PDA

View Full Version : Ibanez DL5 gemod.



ateng
9 augustus 2013, 00:36
Gisteren een Ibanez DL5 gekocht voor een paar tientjes via marktplaats en moet zeggen het klinkt te gek! Alleen de delaytijd gaat maar tot 400 ms en dat vond ik een beetje jammer. Maar vond via google een mod om de delaytijd te verdubbelen door alleen maar een extra D-RAM chip bij te doen. Vandaag dus maar een D-RAM chip bij een gewone onderdelen-elektronika winkel gekocht en mijn pedaal gemodificeerd. Ben er heel blij mee en zit nu op mn pedalboard naast een Ibanez TS9 en SD9, Arion SCH-1, Voodoo Vibe en een FV-300L. Zo zie je maar weer... het hoeft niet duur te zijn om iets te gek te laten klinken!

BamBuFan1
9 augustus 2013, 00:59
Ik heb een paar jaar terug dezelfde modificatie gedaan aan mijn DL5 (nogmaals dank aan onze favoriete moddereter alhier voor het beschikbaar stellen van de goede chip). Het pedaal werd er een stuk veelzijdiger door. Best grappig dat die 400ms extra zo'n verschil kunnen maken.

Little Jay
9 augustus 2013, 09:56
Dat zijn dan weer van die dingen waarbij je afvraagt waarom de fabrikant dat niet meteen fabrieks-af heeft gedaan... voor de produktiekosten hoeven ze het volgens mij niet te laten.

Anyway, hoeft zeker niet duur te zijn om goed te klinken! Ik probeer al jaren allerlei dure delays, maar blijf steeds terugkeren naar m'n goedkope Tonelock-series DE-7! (Zelfde geldt trouwens ook voor m'n Tonelock TS-7!)

BamBuFan1
9 augustus 2013, 16:57
Dat zijn dan weer van die dingen waarbij je afvraagt waarom de fabrikant dat niet meteen fabrieks-af heeft gedaan... voor de produktiekosten hoeven ze het volgens mij niet te laten.

Tja, als je per pedaal €0,05 kunt besparen, en je laat 500.000 stuks maken...


Anyway, hoeft zeker niet duur te zijn om goed te klinken! Ik probeer al jaren allerlei dure delays, maar blijf steeds terugkeren naar m'n goedkope Tonelock-series DE-7! (Zelfde geldt trouwens ook voor m'n Tonelock TS-7!)

Je hoeft absoluut niet veel uit te geven om leuk te klinken. Zeker in deze tijd staat veel kwaliteitsspul voor een appel en een ei te koop, en als je zelf een beetje handig bent mod je gewoon dingen naar je eigen smaak.

Little Jay
9 augustus 2013, 16:58
Tja, als je per pedaal €0,05 kunt besparen, en je laat 500.000 stuks maken...


Dan maak je het pedaal toch €0,10 duurder! :D