreft. Je bedoelt allicht zoiets als dit? Of niet? :soinnocent:


http://www.youtube.com/watch?v=O5dxC2VycF4

Dat vind ik dan wel weer fijn, zo dromerig.

Loeters,

Merijn

Duhsjaak
17 augustus 2013, 14:40
Nee sorry,
ben gewoon niet duidelijk genoeg geweest.
Het is een beetje oud stokpaardje.

Het volgende gaat over het stokpaardje en niet over jouw comment of op F's lied.
Stel:
Je schrijft drie nummers. En één is er leuk/goed gelukt. Waaraan ga je dan lopen schaven? Niet aan je beste nummer. OK. Er staat wel zo min of meer vast dat het nummer waaraan je schaaft waarschijnlijk het slechtste nummer is.
Wordt het daar beter van? Mogelijk.
Wordt het daarvan beter dan het beste nummer van de drie? No way!

Persoonlijk (!) vind ik dat dus zonde van de energie. Vooral om dat dat extra werk drie keer zoveel tijd kost als het schrijven van het lied.
In zo'n geval kun je beter twee nieuwe liedjes schrijven. Daarmee heb je de kans weer een heel leuk/goed gelukt lied te krijgen. Als je ooit zo in nood komt dat je ook je minder goede/slechte nummers moet aanspreken, kun je je energie er dan alsnog insteken.

Bijzondere omstandigheden (zoals schrijven in opdracht) daargelaten, geef ik altijd de voorkeur aan nieuw. DAT is het creatieve proces. De rest is ambachtswerk. Kliekjes opwarmen.

Dit is wat ik heb bedoeld.

Dat over mevrouwen was gewoon meligheid. Geen aandacht is het beste.

Kort: Heb je niet geprobeerd te corrigeren of geprobeerd je woorden ind e mond te leggen.
Ik vond een zachtere vorm van de soort muziek een verrijking, maar de man heeft zelf het laatste woord. Of de man en de dame.

Ik blijf jouw analyse snugger. En verwacht dat ie niettemin zijn eigen gang zal gaan.
Vriendelijke groet, Gus

Cageman
17 augustus 2013, 17:15
Ik zie nu dat we een knap staaltje langs elkaar heen praten hebben vertoond. Ik ben het iig met je eens. XD

Duhsjaak
17 augustus 2013, 20:46
Ik zie nu dat we een knap staaltje langs elkaar heen praten hebben vertoond. Ik ben het iig met je eens. XD

Geeft niks. Er gebeurt geen barst momenteel, dus dit valt niet op.
Er staat al dagen lang een bericht in de bas sectie. Iemand heeft last van een heet signaal. Nou ben ik dom en weet gelukkig niet waar het over gaat. Maar ik moet me zo inhouden om niet er bij te posten dat ik gewoon gek ben op hete signalen. Behalve op Gay pride. Dat dan ook wel weer.

Dus ja, als je bij dit niveau (bij mij dus) bent beland....
Is onze discussie voor twee beschaafde heren zo gek nog niet.

Aphelion Aura of hoe dat ook heet vind ik inderdaad heel apart/mooi. Ben benieuwd wat F ervan vindt.

Sorry Fusion!
Vriendelijke groet, Gus

paulusdeBKB
18 augustus 2013, 14:32
Ik vind dit inderdaad een grote stap vooruit! De drumbreak rond 2:30 mag wat spannender - dat zou ik echt nog even aanpassen als ik jou was, want dat is nu een natuurlijke spot om het liedje vroegtijdig af te zetten.

Verder ben ik onder de indruk van de geluidskwaliteit en de productionele geintjes!

Duhsjaak
18 augustus 2013, 22:14
Gast, Paulus, hoe kom je toch aan die messcherpe analyses? En dan ook nog in de helft van het aantal woorden dat ik nodig heb om mijn punt naar voren te brengen?

Die laatste vraag kan ik zelf al wel een beetje invullen, maar dat laat de eerste vraag onverlet.
Je bent een fijne gast. Ik ga er nog steeds van uit, dat F. zijn eigen koers uitstippelt, maar ik zou jouw bericht nog eens lezen. Als ik hem was.

Brengt ie iets authentieks, gaat ie miesmausen over hardere klappen. Luister Sjaak, moet je naar een kickboks school gaan. Zo, effe Amsterdams uitgehaald. En je weet, een Amsterdammer heeft gelijk. Punt.
Vriendelijke groet, Gus

Fusion
19 augustus 2013, 08:36
Haha, fantastische discussie heren :) Laat ik t bescheiden en arrogant brengen ;) Ik ben zo arrogant om te denken dat ik kan inschatten of mijn eigen weg gaan iets toevoegt binnen/buiten dit genre, ik ben zo bescheiden om te denken dat dat niet zo is. Nogmaals, ik waardeer de mening om je eigen ding te doen en je nergens wat van aan te trekken, maar ik ben van mening dat groepen mensen gezamenlijk min of mee ervoor zorgen dat onze oren/hersenen bepaalde combinaties als aantrekkelijk bestempelen. En dat uit zch min of meer in de diverse genres en stijlen die zich ontwikkeld hebben. Uiteraard zijn er baanbrekers die nieuwe stijlen ontwikkelen maar ik schat de kans dat ik dat ben op vrijwel nihil. Dus ik begeef me graag min of meer (zeker in de elektronische muziek) binnen de gebaande paden. Althans voor dit genre (ik heb genoeg eigenzinnige elektronische en noisy dingen gedaan maar dat terzijde). En vergeet niet, het was ook een STIJLOEFENING. Ik wil me de wobbles en growls eigen maken, omdat ik ze te gek vind :)

jannest
19 augustus 2013, 17:01
Haha, fantastische discussie heren :) Laat ik t bescheiden en arrogant brengen ;) Ik ben zo arrogant om te denken dat ik kan inschatten of mijn eigen weg gaan iets toevoegt binnen/buiten dit genre, ik ben zo bescheiden om te denken dat dat niet zo is. Nogmaals, ik waardeer de mening om je eigen ding te doen en je nergens wat van aan te trekken, maar ik ben van mening dat groepen mensen gezamenlijk min of mee ervoor zorgen dat onze oren/hersenen bepaalde combinaties als aantrekkelijk bestempelen. En dat uit zch min of meer in de diverse genres en stijlen die zich ontwikkeld hebben. Uiteraard zijn er baanbrekers die nieuwe stijlen ontwikkelen maar ik schat de kans dat ik dat ben op vrijwel nihil. Dus ik begeef me graag min of meer (zeker in de elektronische muziek) binnen de gebaande paden. Althans voor dit genre (ik heb genoeg eigenzinnige elektronische en noisy dingen gedaan maar dat terzijde). En vergeet niet, het was ook een STIJLOEFENING. Ik wil me de wobbles en growls eigen maken, omdat ik ze te gek vind :)

type naam plug in in en je vind een tut op youtube
tig of zo
wobble ze

Fusion
19 augustus 2013, 17:41
Ja maar een growl is niet zo makkelijk, daar heb je fm synthese voor nodig. En ik beperk me tot freeware vsts.