PDA

View Full Version : Stripje mahonie voor neckreparatie Epiphone Les Paul



leeuwevi
5 augustus 2013, 15:38
Hi guys,

Ik ben al een paar keer prima geholpen door mede-forum leden en heb zelf ook al iemand kunnen helpen. Hoe tof is dat!

Nu zit ik met hetvolgende probleem. Ik heb een Epiphone Goldtop Les Paul gekocht met een gebroken kopplaat. Het is een "mooie breuk" die ik waarschijnlijk prima kan lijmen. Nu heb ik op Youtube gekeken en ik zag een filmpje waarin ze de achterkant van de hals een heel klein beetje uitfreezen in de langsrichting van de breuk en er dan een klein stripje mahonie inlijmen. Dat wordt vervolgens weer mooi glad afgewerkt en de breuk is onzichtbaar gerepareerd. Stripje is hooguit 3 cm lang en 1 cm breed en max 0,5cm dik. Kon het filmpje dat ik het eerst zag niet meer vinden, maar in het bijgaande filmpje doen ze het op vergelijkbare wijze.

http://www.youtube.com/watch?v=EdjHboSPCzg

Wie o wie kan mij helpen aan zo'n stripje? Uiteraard wil ik er een vergoeding tegenover zetten.

Cheers,

Han

stijnkenens
5 augustus 2013, 16:07
Die strips zijn wel een pak dikker dan een halve cm !
Die lopen helemaal door tot bijna onder de toets en tot vlak onder de kopfineer.

En ik zou ook eerder de ander kant opwerken: eerst sleuven frezen, en daarna houtjes op maat maken.

Trouwens zo'n perfect recht afgebroken kop, haaks op de houtdraad, weiger ik meestal te lijmen, of het moet een heel dure gitaar geweest zijn. Kopshout verlijmen resulteert bijna nooit in een goede verlijming !



s.

leeuwevi
5 augustus 2013, 22:43
Bedankt voor de tip, ga ik zeker proberen, maar waar haal ik dat mahonie latje vandaan? Any ideas?

ErikH
6 augustus 2013, 17:18
In zwolle zit iemand die dat wel heeft. Hij is hier ook lid van het forum. Hij kan van alles leveren in allerlei houtsoorten. Dat van jou zal ook wel moeten lukken. Je mag hier geen reclame maken, maar het moet nooit moelijk zijn om 'm te vinden :-)

barno
6 augustus 2013, 17:26
ik zou trouwens geen mahonie gebruiken maar maple, zoals in het filmpje ook trouwens. is stuk strammer dan mahonie. en is in zowat elke houtzaak te krijgen.

Is wel geen eenvoudige operatie hoor.