PDA

View Full Version : Zomerse akoestische popsong



Luc-O
5 augustus 2013, 10:53
Hi guys and gals,

Liedje geschreven en opgenomen en heel benieuwd wat jullie ervan vinden!

https://soundcloud.com/senseduo/sense-card-of-life-320-kbps

Grtz Luc

paulusdeBKB
5 augustus 2013, 16:53
Klinkt lekker hoor! De intentie van de zangeres in het eerste couplet is wel een beetje over the top. Leuke bridge met lift!

olaf 77
5 augustus 2013, 18:42
Ik vind het een heerlijk zomers plaatje. Kan wat mij betreft zo op de radio. De zangeres doet voor mijn gevoel een beetje teveel haar best maar dan ben ik eigenlijk al aan het zeuren.

Groet

Olaf

Luc-O
5 augustus 2013, 19:42
Thanks guys! We wilden het Amerikaans laten klinken en daar hoort over the top een beetje bij haha. Rihanna in 'Diamonds', dát is pas over the top. ;-). En op de radio, nou graag!

Duhsjaak
5 augustus 2013, 22:22
Zonder een van de andere GN'ers te kort te willen doen, hoor ik toch ook hier erg duidelijk dat er geen genoegen wordt genomen met het stuk dat wordt voorgesteld. Voorbeeld:
Ik zou niet duidelijk genoeg zingen. Een ander zou niet strak genoeg spelen. Of juist teveel op de tel.

Stel je nou toch voor dat er een wereld is, waarin al dit soort verschillen allemaal zijn weggepoetst. Waarin mijn dictie niet slordig is. Mijn stem weer klinkt alsof ik 21 ben.

Waarin jij bedoelt Amerikaans te klinken, maar toch door iedereen wordt gewaardeerd.

Dan klinken we allemaal hetzelfde. Dood- en doodvervelend. Laten we vooral genieten van de verschillen. En als we het zelf anders hadden gedaan? Soit! Laat dat dan maar horen.

Sorry voor deze rant and rave, maar laten we genieten van de verschillen. De reden dat ik rekenen verschrikkelijk vind, is dat de uitkomst bij voorbaat vaststaat. Hier is dat een ongewis proces. Muziek, dans, schilderen, dichten? Niet rationeel. Gelukkig maar.

Ik zou het dus anders hebben gedaan. Gefeliciteerd! Koop er een brood voor.

Jij bent ik niet en daarom vind ik het leuk naar je/jullie muziek te luisteren. Omdat het anders is. En het zit gewoon goed in elkaar.
En laat haar stem maar haperen en hijgend als een Heinekens paard het teveel aan adem afblazen. Als jullie hiermee kleur geven aan jullie muziek, als dit de vormtaal is, jullie duimafdruk is, het 'eigene' aan jullie muziek, mag ik aannemen dat jullie dit leuk vinden.

Leve de verschillen! Wat zou het tering saai zijn anders. Hier op GN, en in het algemeen in de muziek.
En ik hoop dat jullie nog lang jullie ding blijven doen. Over the top (OTT)? Kijk eens naar Freddy Mercury. Daarna is alles normaal. De wereld stopt echt niet met draaien hoor!

Graag dus OTT. Het kan me niet gek genoeg zijn.
Volgende keer ga ik lekker weer luisteren.
Keep on keepin' on!
Vriendelijke groet, Gus

duckman
5 augustus 2013, 22:38
Mooie produktie, goed liedje en goed gespeeld! Kan zo op de radio...moet je sturen naar Chiel ofzo.... top!

Luc-O
6 augustus 2013, 09:05
@Gus: amen! ;-)

@duckman: thanks!!

Baker
15 augustus 2013, 21:20
Inderdaad, leuk en vrolijk lied, mooie productie, en die bridge met lift zoals het hier zo mooi genoemd wordt maakt het liedje wat spannender. Nice.

