PDA

View Full Version : Shinei Fuzz Wah



DOLBY
18 januari 2002, 11:39
Heeft iemand ervaring met dit pedaal? zo ja, wat is je oordeel.

Dirk_Hendrik
12 april 2003, 11:45
Even een oud topic omhoogschoppen.

Ja ik heb er een (met dank aan Telecastermaster) en ben er erg mee in mijn nopjes. Is een erg gave doos. Het schema zat keurig aan de binnenzijde geplakt dus hij was in een uurtje van dood naar weer werkend.

Mitch
12 april 2003, 11:59
Erg leuk speelgoed ! Wah is niet best, kan alleen gebruikt worden i.c.m. de fuzz eigenlijk, maar de fuzz is 'one of a kind'.
Pardon: two of a kind, want er zit een mid-scooped en mid-boosted fuzz op. Die laatste komt het best door de mix, da's duidelijk...

telecastermaster
14 april 2003, 15:33
Ja ik heb er een (met dank aan Telecastermaster) en ben er erg mee in mijn nopjes. Is een erg gave doos. Het schema zat keurig aan de binnenzijde geplakt dus hij was in een uurtje van dood naar weer werkend.


Doet ie het weer Dirk_Hendrik?? Das mooi!! dat heb je snel gedaan.
Hoe is de fuzz??? Wat ik me ervan kan herinneren is dat de wah idd niet zo gelweldig was. Niet bepaald een Jim dunlop. (nou ja dat kan ook wel eens een voordeel zijn. Die wah's klinken ook wek allemaal het zelfde door al die cry babies)


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: telecastermaster op 2003-04-14 14:59 ]</font>

Mitch
14 april 2003, 19:54
Ik heb er ergens nog een korte opname van op de harde schijf.
Geef anders via privé bericht je mail, kan ik je 'm posten.

Mitch
26 april 2003, 22:16
Hé Dirk, ik heb sinds vandaag een Sobbat FB3, is een twee-kanaals fuzz, waarvan de octave-kant vrijwel identiek is aan de mid-boosted fuzz kant van de Shin-Ei, maar dan beter instelbaar. Als je dus nog eens degelijke vervanging zoekt....

Shin-Ei heeft trouwens onder een hoop merknamen geproduceerd. Kwam gisteren op eBay weer een nieuwe tege: Tele Star. Zelfs de originele doos die er bij zat komt overeen :smile:
Ook al eens Jax gezien, Apollo....

Dirk_Hendrik
27 april 2003, 12:38
Ik weet het. De bekendste is, afgezien van Shin Ei toch wel Companion. Krijg je die FZ2 neg een beetje verkocht?

Sobbat??? Klinkt qua naam een beetje als een Fuzz voor een orthodox Joodse Rabbi :smile:

Dirk_Hendrik
27 april 2003, 12:43
ff ebay doen,

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&amp;item=2525404637&amp;category=41 422

grappig hoor. Inderdaad weer exact zo'n doos.

Er ging gistren trouwens op ebay duitsland een Mica Wau Wau Machine uit voor 21 euro. Mica is 1 van de eerste bedrijven die voor Ibanez effecten bouwde. Het ding zage er dan ook ne zou uit als de Ibanez Wau Wau. Jammer dat ik die veiling even gemist heb. Geen Geld. Blijkbaar nog een geheim stukje vintage.

Dirk_Hendrik
27 april 2003, 12:43
ff ebay doen,

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&amp;item=2525404637&amp;category=41 422

grappig hoor. Inderdaad weer exact zo'n doos.

Er ging gistren trouwens op ebay duitsland een Mica Wau Wau Machine uit voor 21 euro. Mica is 1 van de eerste bedrijven die voor Ibanez effecten bouwde. Het ding zage er dan ook ne zou uit als de Ibanez Wau Wau. Jammer dat ik die veiling even gemist heb. Geen Geld. Blijkbaar nog een geheim stukje vintage.

PeArLjAm
27 april 2003, 13:36
Cool die sobbat fuzz, ik zag hem gister volgens mij op http://www.tonetoyz.de als het goed is. Leek me een cool apparaat, fuzz en octaaf in 1. Waar heb je hem gekocht Paul?? Ben wel benieuwd.

