PDA

View Full Version : Barbecue Party en Een beetje fantasie



Cageman
6 augustus 2013, 22:43
Hallo allen,

Ik heb weer twee liedjes gemaakt de laatste dagen. De eerste was op verzoek van m'n zwager. Een zo griezelig mogelijk stukje muziek maken. Of het echt griezelig is, weet ik niet, maar raar en een tikkeltje bizar lijkt ie me zeker.
In het tweede liedje heb ik ervaren hoe lastig het is om een goede shuffle te drummen. Ik ben gegaan voor een tikkeltje bluesy. Het thema past (geheel toevallig) wel een beetje bij de nodige frustraties die hier op het forum hangen rond originaliteit wel/niet. :sssh:

Barbecue Party:


http://www.youtube.com/watch?v=eFtv3p_wq08

Een beetje fantasie:


http://www.youtube.com/watch?v=awjNhs0aNMc&feature=youtu.be

Ik hoor graag wat men van de liedjes (of een van de twee) vindt!

Loeters,

Merijn

Duhsjaak
7 augustus 2013, 10:01
Hier ga ik nog eens even naar luisteren op mijn gemak. De enige hier die een soort doemsurf doet is Tidalwave Sideburns en it takes some getting used to.
Maar dan heb je ook wat.
Tot....
Vriendelijke groet, Gus

Cageman
16 augustus 2013, 11:14
Ondanks dat ik uitblink in bescheidenheid, ga ik toch opdringerig om aandacht vragen: is er al een mening ingedaald? :$

Groeten,

Merijn

Duhsjaak
17 augustus 2013, 03:00
Inderdaad, bescheidenheider dan dit krijg je ze niet. En de suspense (ook bij jou met deze lange wachttijden) is killing natuurlijk.

Ik vind de eerste eng. Dubbel eng: Als je ooit in het brandwondencentrum bent geweest, ga je helemaal nooit meer barbeknoeien.
Maar, bewust of niet, de tweede vind ik enger. Vervreemdend in zijn eenvoud. De combi tekst bijna opzeggen en weirde rifjes?

Mijn favoriet is nummer twee.
En, techniek, dus geen muziek, clipt er nou het een en ander in track 1?
Je bent echt een veel zijdig mannetje C!

De volgende keer ga ik er weer vrolijk voor zitten als je iets post. Ik ben ook erg benieuwd hoe je muziek uitvalt als je niet zo druk aan het dollen bent!
Maar mij heb je weer blij gemaakt!
Vriendelijke groet, Gus

Cageman
17 augustus 2013, 10:28
Bedankt voor de reactie. :) Ik ging inderdaad kapot van de spanning. :crazyhappy:

Dat de 'zang' zo drammerig is geworden hangt ook samen met het iets vreemde riffje. Valt sowieso al lastig over te zingen, laat staan door mij. Het resultaat mag dan eenvoudig klinken, voor mij was het inspelen dat zeker niet; vooral de drums. Mijn complimenten aan drummers die strak en tot in het oneindige kunnen blijven shuffelen.

In bbq party zit in de stem hier en daar wat geclip en in een aantal nootjes van de kalimba (en misschien in het hardere stuk, maar dat zal me dan weer een worst zijn). Met die kalimba was het op zich al erg lastig om hem hoorbaar te maken in de mix.

Bedoel je met het 'druk dollen' de stik/ruftgeluiden in de tweede track, of wat? Dat soort dingen hou ik er altijd in hoor. :)

Groeten,

Merijn

Duhsjaak
17 augustus 2013, 20:53
Ja, fijn dat je dat erin houdt.

Ik bedoelde een beetje dat als je iets express enger maakt, een beetje spelen met de sfeer.
Dat soort dollen.

Of dat altijd tot aansprekende muziek leidt kun je een heel verhaal over houden, maar dit doen doorgaans alleen de mensen die van muziek maken of componeren houden. Er zit ook iets van zelfrelativering in.

Problemen met bepaalde instrumenten zijn bekend, die prikken niet door de mix. Trucje is dan de rest ietsje terug te draaien.

Ik trek mij eerlijk gezegd van dit soort dingen ook weinig aan.

Ik heb er van genoten!
Vriendelijke groet, Gus

paulusdeBKB
18 augustus 2013, 14:37
Ik heb alleen het tweede liedje geluisterd, anders zit ik helemaal zo lang op dit forum op deze mooie dag :)

De tekst en het onderwerp spreken me enorm aan! Muzikaal vind ik het ook best te pruimen, al zou ik graag eens een liedje van je horen dat is ingespeeld door een echt goeie drummer. Dat zou je muziek in mijn ogen naar een heel nieuw niveau tillen. Maar goed, je hebt er overduidelijk lol in om alles zelluf te doen, en dat waardeer ik dan ook weer...