Luc-O
16 augustus 2013, 09:04
Thanks Baker! We hebben er inmiddels ook een clipje bij:

http://youtu.be/epe_YAbyXT4

Kim Wilson
16 augustus 2013, 09:14
Wauw, wat een leuk liedje!

gitaarvrouwtje
16 augustus 2013, 09:23
Leuk :) vrolijk, op zich niet "mijn" muziek. Maar das niet belangrijk :)

Klein puntje voor zangeres ( als je een amerikaanse sound wilt) let op de engelse uitspraak, vooral het woordje you is soms te joe
En in charge, is ook echt tshardzje en geen tsjarstsh , en persoonlijk houd ik niet van " trucjes" in zang maar das modern he die hijgjes en kreuntjes dus trek je dr lekker niks van aan wat ik zeg)
Beetje muggenziften hoor, maar t zou t net dat beete optillen voor mij als dat iets meer eruit wordt gehaald :)
( we zijn nu eenmaal hollanders ik raak dat zelf ook niet altijd kwijt dat accentje )
Vooral doorgaan zo :)

Luc-O
16 augustus 2013, 10:56
Wat leuk die reacties nog ineens!

@gitaarvrouwtje bedankt voor je inhoudelijke reactie, uitspraak is idd superbelangrijk en blijft lastig om helemaal accentloos te doen. Ik hoor zoveel wat achteraf nog beter/anders had gekund, maar ik ga me pas zorgen maken als dat niet meer zo is haha!

gitaarvrouwtje
16 augustus 2013, 11:38
Wat leuk die reacties nog ineens!

@gitaarvrouwtje bedankt voor je inhoudelijke reactie, uitspraak is idd superbelangrijk en blijft lastig om helemaal accentloos te doen. Ik hoor zoveel wat achteraf nog beter/anders had gekund, maar ik ga me pas zorgen maken als dat niet meer zo is haha!
Jah achteraf hoor ik altijd dingen en soms zelfs jaaaaren later nog,..maar hey het blijft een " work in progress" en dat is nu juist de lol ervan he :)

Stratman70
22 augustus 2013, 08:42
Hey Luc, je weet al wat ik er van vind, maar bij deze nogmaals chapeau man! Erg leuk nummer, het zit goed in elkaar zowel qua gitaar als zang als compositie.

Duhsjaak
22 augustus 2013, 09:36
Eens met Strat.
Maar een extra bonuspunt voor een strawberry zangeres.
Weet niet of het Amerikaans is, maar Engels is het zeker, die uitdrukking.
Klaar, niet meer aan kloten. Op naar de volgende.
Succes!
Vriendelijke groet, Gus

Heffie
22 augustus 2013, 15:47
Ben het eigenlijk met iedereen hierboven eens!:) Super gedaan en zoals Duhsjaak al zei: niks meer aan doen en op naar de volgende!

B~Rock
22 augustus 2013, 16:02
+1, keep it going!

Fusion
22 augustus 2013, 17:50
Wat een mooi intro!! Heerlijk zeg. lekker poppy. Heerlijke gitaarpartijen, echt! Vind alleen de korte leads wat in de categorie 'gepingel'. De zangeres doet idd af en toe te veel haar best. De snare is ook wat te dof. Mooie brug. Dit zit goed in elkaar qua song en arrangement :)

Ik heb er met plezier naar geluisterd.

Luc-O
22 augustus 2013, 21:02
Dank aan eenieder!!! :-) :-) de song krijgt inmiddels behoorlijk wat airplay, we zijn uitgenodigd voor het Radio 1-programma Opium waar we 21 of 28 september live te horen zullen zijn.

Heffie
23 augustus 2013, 08:18
Cool! Met 10 tekens!

Duhsjaak
23 augustus 2013, 08:34
Zeker cool. En een heel behoorlijk programma dat Opium.
Dat overstijgt smalbandige doelgroepen. Je zult verbaasd zijn wie daar allemaal naar luisteren.

Probeer het lied bijvoorbeeld 1 keer per 14 dagen 'bij te punten'. Als je het vaker doet, bestaat de kans dat je het plat speelt. Het lied moet het duidelijk hebben van eenvoud en springerigheid. Dat gaat verloren. En het verhoogt alleen de spanning/stress.

Mijn mening slechts....
Maar een felicitatie waard.
Vriendelijke groet, Gus

Edit
Wij hebben hier alleen rood (misschien rossig) als aanduiding.
In Engeland wordt daarvoor strawberry (blond-rood), ginger (knalrood) en auburn (bruin-rood) gebruikt. Rood is erg in aanzien daar. En auburn en strawberry in het bijzonder.

Nee, heeft inderdaad geen tering met de muziek te maken. Leuk hè? Weg met de ratio. Leve de lol.