PDA

View Full Version : Shred for peace



Barret Wallace
27 juni 2003, 11:30
Ok dit is men laatste impro over de backing track peace :P ( voor de nieuwkomers dit was een backing waar meerdere forum leden een impro over hebben opgenomen )

Omdat de backing zo saai is blabla heb ik het maar kort gehouden ;)

anyway hier is de mp3 :

http://members.lycos.nl/shakeel2001/shredforpeace.mp3


Let me know what you think of it :)

delphiro
27 juni 2003, 11:50
strak gespeeld!

is het begin legato of allemaal 'gepicked'?
0.08 is erg vinnie moore met zo'n teruglopende 'bas'
stukkie 0.25-0.29 vind ik erg cool, ook leuk hoe de tweede gitaar er doorheenkomt.
Verder zou ik er wel een paar tremelo of boventoon acties in willen horen.

Waar staat de begeleiding? ik wil ook wel eens wat proberen :)

Mithrandir
27 juni 2003, 11:58
hehe, waar staat de begeleiding niet, zoek maar eens op peace of peace.mp3 in het sounds forum, dan kom je nog een paar topics tegen en links naar de backing track.

@barret: heb hem nog niet geluisterd, heb geen geluid op mijn werk.

Bins
27 juni 2003, 11:58
Ik vind het cool hoe de ene gitaar blijft doorklinken, terwijl de ander dan verder speelt. Jammer dat die noot ineens "afgekapt" wordt, misschien moet je hem rustig laten faden. Of een stukje harmonized meespelen, dat zou vet zijn. Alleen die hele snelle loopjes verdrinken naar mijn mening een beetje in de gain, waardoor je niet echt goed hoort wat je aant doen bent.
Maar al met al:
Vette shit dude!! :dance:

Barret Wallace
27 juni 2003, 12:37
strak gespeeld!

is het begin legato of allemaal 'gepicked'?
0.08 is erg vinnie moore met zo'n teruglopende 'bas'
stukkie 0.25-0.29 vind ik erg cool, ook leuk hoe de tweede gitaar er doorheenkomt.
Verder zou ik er wel een paar tremelo of boventoon acties in willen horen.

Waar staat de begeleiding? ik wil ook wel eens wat proberen :)

Thanks voor de reacties dudes 8-) !

het begin is allemaal gepicked, hmm tremolo en boventonen helemaal niet aan gedacht meer joh wellicht in een volgende impro :P

de begeleiding staat ergens op dit forum als degene die hem geupload hem eraf heeft gehaald moet je maar ff een seintje geven dan load ik hem weer up


Ik vind het cool hoe de ene gitaar blijft doorklinken, terwijl de ander dan verder speelt. Jammer dat die noot ineens "afgekapt" wordt, misschien moet je hem rustig laten faden. Of een stukje harmonized meespelen, dat zou vet zijn. Alleen die hele snelle loopjes verdrinken naar mijn mening een beetje in de gain, waardoor je niet echt goed hoort wat je aant doen bent.
Maar al met al:
Vette shit dude!!

Ja fade out zou veel mooier zijn, het klopt dat die snelle loopjes verdrinken in de gain dit komt doordat ik men v-amp rechtstreeks heb aangesloten op men pc en tijdens het opnemen schudden men arme pc speakertjes als ik ''bassy gemute tonen'' speel :-(

veel mensen zeggen dat ik dan men v-amp volume of line in wat zachter moet zetten maar dan komt de lick zo leeg en zacht uit de opname

delphiro
27 juni 2003, 13:10
kan 'm niet meer vinden want in de dikke topic (van 12 blz) krijg ik dit

The requested URL /~hoed/roadkill/peace.mp3 was not found on this server.

dus als iemand 'm ergens online heeft staan?

Barret Wallace
27 juni 2003, 13:12
ik zet em zo wel ff voor je online

Barret Wallace
27 juni 2003, 13:40
here ya go

http://members.lycos.nl/shakeel2001/hippiepower.mp3

momentje lycos doet wierd

delphiro
27 juni 2003, 14:43
yep.. binnen, bedankt!

(ik had inderdaad een paar keer een 404 pagina maar nu deed ie 't)

Barret Wallace
27 juni 2003, 16:02
er zit trouwens 1 out of key noot ergens wie em raadt krijgt een virtueel Bre€zahtje :razz:

Guitarfreak
27 juni 2003, 16:07
op 0.28...

