PDA

View Full Version : line 6 POD XT met Boss FC-50 midi controller



ArnoVisser
5 augustus 2013, 18:36
Wie o wie kan mij helpen??

Ik wil graag mijn Line 6 POD XT als multi-effect gebruiken in mijn live-set, Les Paul door een Marshall JCM800.
Ik had geen footcontroller erbij, dus een midi-pedaal aangeschaft, een BOSS FC-50.
Maar het werkt niet zoals ik wil.

Wat ik wil is de effecten toewijzen aan een knop op het midi-bord. Dus bijvoorbeeld een boost onder knop 1, een chorus onder knop 2 enz enz.
Op deze manier kan ik mijn effecten aan-en uitschakelen op elk gewenst moment, zonder dat ik van preset moet veranderen.

Want dat is nou net het probleem: Ik kan wel makkelijk van preset wisselen; elke preset in mijn POD is gelinkt met een knop op het pedaal. Maar dan zou ik weetikhoeveel presets moeten instellen om de boel te gebruiken zoals ik wil.

Ik wil namelijk niet de versterker-modellen gebruiken; slechts de effecten. Ik denk dat het niet kan met dit bord, maar misschien weet iemand mij meer te vertellen.

gr.,
Arno

harrie-beton
6 augustus 2013, 00:03
De Boss FC-50 doet alleen aan MIDI Program Changes. Als je de effecten aan en uit wilt moet je een gewoon line6 shortboard gebruiken of per rij een preset maken op je boss-50 met onder iedere preset een effect aan.
De shortboard is duur maar wel degelijk.

Een XT is een amp modeler, heb je niet het verkeerde apparaat? Line6 levert een m9 of m13 en die kan wat jij wilt.

ArnoVisser
6 augustus 2013, 19:10
bedankt voor je reactie, Mark

ik dacht inderdaad al zoiets, maar wilde het even van een ander horen.
De POD is een prima apparaat; ik gebruik het al een aantal jaren voor home-recordings.
Maar wilde nu eens proberen het in mn live-set toe te passen.

Nogmaals bedankt voor info!

gr.,
Arno

dml
7 augustus 2013, 08:31
De Boss FC-50 doet alleen aan MIDI Program Changes. Als je de effecten aan en uit wilt moet je een gewoon line6 shortboard gebruiken of per rij een preset maken op je boss-50 met onder iedere preset een effect aan.
De shortboard is duur maar wel degelijk.

Een XT is een amp modeler, heb je niet het verkeerde apparaat? Line6 levert een m9 of m13 en die kan wat jij wilt.

Beetje kort door de bocht. Met de FC-50 kun je wel Control Changes versturen, alleen niet met de footswitches die er op zitten. Op de achterzijde vind je vier aansluitingen om extra footswitches en/ of expressiepedalen aan te sluiten. Daarmee kan je dus effecten aan en uitzetten zoals jij dat wilt, je hebt alleen een paar extra footswitches nodig.

harrie-beton
7 augustus 2013, 10:48
Dank voor de aanvulling.
Met een pod xt live op Marktplaats ben je goedkoper uit dan losse controllers kopen.
Een xt live is een xt met shortboard in 1. Deze zijn tien jaar oud en niet duur meer.