PDA

View Full Version : KittyHawk 2x 60



kingnothing
7 augustus 2013, 11:19
Hallo, ik kan een KittyHawk 2x60 gaan proberen in de oefenruimte.
Ik verwacht er veel van, zeker omdat ik een klein transistor eindversterker gewend ben (8008 Mashall) die het overigens wel zeer goed doet al 15 jaar!!! ook op oorlogssterkte :punk:
Kan iemand mij wat vertellen over deze versterker en dan ook het aansluiten van de speakers.
Op de achterkant hebben ze het nl over ''main speaker'' en ''speaker'', dit zowel uiteraard aan linkerkant en rechterkant. Het is een echte dual head zo te zien met 2 trafo's

Bedankt alvast.
Grtz Gerben, fijne dag!!

tommus42
7 augustus 2013, 12:21
Twee 4x12 kasten, per kant uiteraard:ok:

Rooker
7 augustus 2013, 12:27
IIg niets aansluiten en zetten voor je zeker weet dat je het goed doet. met verkeerde impedantie kan er een hoop mis gaan.

kingnothing
7 augustus 2013, 12:29
Yes, dat is de situatie ghehe

kingnothing
7 augustus 2013, 12:30
Twee 4x12 kasten, per kant uiteraard:ok:

Ja, dat is de situatie ghehe

kingnothing
7 augustus 2013, 12:32
IIg niets aansluiten en zetten voor je zeker weet dat je het goed doet. met verkeerde impedantie kan er een hoop mis gaan.

Yes, bedankt, Er zit een switch achterop de Kitty 4-8 ohm.
Ga eerst meten voordat ik de boel onder spanning zet
Grtz

Harm
7 augustus 2013, 15:15
Hallo, ik kan een KittyHawk 2x60 gaan proberen in de oefenruimte.
Ik verwacht er veel van, zeker omdat ik een klein transistor eindversterker gewend ben (8008 Mashall) die het overigens wel zeer goed doet al 15 jaar!!! ook op oorlogssterkte :punk:
Kan iemand mij wat vertellen over deze versterker en dan ook het aansluiten van de speakers.
Op de achterkant hebben ze het nl over ''main speaker'' en ''speaker'', dit zowel uiteraard aan linkerkant en rechterkant. Het is een echte dual head zo te zien met 2 trafo's

Bedankt alvast.
Grtz Gerben, fijne dag!!

Altijd main speaker pakken, kijk idd even naar de impedantie...
Ik heb er zelf jaren lang eentje gehad, niets mis mee... aparte kanten, apart aan en uit te zetten.
Het is gewoon een degelijke eindtrap...

Harm

kingnothing
7 augustus 2013, 16:09
Bedankt voor jullie reactie allen, ben al naar de oefruimte geweest en daar aangekomen zag ik dat 1 van de 2 lampen aan de linkerkant niet gloeien:( op de stand-by stand.
Heb dus nog geen id hoeveel meer 'punch' ik zou krijgen met een echte buizeneindbak.
Heb inmiddels wel een id hoeveel meer kilo's je krijgt met een buizeneindbak:seriousf:

Wees gegroet,
Gerben

Gearjunkie
7 augustus 2013, 16:18
Alle buizen gloeien ook niet even hard. Gewoon voelen of de buis warm wordt, dan gloeit ie dus....

kingnothing
7 augustus 2013, 18:47
Alle buizen gloeien ook niet even hard. Gewoon voelen of de buis warm wordt, dan gloeit ie dus....'

Zou die ook niet iets moeten opgloeien dan, de andere 3 grote + 4 kleintjes deden dat alle wel

Grtz Gerben

Gearjunkie
7 augustus 2013, 19:18
Nee hoor, dat is zeker niet altijd even goed te zien. Mocht een buis niet gloeien doet de versterker het waarschijnlijk niet.