Barret Wallace
27 juni 2003, 16:16
op 0.28...

precies

alsjeblieft !! http://www.netdrinks.com/images/products/476230_1.jpg :razz: :razz: :razz:

Negative K3 fan
27 juni 2003, 16:23
ik had hem ook gehoord, alleen neit de moeite genomen om te posten, ik wil ook breezer het liefst zon smirnoff-breezer (die zijn er tegenwoordig ook)

maisy
27 juni 2003, 16:55
Let me know what you think of it :)


mooi.. maar vond de vorige versie mooier.

Swan
27 juni 2003, 18:25
dat van t opnemen ligt niet aan je speakertjes..je neemt toch niet op met een mic voor die speakertjes? misschien beter met koptelefoon opnemen... ik had hetzelfde probleem met mijn V-Amp...of je zet em te hard bij het opnemen en dan krijg je dit soort geluid uit palmmutes en veel gain....of je zet em te zacht en t klinkt erg leeg :(
als je wat minder bass instelt als je gaat opnemen dan je normaal hebt tijdens het spelen scheelt al iets....
verder misschien met minder volume opnemen en dan enhancen met cooledit pro ofzo...

cool gespeeld verder....vind alleen die sweeps op het eind er niet zo heel erg lekker uit komen? (t zijn toch sweeps?)

Barret Wallace
27 juni 2003, 18:37
dat van t opnemen ligt niet aan je speakertjes..je neemt toch niet op met een mic voor die speakertjes? misschien beter met koptelefoon opnemen... ik had hetzelfde probleem met mijn V-Amp...of je zet em te hard bij het opnemen en dan krijg je dit soort geluid uit palmmutes en veel gain....of je zet em te zacht en t klinkt erg leeg :(
als je wat minder bass instelt als je gaat opnemen dan je normaal hebt tijdens het spelen scheelt al iets....
verder misschien met minder volume opnemen en dan enhancen met cooledit pro ofzo...

cool gespeeld verder....vind alleen die sweeps op het eind er niet zo heel erg lekker uit komen? (t zijn toch sweeps?)

Thanks for the comment dude
tja v-amp.. he voor 160 euro heb je altijd wel wat kuts in je geluid so better buy that powerball soon :razz:

op het einde zijn geen sweeps is gewoon alternate picking (16de)

Phoenix Rising
27 juni 2003, 19:07
Hey tof gedaan man, coole sound wat voor gitaar & versterker heb je gebruikt? Verder natuurlijk ook lekker gespeeld :)

Ik zal ook is ff aan de slag gaan met die backing track, jammer dat ik de boel alleen niet kan opnemen :cry:

Swan
27 juni 2003, 19:26
ja klopt voor de 160 euro klinkt t goed.....jammer dat ze dit probleem van high gain palm mutes er nog steeds uit hebben gehaald van versie 1 naar 2...

BTW ik heb mn salaris gezien op mn contract :o misschien wordt t echt n Engl :D

slayurrr
27 juni 2003, 19:49
ENGL is echt zwaar bruut, me leraar heeft nu zon ding dus ik zit er altyd lekker mee te spelen :-D .

BTW over het muziekje: zeker lekker gespeelt enzo maar niemand verw8 ook anders van barret :wink: verder ist net waarvan je houd, ik vind het erg leuk om naar te luistere dus! :cool:

Barret Wallace
27 juni 2003, 20:08
Thanks for the comments dudes!


Hey tof gedaan man, coole sound wat voor gitaar & versterker heb je gebruikt? Verder natuurlijk ook lekker gespeeld :)

Ik zal ook is ff aan de slag gaan met die backing track, jammer dat ik de boel alleen niet kan opnemen :cry:

hey phoenix ik heb een jackson sl3 en een v-amp gebruikt

hey waarom koop je geen v-amp kost ''maar'' 160 euro en met met een line in kabeltje doe je em in je soundcard en je kan meteen opnemen


ja klopt voor de 160 euro klinkt t goed.....jammer dat ze dit probleem van high gain palm mutes er nog steeds uit hebben gehaald van versie 1 naar 2...

