PDA

View Full Version : Mystery Amp Challenge



Cue Zephyr
4 augustus 2013, 23:46
Kennen jullie 'm?

Ik was aangenaam verrast!


http://www.youtube.com/watch?v=aBSmO-9OmcA

Ben benieuwd wat jullie denken/vinden.

Terminus
5 augustus 2013, 00:00
Mensen die denken dat het een 5153 is... hoe denken ze dat dat past?

Voor mensen die net als ik denken dat Chappers filmpjes van tegenwoordig 2-3x te lang zijn: vanaf 5 minuten begint hij te spelen, na een minuut of 13 vertelt hij wat het is.

Terwijl ik die demonstraties hoorde dacht ik al 'dit kan ook met een <amp die het bleek te zijn>'. Bij nader inzien zijn is dit model wel wat verbeterd ten opzichte van de oude modellen. Toch vind ik dat Chappers, hoewel hij een geweldige gitarist is, de versterker toch wat beter had kunnen micen. Voor mijn gevoel hoor je meer kamer dan versterker.

Uiteindelijk wel een leuk testje, zeker voor de mensen die niet verwachten wat het is.

ar250artist
5 augustus 2013, 10:43
Leuk hoor, al is het idee niet nieuw. Ik Had hem er niet uitgehaald, maar daar heb ik ook de kennis niet voor. Wel had ik het vermoeden dat het wel eens modelling kon zijn. Klonk gewoon prima toch?

Nocki
5 augustus 2013, 20:09
Grappig. Ik ben een grote fan geweest van mn oue cube 30 en heb die ooit eens in een 1x12 cab gebouwd met een EVM 12l speaker. En dat klonk niet beter dan de cube 30 i zn eigen huisje.
Ook heb ik ooit een waardeloos klinkende cate combo tot head gebouwd en met een Mesa 1x12 openback met EVM 12l gebruikt en dat was waanzinnig goed...

Dus ik kan begrijpen dat dit dig geweldig klinkt maar of het beter klinkt dan het origineel weet ik niet... :-)

Cue Zephyr
5 augustus 2013, 22:06
Ik verwachtte het niet wegens gebrek aan kennis van de versterker die het bleek te zijn. Daardoor werd het natuurlijk wat objectiever. In mijn oren klinkt het goed. Ik vraag me echter wel af hoe 't in de ruimte zelf geklonken moet hebben.