Kefding
18 augustus 2013, 15:18
Ik kan er eigenlijk weinig inhoudelijks over zeggen, bizar is 't zeker, maar laat ik dat nu net leuk vinden! Er is al zoveel honderd keer uitgekotste meuk die allemaal dezelfde afgezaagde regeltjes handhaven die veel muziek van tegenwoordig zo oersaaaaai maken dat dit een welkome afwisseling is. Ik krijg een ongemakkelijk gevoel bij het beluisteren van deze twee "liederen", en dat is goed. Ik zou zeggen: ga vooral door en blijf eigenzinnig!

Cageman
18 augustus 2013, 23:04
Leuk :) Positieve geluiden.

@Paulus:
Grappig dat je de tekst wat vindt. Songteksten maken is nooit m'n beste kant.

Over een eventuele drummert: zoals je al zegt heb ik er lol in om zoveel mogelijk alles zelf te doen. Dat de 'kwaliteit' hierdoor wat minder is, heb je ook weer gelijk in. Zolang ik zelf de keuze maak om het zelf te blijven doen, zal ik de kritiek wat betreft deze kwaliteit ook best slikken. :hippie:
Misschien dat ik eens ergens op een geschikte plek op het internet een drumloos liedje neerzet, zodat iemand daar een lekker strak ritme op kan slaan.

@Kefding:
Fijn dat het bij jou z'n doel bereikt heeft. :) Doorgaan zal ik zeker! Eigenzinnig blijven is wel altijd iets waar ik probeer niet teveel naar te streven. Soms is het een beetje vechten tegen geforceerd overkomen.


Bedankt voor het luisteren en de reacties beiden!:soul:

YannickH
19 augustus 2013, 00:08
damn dat eerste doet me denken aan screamerclauz van toen ik nog in de speedcore scene zat... heeft ook van die gestoorde creepy melodieën.
het is wel muziek die 99% van de wereld niet aan kan horen maar hier heb je een stukje:
https://www.youtube.com/watch?v=ajwx5obDrNQ (0:40)
https://www.youtube.com/watch?v=NqY64FAy9Iw
gestoorde muziek en schiet me niet dood om deze te delen ;)

vind je filmpjes het wel erg goed gemaakt man! heel knap!

Cageman
19 augustus 2013, 22:37
damn dat eerste doet me denken aan screamerclauz van toen ik nog in de speedcore scene zat... heeft ook van die gestoorde creepy melodieën.
het is wel muziek die 99% van de wereld niet aan kan horen maar hier heb je een stukje:
https://www.youtube.com/watch?v=ajwx5obDrNQ (0:40)
https://www.youtube.com/watch?v=NqY64FAy9Iw
gestoorde muziek en schiet me niet dood om deze te delen ;)

vind je filmpjes het wel erg goed gemaakt man! heel knap!

Jezus terror.. Dat is echt heel creepy. Die hele scene daarzo ook. Ghe ghe ghe. :angry: Ik zie zeker de link met bbq party ja.

Bedoel je met de filmpjes de muziek, of echt de filmpjes.. Want die zijn vrij simpel met foto's in movie-maker hoor xD
Bedankt voor de reactie en het luisteren. :)

YannickH
19 augustus 2013, 23:23
ik vind de muziek vooral knap gedaan. echt cool :p

Heffie
22 augustus 2013, 16:15
Met name Een Beetje Fantasie vindt ik erg grappig. Beetje Spinvis on acid ofzoiets. Ik mag het bij tijd en wijle graag horen! Het voorkomt dat de boel zachtjes in slaap wordt gesust :cheerup:. En opzettelijk vals spelen in Barbeque Party? Sinds The Butthole Surfers' Lady Sniff mag dat gewoon;).

Ik ben weer in de gelegenheid om het een en ander op m'n gemak te luisteren en er gebeuren nog genoeg leuke dingen op dit forum. Yay!

Cageman
22 augustus 2013, 18:08
Hee nog een reactie. Fijn dat je het leuk vindt. :)
En inderdaad, ik heb het idee dat het aflopen van de vakantie er langzaam voor zorgt dat er weer iets meer activiteit op komst is. Want het heeft wel een tijdje op z'n gat gelegen xD

Loeters,

Merijn

B~Rock
23 augustus 2013, 11:48
BBQ: gewoon leuk
Fantasie: erg coole shit! Ik hoorde hier idd. ook wel een beetje Spinvis-vibe in. het klopt ergens van geen kant en daar door klopt het juist.

Persoonlijk vind ik het qua intstrumentatie (m.n. drums) misschien ook wel precies zoals het moet zijn. De drumcomputer en het lichte houtje-touwtje gevoel dat ik er bij heb vind ik eigenlijk wel charmant...

Cageman
25 augustus 2013, 00:34
Geinig die spinvis vergelijkingen. Kan ik me ook wel in vinden. Ik heb het overigens wel zelf ingedrumd, op een elektrisch drumstel dan wel. Dat maakt het vooral houterig denk ik ook ja xD

Bedankt voor het luisteren en de reactie. :)