PDA

View Full Version : SG in een LP case?



Cinaed666
5 augustus 2013, 15:21
Hello,

Ik heb onlangs een Gibson SG gekocht die ik niet helemaal vertrouw in bijgeleverde gigbag. En ik krijg er natuurlijk niet al mijn kabels etc in. Ik ontdekte ook al een kleine chip in de finish op de achterkant door mijn strap die ik erbij stak. Ik heb een hardcase van Stagg voor mijn LP en ik probeerde ze er net in te steken. Ze past er vrij knus in, maar ze heeft nét iets meer speling dan de LP waardoor ik ze een half centimetertje kan bewegen als ze erin ligt. Waar ik me ook zorgen om maar is omdat ze veel dunner is, de plaats waar de neck en body komen "zweeft" omdat ze onder een kleine hoek erin zit. Zou dit veilig zijn en maak ik me gewoon teveel zorgen, of beter niet? De case gaat goed dicht maar ik weet het niet of ik ze zo zou meenemen.

arcane
5 augustus 2013, 15:36
Het is duidelijk dat je veel waarde hecht aan je gitaar. Ik zou in jouw geval een passende koffer aanschaffen.

Riny
5 augustus 2013, 15:44
Ben het helemaal met arcane eens.
Zelf heb ik ook voor al mijn gitaren goed passende koffers aangeschaft.
Kost een paar centen maar is altijd nog goedkoper dan een nieuwe gitaar aan te schaffen.
Het zou inderdaad zonde zijn wanneer ze zou beschadigen.

kwispelhond
5 augustus 2013, 15:51
Een niet goed passende koffer bied geen goede bescherming. Het aller belangrijkste is dat de diepte goed is, als de koffer dicht is zit je hals vastgeklemd maar als de zware body dan nog verder kan vallen....., simpel omvallen van de koffer is dan al genoeg om rampen te veroorzaken en daar zijn genoeg verhalen over. Lang verhaal kort, koop een passende koffer, hoeft niet duur te zijn als het maar goed past. Let er bij een Gibson ook op dat de hals aan beide kanten ondersteund is en het gedeelte onder de body met de juiste hoek om de body helemaal te ondersteunen (bij Gibson zit de hals onder een hoek op de body). Geen "Fender-style" koffer voor gebruiken dus.

Hotpepper01
5 augustus 2013, 17:17
Niet doen... ik denk dat een te ruime koffer nog slechter is dan een gigbag. Je zult je voor je kop slaan als er daardoor een breuk ontstaat. Investeer in een goede koffer. Je gitaar is het waard.
Een bekende dozenschuiver uit Duitsland (begint met een T) heeft wel een paar aardige. Kost maar een paar tienen.

http://www.thomann.de/nl/gator_deluxe_case_vintage_sgstyle.htm

of

http://www.thomann.de/nl/thomann_elite_case_sg_1.htm

Braindead
27 augustus 2013, 21:01
N.a.v. dit topic. Het is toch niet zo dat ieder Les Paul model een ander soort koffer heeft? Dus wat Cinaed666 zegt over dikte van de body is dus betrekkelijk... Of vergis ik mij en heeft een custom (dikker dan studio) een andere case?

ErikH
27 augustus 2013, 21:53
Je zou natuurlijk ook er voor kunnen kiezen om een stukje schuim te halen bij de lokale stoffenzaak en dat bij de koffer in te doen als vulstuk. Dan zit de gitaar in elk geval stevig op zijn plek in de koffer, maar als het voor veelvuldig gebruik is kan je volgens mij het beste een goed passende koffer kopen.

Harry
28 augustus 2013, 11:16
gelukkig is er tegenwoordig internet. Als ik vroeger een gitaar en een koffer had die niet helemaal bij elkaar pasten dan ging ik met schuim en oude handdoeken aan de slag. En voila, het is niet zo moeilijk....


(en in een tijdperk waarin allerlei goedkope koffers worden aangeboden is het nog veel makkelijker)