PDA

View Full Version : Even inspelen...



SGO
6 augustus 2013, 13:52
Mijn naam is Serge en ben sinds mijn 9e actief op alles wat 6 snaren heeft. Klassiek opgeleid met 6 graden. op mijn 11e ontdekte ik dat ik een absoluut gehoor heb en snel kon naspelen wat ik hoorde. Enorm gemakkelijk omdat je geen noten meer hoeft te lezen, enorm moeilijk omdat je elke oneffenheid (niet goed gestemd instrument) meteen hoort.

Ben in het bezit van een 4-tal gitaren
1) Helmut Hanika uit 1983 (c-25), tot mijn grote verdriet erg gehavend
2) Ibanez SA120 Electische gitaar, waar ik hoogstzelden op speel
3) Alhambra 5P CW semi akoestisch (door de weekse oefengitaar)
4) Taylor K24VE KOA Grand Auditorium Acoustic (toppertje voor de rustige momenten)

Stijlen:
Van Dire Straits tot Django Reinhardt tot Pat Metheny.

Wat ik op dit forum doe? Ik zoek soul mates op twee fronten:
1) Gitaren 1 en 4. Mijn Hanika is zo gehavend dat ik op zoek ben naar een nieuwe 'oude'. Mijn Taylor is nog zo nieuw dat ik op zoek ben naar iemand die deze ook heeft om wat ervaringen uit te wisselen;
2) Ik ben op zoek naar soul mates die ook Django en Pat spelen.

Ben benieuwd naar de reacties.

groet,
Serge

Cageman
7 augustus 2013, 11:22
Welkom Serge!

Ik kan je gelijk vertellen dat je met zulke skills hier eigenlijk weinig te zoeken hebt. Behalve dan ons 'nederige niet absoluten' tips geven.
En ik zorg er ook gelijk even voor dat ik voortaan m'n vibrato-pedaal nog wat heftiger instel, zodat het voor jou lastiger (minder simpel) wordt om de onzuiverheden in mijn spel op te sporen. Hehe, ik lul maar wat.

Ik ben benieuwd naar de muziek die je maakt! Ben wel in voor wat gypsy jazz.
:B (Ik weet het, dat is geen zigeuner, maar het gaat om het idee.)

Groeten,

Merijn

HaroldA
7 augustus 2013, 11:37
Welkom! :ok:

Interessant Hanika topic: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?132069-Nieuwe-oude-gitaar-Helmut-Hanika-(info-gezocht!)

tommus42
7 augustus 2013, 12:08
Mmmm, ik zou een goedkope chinees proberen. Gemiddeld goed met toevalstreffers. Misschien kun je investeren in een element... (wat gitaren betreft)