BTW ik heb mn salaris gezien op mn contract misschien wordt t echt n Engl

hhaha damn zou echt te cool zijn gewoon een ENGL op je kamer wordt het een 4 x 12 stack met powerball :o ?




BTW over het muziekje: zeker lekker gespeelt enzo maar niemand verw8 ook anders van barret verder ist net waarvan je houd, ik vind het erg leuk om naar te luistere dus!

hahaha dat is nog eens een compliment :D

Swan
27 juni 2003, 20:50
hmmm nou zo goed verdien ik nou ook weer niet ;)
5150 is ook (Y)

Predator
30 juni 2003, 10:37
op 0.28...Hey eeeeeeh... Deze noot zou daar gewoon kunnen passen hoor, niks mis mee. Er zit geen enkele foute noot in Barry en Freak! Die noot is misschien niet zo BEDOELD denk ik. Dat ging gewoon per ongeluk ofsow, maar hij klinkt echt niet mis. :wink:

Ik vind het echt goed gespeeld man, je sound vind ik ook best dope al verzuipen noten soms in je gain. Als je die V-Amp wat zachter zet krijg je een zachtere opname ja, maar als je die opname dan NORMALIZED is het misschien gefixed. Anywaze... Zorg in ieder geval dat je em niet zo zacht hebt dat je teveel ruis hoort.

Heel soms speel je een tikkie off-beat (vooral het legato in het begin) maar op zo'n snelheid vind ik dat iemand die 2,5 jaar speelt dat wel mag. De licks die je speelt zijn namelijk niet alleenmaar op en neer in een toonladder ofsow, er zit meer logica in dan dat. Ik vind het zelfs best melodieus klinken, leuk voor een SOLO naast de basislijn ofsow.

Dude, ik check je morgen wel bij les, daarna moeten we echt nog even afspreken ofsow, anders zie ik je tot eind Augustus niet meer :( .

Barret Wallace
30 juni 2003, 10:41
Hey thanks for the comments 8-)

Hoe bedoel je legato bij het begin??? alles is gepicked ;)



we moeten inderdaad ff afspreken voordat je loos gaat :)

Predator
30 juni 2003, 10:44
Het klinkt erg legato man, maar goed.. De eerste lick bedoel ik, die klinkt soms een beetje te layed back, net iets te langzaam towards the ends...

Swan
30 juni 2003, 11:14
sjakie kom ff onlaaaaain ik snap geen fuck van die tracker :oops:

Barret Wallace
30 juni 2003, 17:13
[quote=Guitarfreak]op 0.28...Hey eeeeeeh... Deze noot zou daar gewoon kunnen passen hoor, niks mis mee. Er zit geen enkele foute noot in Barry en Freak! Die noot is misschien niet zo BEDOELD denk ik. Dat ging gewoon per ongeluk ofsow, maar hij klinkt echt niet mis. :wink:
quote]

hey die op 28 secs is een C# die hoort er volgensmij niet hoor :-?

Tymon
30 juni 2003, 22:21
hey die op 28 secs is een C# die hoort er volgensmij niet hoor

Kan best wel hoor, ligt er maar aan van welke toonladder je uitgaat. Klinkt inderdaad een beetje raar omdat je voor de rest van de solo blijft hangen in 1 ladder.

Tof gespeeld voor de rest.

Barret Wallace
1 juli 2003, 22:49
Thanks for the comment 8-)

hmm ik ging niet echt uit van een ladder meer op gevoel :cool:

die c# kan dus wel yeah

sunday violence
2 juli 2003, 13:00
pff hee die eerste lick en de allerlaatste zijn errg impressive! :o

Barret Wallace
3 juli 2003, 20:17
hehehe :lol: thanks 8-)

Gert-Jan
5 juli 2003, 09:53
He Barret,

Misschien een oude koe............. maar heb jij die backing track van "peace" nog voor mij. Lijkt me een te gekke jamtrack.

Barret Wallace
5 juli 2003, 10:18
voorwaarde is wel dat je je jamsessie over deze track ff hier post he ;)

here it is :

http://members.lycos.nl/shakeel2001/hippiepower.mp3

Gert-Jan
5 juli 2003, 11:01
Thanks, kan ff duren want mijn strat is momenteel in de revisie :-(

Barret Wallace
5 juli 2003, 11:03
Thanks, kan ff duren want mijn strat is momenteel in de revisie :-(


hmm klote :-(