Mitch
27 april 2003, 14:02
@Dirk: ja, leuk hè, die oude rommel. Bij mij staat Shin-Ei trouwens direct boven Companion op de doos. Waarschijnlijk Japans voor metgezel ?
Inderdaad grappig hoe die productie toen liep, je komt nog eens wat tegen.
Die FY2 is waarschijnlijk afgeleid van een oude Gibson fuzz, heeft ook zo'n wigvorm.
De Sobbat is echt een opgewaardeerde Shin-Ei, beetje zoals er ook veel gemoderniseerde fuzzfaces zijn (Roger Mayer, Fulltone...)

@PJ: we hebben het over dezelfde, de FB3. Zoals al beschreven, het is duidelijk een silicon trans. fuzz, geen germanium bak. Vind ik persoonlijk ook wel wat lekkerder.
Stand één is een normale fuzz, veel sustain, redelijke definitie, wel wat ruis.
Stand twee is de octaver. Door de mid-controle beter doseerbaar dan mijn Shin-Ei. Zéér ruisarm, redelijke sustain, weinig octave bij powerchords, maar op de hogere snaren of hoger op het fretboard begint de pret.
Als we nog eens afspreken krijg je 'm zeker te horen !

Mitch
27 april 2003, 14:07
O ja: ik heb 'm bij musicToyz gekocht, was goedkoper.
Ik had die Duitsers een keer gemaild, omdat bij hun de overdrives en fuzzes allemaal anders geprijsd waren en de FB3 het duurste was van allemaal: 250 E. Bij musictoys waren ze allemaal $149.
Ze mailden terug dat de Amerikanen een goed deal hadden gekregen van de Japanners, maar dat het met invoer dan nog steeds goedkoper was om bij hun te kopen.
Dat eerste klopt : bij mijn fuzz zat een Japans foldertje met alle pedalen en prijzen: prijzen verschilden en de FB3 was de duurste. Waarschijnlijk wil Sobbat dus een beetje voet aan de grond krijgen in Amerka en beginnen ze met stuntprijzen.
Het laatste klopt niet: incl. verzenden heb ik nu $168 betaald en zlefs als de douande en de Belastingdienst me nog op het spoor komen ben ik nog steeds goedkoper uit :smile:

PeArLjAm
27 april 2003, 14:33
Op 2003-04-27 13:07, schreef Seymour Paul:

Het laatste klopt niet: incl. verzenden heb ik nu $168 betaald en zlefs als de douande en de Belastingdienst me nog op het spoor komen ben ik nog steeds goedkoper uit :smile:



gaat dat nou goed bij musictoyz bestellen? Ik wil ook nog wel watbestellen, maar dat gaat via de creditcard neem ik aan? Hoe lang duurt het voordat het hierzo is? Dan moetik eens de creditcard van mn pa lenen, weet niet of hij daar zo blij mee is :grin:

Mitch
27 april 2003, 15:31
Sash had pech met zijn Menatone Red Snapper: pas na meerdere mailtjes bleek dat ze in bestelling waren.
Bij mij ging het perfect: de goedkoopste verzendmethode gekozen (USPostal), staat 7-14 dagen voor, maar hij was binnen 6 dagen binnen.
Goedkoopste verzendingsmethode is interessanter, omdat je evt. invoerrechten en BTW berekend worden over het totale bedrag, dus incl. verzendkosten.
Bestellen gaat via cc inderdaad. Heb de mijne ook uitsluitend aangeschaft om dingen via internet te kunnen bestellen.


Musictoyz heeft dus tot nu toe één stem voor en één stem tegen :grin:

PeArLjAm
27 april 2003, 21:26
Op 2003-04-27 14:31, schreef Seymour Paul:

Goedkoopste verzendingsmethode is interessanter, omdat je evt. invoerrechten en BTW berekend worden over het totale bedrag, dus incl. verzendkosten.



hmm dat lijkt me juist een nadeel of ben ik nou dom, je betaald dan toch meer omdat et ook over de verzendkosten verrekend wordt? Nou ja, ik ga musictoyz zowieso een keer proberen, ik mail wel even of ze het product in stock hebben, dat was bij sas mis gegaan.. :grin:

Mitch
27 april 2003, 23:36
Ja, jij bent dom :grin:
Als je een pedaal koopt voor 150 en daar 18 aan shipping bij op moet tellen, of je moet er 24 bij optellen.... neem over beide bedragen 19 % BTW.... welk bedrag blijft dan het laagst ?

Juistem !

Mailen of het in stock is heb ik niet gedaan, waaghals die ik ben. Ik heb het idee dat ze ed site wat beter bijwerken, zie wat vaker "coming soon" en dat soort dingen.