PDA

View Full Version : afstellen PU (humbucker in halspos)



olaf 77
9 augustus 2013, 19:42
Ik heb een godin met een Custom Godin Humbucker in de halspositie. Nu vind ik dat de lagere snaren te veel overheersen in de klank.
Waar moet je op letten bij het afstellen van de hoogte van de schroefjes in het element, wat zijn jullie ervaringen?

Groet,

Olaf

Tabula Rasa
9 augustus 2013, 21:55
Kan je het element niet gewoon in zijn geheel aan de baskant laten zakken? Schroefje naast het element wat losser draaien.

Plant
9 augustus 2013, 22:12
Druk de buitenste 2 E-snaren in op de hoogste positie (fret), afstand snaar/polepiece moet dan minimaal 2 à 2.5mm zijn (richtwaarde). Dat stel je af met de elementschroeven zoals hierboven beschreven. Check dan of voor de binnenste 4 snaren die afstand ook klopt (radius) en corrigeer dat zonodig met de polepieces.
Voor snaren die relatief harder klinken de afstand vergroten. Dus niet bij de zachter klinkende snaren de afstand verkleinen.

olaf 77
10 augustus 2013, 10:00
Druk de buitenste 2 E-snaren in op de hoogste positie (fret), afstand snaar/polepiece moet dan minimaal 2 à 2.5mm zijn (richtwaarde). Dat stel je af met de elementschroeven zoals hierboven beschreven. Check dan of voor de binnenste 4 snaren die afstand ook klopt (radius) en corrigeer dat zonodig met de polepieces.
Voor snaren die relatief harder klinken de afstand vergroten. Dus niet bij de zachter klinkende snaren de afstand verkleinen.

Zodra ik er eens voor kan gaan zitten ga ik het proberen. Dank je wel..

Olaf