PDA

View Full Version : een keer geen gitaar



duckman
5 augustus 2013, 22:48
Sinds mei een nieuwe laptop en besloten om mijn software maar eens allemaal legaal te houden ;-)
Dus Prosonus Studio One Professional gekocht en dit bevalt me erg goed.
Veel schetswerk gemaakt voor nieuwe songs, enkele bijna klaar, dus die volgen...
Maar vanavond was ik aan het rommelen met een drumsound na wat beats te hebben gemaakt voor een ander nummer. Van het een kwam het ander en na 2 uurtjes hadden we dit :-) Geen gitaar, wat loops en toetsen. Ik gebruik een Line6 KB37 met Podfarm 2 plugin voor de bassynth, de rest is stock Studio one instruments (vintage keys)...
Het is eeeuh.,,.weeer wat anders, maar vond het wel geinig om te delen. https://soundcloud.com/duckman66nl/whitemencantdance

cheers, Arjan

Cageman
5 augustus 2013, 23:18
Klinkt erg goed. Verrassend ook. Beetje spacend met een lekker stevige drammende beat eronder. Ook knap dat je het nog zo'n rock-achtige feel hebt kunnen meegeven ondanks dat het allemaal elektronisch is. Goed werk! :ok:

knarph.nl
6 augustus 2013, 00:38
Heftige drums!

duckman
6 augustus 2013, 11:17
Bedankt voor de reakties Cageman en Knarph!

Luc-O
6 augustus 2013, 14:21
Cool, lekkere 'bezwerende' vibe. Een modulatietje had er voor mij nog wel in gemogen en ik hoor ook wel een zanglijn. Dus de moeite waard om verder uit te werken!

duckman
7 augustus 2013, 12:18
Thanks Luc-O, ik had geen plannen met dit, maar misschien ga ik er mee aan de slag.

Duhsjaak
7 augustus 2013, 20:58
Hi D
Klinkt verd**d goed!
Maak er een backing van en je zit gebeiteld.
Loodzware klappen. Ben gewoon jaloers!
Vriendelijke groet, Gus

knarph.nl
9 augustus 2013, 04:07
Cool, lekkere 'bezwerende' vibe. Een modulatietje had er voor mij nog wel in gemogen en ik hoor ook wel een zanglijn. Dus de moeite waard om verder uit te werken!

Als jij een zanglijn hoort Luc-O, is het wellicht een idee om dat zelf uit te werken en erover heen te leggen?
Iets 'horen' betekend vaak talentvolle originaliteit. En die meestal ook de moeite waard is.
Ik geef maar 'n suggestie hoor. Misschien ziet Duckman dit wel helemaal niet zitten.

zoldergitarist
11 augustus 2013, 08:07
Klinkt lekker, ik krijg af en toe een beetje het Deep Purple gevoel.