PDA

View Full Version : Rivièra Paradise jam



Stratman70
8 augustus 2013, 22:32
Altijd al eens mijn eigen versie van dit nummer willen opnemen.
Het is eigenlijk gewoon wat gejam over de backingtrack, mijn eigen stijl, eigen geluid (dus geen standje vier op de elementenschakelaar, maar gewoon brug en halselement, zoals ik het mooi vind) en toen GAAN met die banaan en vooral NIET de grote SRV man willen nadoen! (al zou ik het willen, dan nog niet! Lukt nooit!)

Gewoon dus mijn eigen ding... enjoy!

Rivièra Paradise (https://soundcloud.com/stratman70/rivi-ra-paradise)

ateng
9 augustus 2013, 00:01
Kan er niks aan doen maar omdat ik de originele versie ken ga je het toch vergelijken. Je wil SRV niet nadoen maar zo te horen is het je niet helemaal gelukt want je probeert toch wat uit de originele na te spelen... misschien niet precies maar wel de de herkenbare dingen.

Stratman70
13 augustus 2013, 10:35
Natuurlijk moet het nog wel Rivièra paradise blijven, dus heb ik er wat zaken van SRV in gelaten, maar dan toch ook weer anders gespeeld.
In ieder geval dank voor het luisteren en je reactie!

arnoldtims
13 augustus 2013, 11:15
Ik vind het wel lekker klinken hoor. het kabbelt mij wel iets te lang door, pas op het laatst ga je los.
Dit soort schema's vind ik altijd moeilijk om vol te spelen, ik heb wat meer leidraad nodig.

Stratman70
15 augustus 2013, 20:58
Hey arnoldtims, thanks voor het luisteren en je reactie! Tof dat je het wel lekker vindt klinken! Ik heb er zelf ook wat moeite mee hoor, om echt iets boeiends over zo'n schema te spelen.

Duhsjaak
15 augustus 2013, 21:59
Hi S
Ik heb vaker een volledig afwijkend standpunt. Soms is het makkelijker om daarmee voor de draad te komen dan op andere momenten.

Hier geldt dat ook weer. SRV was een genie. Kijk naar wat zijn broer doet. In wezen niet ècht bijzonder, maar de manier waarop het wordt gedaan, swingt als de tering.

SRV heeft dat nog faktor 10.

Een flink aantal dingen die hij heeft gedaan, zijn eenvoudige blues grooves, die iedere Jan Lul nog kan spelen. Maar de manier waarop....

En binnen dat veld wil jij je onderscheiden? Ik vind je een vreselijk goed spelende gitarist. En (niet maar) daarin zit nog ontwikkeling. Deviant gedrag op GN (van mij) of niet, van SRV kan dat niet worden gezegd.

Laatst vroeg ik hem wat ie ervan vond, maar hij nam niet echt de moeite daar op verstaanbare manier over te praten.

Mijn mening? Sla andere paden in. Je hebt een mooi verhaal te vertellen. Zolang je je blijft bewegen in de schaduw van iemand die de intuïtieve, rake lik tot in de perfectie heeft beheerst, blijft men je daarmee vergelijken.
Ik heb geen idee over welke muziek je zou 'moeten' spelen hè! Maar ik vind het een beetje 50 tinten om je iedere keer te onderwerpen aan SRV.

Ethisch opererende/zich van de grootste gemene deler onderscheidende gitaristen, daarvan zijn er nooit genoeg. Dus er valt nog wat te doen voor jou. Het duurt tot xxminuten en xx seconden voor je losgaat? Zal best, maar je gaat los. Chapeau!
Keep on keepin' on S! Ik ben fan.
Vriendelijke groet, Gus

Stratman70
19 augustus 2013, 09:46
Hey Gus,
Wederom superbedankt voor het luisteren en je nimmer te evenaren manier van reageren. Super!
Ik zal niet snel nummers van de SRV man zomaar gaan coveren, maar deze stond al jaren op mijn lijstje, met eigenlijk het idee wat jij (juist andersom) bedoelt; ik moest eens een nieuwe weg inslaan: spelen over een jazzy backing, vond ik dus iets waar een hoop uitdaging in ligt, want ik kan geen noot jazz spelen (daar snap ik helemaal niks van, van die muziek), dus kan het altijd verrassend worden, zowel positief als negatief; het kan allerlei kanten op, maar standaard jazzy zal het bij mij nooit worden, dus vandaar dat ik deze uitdaging aan wilde gaan.
Maar ik deel je mening hoor: SRV coveren zal zelden tot nooit leiden tot verbetering van het bewuste nummer.

Ik vond het in ieder geval eens leuk om te doen.
Nogmaals bedankt!

Duhsjaak
20 augustus 2013, 02:53
Je hebt altijd wel een mooie klank. Ik vind dat dikke pret.
Daar wordt naar mijn smaak te weinig aandacht aan gegeven. Er zijn liedjes, die ik alleen heb gemaakt om van een bepaalde klank van een gitaar te kunnen genieten. Zodat die klank maximaal uitkwam.

Er zijn hier (gelukkig) gitaristen, die dan van nature lijken te hebben. Eén bonuspunt extra wat mij betreft.
Hij staat weer op hoor!
Vriendelijke groet, Gus

Stratman70
22 augustus 2013, 19:24
Gaaf dat je m'n klank ook benoemt. Ik ben daar inderdaad ook wel heel erg mee bezig om 'm zo uniek mogelijk te krijgen 9al heb ik dan nog een weg te gaan) en dan is het mooi dat het ook in een reactie benoemd wordt. Tof! Thanks!