PDA

View Full Version : Look Mom, no talent!



RockAgainst
8 augustus 2013, 23:14
Beste gitaarliefhebbers,

Hierbij zal ik me voorstellen, ik ben RockAgainst, 22 Jaar en woon in Noord-Brabant.

Ik heb een zeer grote interesse in muziek en dan vooral Rock-’n-roll (Heeft vast iedereen hier, maar toch)

Ik heb altijd al wat met muziek willen doen, maar…

Ik ben niet ‘’muzikaal’’. Ofja, dat denk ik zelf. En heb het me aan laten praten. En er is natuurlijk de vraag: ‘’Wat is muzikaal’’?

Ik ken veel bands, teksten en het verhaal erachter. Stijlen, genre’s en de cultuur.

Met de techniek erachter ben ik minder ‘’bekend’’. Noten, akkoorden, toonladders… Ik weet maar half wat het betekent. Of nog minder.

En dan nog een ding: Ritme. Ik ben een a-ritmische boer.

Ik wilde rond mijn 12 al gitaar spelen, maar mijn ouders namen dat niet serieus en zeiden: ‘’Jij bent toch a-muzikaal’’. En toen ik 17 was kreeg ik interesse in Basgitaar (vooral omdat ik in een band wilde spelen, en deze gewild waren). Ik was heel enthousiast, en dacht: ‘’Met dat ding oefenen, een band beginnen met vrienden (hadden we weer wat te doen, ipvv alleen maar wat hangen), andere artiesten ontmoeten.

Dus ik nam een proefles, was even leuk maar toen moest ik in een eenvoudig-ritme spelen. Dat ging goed (Hoe dat komt weet ik zelf ook niet) dus zei de man: Mooi, en nu nog maar een keer. Dat werd hem niet, dus nog wat proberen. Uiteindelijk zei hij: ‘’Ik wil je niet ontmoedigen, maar zorg eerst maar dat je ritme leert spelen.’’

Met de staart tussen mijn benen ging ik daar weg. Het was dus niet voor mij weggelegd. Ik kon proberen om ritme te leren, maar opgeven en ‘’klagen’’ was natuurlijk veel makkelijker.

We kregen later thuis een gitaar. Een familielid wilde het ook, en in hem hadden ze meer vertrouwen. Mooi, kon ik er ook mee spelen. Ik speelde wat ‘’rifjes’’, maar kwam niet verder. Zoals waarschijnlijk 2700 andere ‘’gitaristen’’ (alleen in Nederland al).

Oké, genoeg ‘’familie-drama’’ en gezeik: